Тема: Відновлення деталей методом додаткових ремонтних деталей
План
1. Відновлення деталей встановленням додаткових ремонтних деталей.
2.Відновлення зміною частини деталі.
Відновлення деталей встановленням додаткових ремонтних деталей.
Це різновид способу ремонтних розмірів. Суть цього способу полягає в тому, що зношені поверхні деталей шляхом механічної обробки виправляють і встановлюють знову виготовлені додаткові ремонтні деталі, які і компенсують зношений і знятий метал (прокладки, втулки, шайби та ін.). Якщо деталь – вал, то для комплектації на нього насаджується втулка. Якщо отвір, то на нього запресовкою встановлюється втулка.
Для міцного і надійного з’єднання додаткової ремонтної деталі з основною необхідно правильно вибрати посадку і засіб закріплення (клей, зварювання, стопорні гвінти, штіфти та ін.). Після встановлення додаткова ремонтна деталь обробляється під номінальний розмір спряження. Так можна відновлювати сильно зношені шийки валів і отворів деталей під номінальний розмір, не змінюючи структуру та термообробку основної деталі, отримати високу якість відновлених деталей.
До недоліків такого відновлення відноситься:
- зменшення жорсткості та міцності конструкції при введенні допоміжної деталі у розмірний ланцюг;
- погіршення умов роботи з’єднання (теплові напруження);
- зменшення жорсткості допусків на знов встановлені ланцюги при введенні в розмірний ланцюг нових деталей.
Даний метод застосовується при поновленні отворів під підшипники в корпусних деталях (картерах, редукторах, коробках швидкостей, різноманітних посадочних поверхнях – поновлення гільзуванням).