Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Наукові методи дослідження

Метод Суть
Наукові методи емпіричного дослідження Спостереження Ціле направлене вивчення предметів, яке спирається в основному на дані органів чуттів (відчуття, сприйняття, представлення)
Експеримент Активне і ціленаправлене втручання в протікання вивчаємого процесу, відповідна зміна об’єкту або його відтворення в спеціально створених і контрольованих умовах
Порівняння Пізнавальна операція, яка лежить в основі суджень про схожість і відмінність об’єктів
Наукові методи теоретичного дослідження Формалізація Відображення змістовного знання в знаково-символічному вигляді
Аксіоматичний метод Один із способів дедуктивної побудови наукових теорій, при якому: формулюється система основних термінів науки; із цих термінів утворюється деяка множина аксіом; формулюється система правил виведення, яка дозволяє перетворювати вихідні положення і переходити від одних положень до інших, а також виводити нові терміни в теорію; здійснюється перетворення постулатів за правилами, які дають можливість із обмеженого числа аксіом одержувати множину доказуємих положень – теорем
Гіпотетико-дедуктивний метод Створення системи дедуктивно пов’язаних між собою гіпотез, із яких в результаті виводяться ствердження про емпіричні факти
Загально логічні методи і прийоми пізнання Аналіз Поділ об’єкту на складові частини з метою їх самостійного вивчення
Синтез Об’єднання – реальне або уявне – різних сторін, частин предмету в єдине ціле
Абстрагування Процес уявного відволікання від ряду властивостей і відношень вивчає мого явища з одночасним виділенням властивостей, які цікавлять суб’єкта в даний момент
Абстракція ототожнення Виділяються загальні властивості і відношення предметів, які вивчаються.
Ізолююча абстракція Виділяються деякі властивості і відношення, які починають розглядатися як самостійні індивідуальні предмети
Абстракція актуальної нескінченності Коли нескінченні множини розглядаються як скінченні
Абстракція потенційної здійсненності Побудована на тому, що може бути здійснене будь-яке, але скінченне число операцій в процесі математичної діяльності.
Ідеалізація Уявне конструювання понять про об’єкти, які не існують в дійсності, але ті, для яких є прообрази в реальному світі.
Узагальнення Процес встановлення загальних властивостей і ознак предметів
Індукція Логічний прийом дослідження, пов’язаний із узагальненням результатів спостережень і експериментів і рухом думки від одиничного до загального
Індукція популярна Коли властивості, які повторюються регулярно, що спостерігаються у деяких представників множини (класу), яка вивчається, і фіксуються в посилках індуктивного висновку, переносяться на всіх представників множини (класу), яка вивчається, – в тому числі і на не досліджувані його частини
Індукція неповна Робиться висновок про те, що всім представникам множини, яка вивчається, належить властивість Р на тій підставі, що Р належить деяким представникам цієї множини
Індукція повна Робиться висновок про те, що всім представникам множини, яка вивчається, властива властивість Р на підставі одержаної при дослідному вивченні інформації про те, що кожному представнику вивчаємої множини належить властивість Р
Індукція наукова Крім формального обгрунтування одержаного індуктивним шляхом узагальнення, дається додаткове змістовне обгрунтування його істинності
Індукція математична Використовується в якості специфічного математичного доведення, де органічно поєднуються індукція з дедукцією, припущення з доведенням
Індуктивні методи встановлення причинних зв’язків Метод єдиної схожості Якщо випадки будь-якого явища , які спостерігаються, мають загальним лише одну обставину, то, очевидно (ймовірно), вона і є причиною даного явища. Інакше кажучи, якщо обставини АВС, що передують, викликають явища abc, а обставини ADE – явища ade, то робиться висновок, що А – причина а (або що явище А і а причинно пов’язані)
Метод єдиної відмінності Якщо випадки, при яких явище наступає або не наступає, розрізняються тільки в одній обставині, яка передує, а всі інші обставини тотожні, то ця одна обставина і є причиною даного явища. Інакше кажучи, якщо обставини АВС, які передують, викликають явище abc, а обставини ВС (явище А усувається в ході експерименту) викликають явище bc, то робиться висновок, що А є причиною а. Підставою такого висновку є зникнення а при усуненні А.
Об’єднаний метод схожості і відмінності Утворюється як підтвердження результату, одержаного за допомогою методу єдиної схожості, застосуванням до нього методу єдиної відмінності: це комбінація двох методів.
Метод супутніх змін Якщо зміна однієї обставини завжди викликає зміну другої, то перша обставина є причиною другої. Інакше кажучи, якщо при зміні явища А, яке передує, змінюється і явище а, яке спостерігається, а інші явища, які передують, залишаються незмінними, то звідси можна зробити висновок, що А є причиною а.
Дедукція а) перехід в процесі пізнання від загального до одиничного; виведення одиничного із загального; б) процес логічного висновку, тобто переходу по тих чи інших правилах логіки від деяких даних пропозицій – посилок до їх наслідків (висновків).
Аналогія При виведенні по аналогії знання, одержане від розгляду будь-якого об’єкту (“моделі”) переноситься на інший, менш вивчений і менше доступний для дослідження об’єкт.
Моделювання Висновки по аналогії, які розуміються дуже широко, як перенесення інформації про одні об’єкти на інші, складають гносеологічну основу моделювання – методу дослідження об’єктів на їх моделях
Системний підхід Сукупність загальнонаукових методологічних принципів (вимог), в основі яких лежить розгляд об’єктів як систем.
Імовірнісні (статистичні) методи Побудовані на врахуванні дій множини випадкових факторів, які характеризуються стійкою частотою.
Діалектика вчення про найбільш загальні закони розвитку природи, суспільства і пізнання і побудований на цьому вченні універсальний метод мислення і дії
Елементи діалектики Цілісна, развивающаяся, субординована система категорій, законів і принципів, які в своїй сукупності відображають єдність, цілісність реального світу в його всезагальних характеристиках
Категорії діалектики Це такі поняття (форми мислення), які відображають найбільш загальні і суттєві властивості, сторони, зв’язки і відношення реальної дійсності і пізнання
Закони діалектики Зв’язок і взаємодія певних філософських категорій
  Принцип Фундаментальне теоретичне положення, яке відображає найбільш суттєві характеристики реальної дійсності і яке одночасно є способом (методом) її пізнання  
  Принцип історизму Філософський, діалектичний принцип, який є методологічним вираженням саморозвитку дійсності в плані його направленості по осі часу у вигляді цілісної нерозривної єдності таких станів (часових періодів) як минуле, теперішнє і майбутнє. Даний принцип включає в себе наступні основні вимоги: а) вивчення теперішнього, сучасного стану предмету дослідження; б) реконструкція минулого – розгляд генезису, виникнення останнього і основних етапів його історичного руху; в) передбачення майбутнього, прогнозування тенденцій подальшого розвитку предмету.
  Принцип суперечності Філософський, діалектичний принцип, який має об’єктивною основою реальні протиріччя речей, який випливає із закону єдності і боротьби протилежностей і який зводиться до наступних основних вимог: а) виявлення предметного протиріччя як відношення певних протилежностей; б) всебічний аналіз однієї із протилежних сторін даного протиріччя в “чистому” вигляді; в) дослідження іншої протилежності в “чистому” вигляді і зі всіх боків; г) розгляд предмету як єдності (синтезу) протилежностей в цілому на підставі знання кожної із них з виявленням провідної в даних умовах протилежностей; д) визначення місця даної протилежності в системі інших протиріч предмету; е) прослідковування етапів розвитку даного протиріччя; і) аналіз механізму вирішення протиріч як процесу і результату його розгортання і загострення.
           

 

 


Додаток К

 

Матеріал розділу 1 бакалаврської роботи повинен бути проілюстрований відповідними таблицями

 

Таблиця 1

Розкриття терміну “кредит” в літературних джерелах

 

№ з/п Джерело Визначення
Александрова М.М. [1, с. 204]* Кредит – кредитні відносини, в яких однією із сторін (в ролі позичальника чи кредитора) виступає банк
Алєксєєв І.В. [2, с. 73] Кредит – економічні відносини між суб’єктами ринку з приводу перерозподілу вартості на засадах забезпеченості, терміновості, поворотності, платності
і т.д.  

* Тут і далі номер по списку використаних літературних джерел

 

Таблиця 2

Аналіз дефініцій поняття “кредит”

 

№ з/п Критерії групування Джерело
Петрук О.М. [19] Савлук М.І. [23] Фролов С.М. [96] і т.д.
Рух позикового капіталу + +  
Економічні, суспільні чи кредитні відносини +  
і т.д.        

 

Таблиця 3

Питання щодо кредитування фізичних осіб, розглянуті в навчально-практичній літературі

 

№ з/п Питання, що розглядаються Підручники, посібники та інша навчально-практична література з фінансів та банківської справи
Александрова М.М. [1] Алєксєєв І.В. [2] Герасимович А.М. [13] Дробозіна Л.О. [51] і т.д.
Історичний аспект + + +  
Поняття “кредит” + + + +  
Роль в економіці + +  
і т.д.          

 

Таблиця 4

Узагальнені дані про питання, що розглядаються в навчально-практичній літературі з фінансів та банківської справи

 

№ з/п Питання, що розглядались Кількість авторів
Історичний аспект
Поняття “кредит”
Роль в економіці
Функції кредиту
Принципи кредитування
Правила кредитування
Класифікація кредиту
і т.д.  

 

Таблиця 5

Питання щодо кредитування фізичних осіб, які розглядалися в періодичних виданнях*

 

№ з/п Джерело Короткий зміст статті
Аванесова І. Передумови регулювання кредитної діяльності в Україні // Банківська справа. – 2002 р. № 4 (46). – с. 64 Наводяться відомості про розвиток кредитно діяльності в Україні в періоди її незалежності. Пропонується нетрадиційний підхід до періодизації економічного розвитку, застосування якого може бути корисним в осмисленні проблем регулювання кредитної діяльності в Україні
Арістова І.А. Особливості кредитування банками фізичних осіб // Вісник НБУ. – 2003 р. – № 2. – с. 49 Кредитування приватних осіб – ринковий сегмент, що динамічно розвивається. На нього виходить усе більше банків, і завдяки кредитування стають привабливішими для клієнтів. Автор статті узагальнюючи досвід роботи основних операторів роздрібного ринку, розкриває особливості кредитного обслуговування приватних осіб
Волохов В.І. Оцінка ефективності кредитної діяльності банків // Фінанси України. – 2003 р. – № 4. – с. 115 На підставі аналізу загальноекономічних підходів до тлумачення економічної ефективності кредитної діяльності банку та критерію її визначення. Наводяться основні ознаки класифікації ефективності кредитної діяльності банку та її види відповідно до цих ознак.
і т.д.  

*Мінімум 15 періодичних видань за останні 2-3 роки

 

Таблиця 6

Питання, які розглядалися в періодичних виданнях з кредитування фізичних осіб

 

№ з/п Періодичні видання та автори статей Питання, що розглядалися
Поняття “кредит” Правила кредитування Роль в економіці Відображення в обліку і т.д.
Банківська справа (укр.)
1.1. Аванесова І. + +    
1.2. Кот А. + +  
1.3. Сороківська З. + +  
Вісник НБУ (укр.)
2.1. Арістова І.А. + +  
2.2. Волков С., Шемтученко Г. +  
2.3 Джалак К. + +  
  і т.д.          

 

Таблиця 7

Нормативні акти, що регулюють питання щодо кредитування фізичних осіб

 

№ з/п Нормативне джерело Стислий зміст
ЗУ “Про банки та банківську діяльність” від 22 червня 2004 р. [15] Як кредитні у цьому законі розглядаються наступні операції: розміщення залучених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик; надання гарантій і поручительств та інших зобов’язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання у грошовій формі; придбання права вимоги на виконання зобов’язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги, приймаючи на себе ризик виконання таких вимог та прийом платежів (факторинг); лізинг та ін.
Положення НБУ “Про кредитування” від 7 травня 2001 р. [21] Дається визначення споживчому кредиту, тобто кредиту, який надається фізичним особам-резидентам України на придбання споживчих товарів тривалого користування та послуг і який повертається в розстрочку, якщо інше не передбачено умовами кредитного договору. Банк надає кредити фізичним особам у розмірах, що визначаються виходячи з вартості товарів і послуг, які є об’єктом кредитування.
і т.д.  

 


Додаток Л

Таблиця 8


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  5. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  7. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  8. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  9. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  10. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  11. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  12. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті




Переглядів: 481

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зразок титульного аркуша бакалаврської роботи | Науковий керівник

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.