Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація персоналу

Управління персоналом - це складний і багатовимірний про­цес. Відповідно аналіз внутрішнього і зовнішнього середовища (ухвалення на цій підставі управлінських рішень) - процедура, успішне розв'язання якої залежить під непростої і динамічної сукупності чинників.

Персонал, що працює в банках України, можна розділити на декілька груп.

Перша група - це, як правило, начальники управлінь, відділів, провідні спеціалісти, кваліфіковані працівники середнього і стар­шого віку. Серед них особливою продуктивністю вирізняються працівники 35-50 років, стаж роботи яких у банківській сфері від 5 до 10 років. У більшості це жінки, що мають середню спе­ціальну бухгалтерську або вищу фінансову освіту. Завдяки цьо­му та накопиченому досвіду вони досконало володіють тонкоща­ми бухгалтерської справи, знають всі нюанси взаємовідносин у банківській сфері.

Співробітники, що складають першу банківську групу, важко сприймають будь-які зміни в умовах роботи, нові банківські інструкції та існування будь-якої невизначеності у змісті роботи, їхня характерна риса - високий рівень відповідальності, прагнення працювати максимально точно і без помилок; вони часто беруть роботу додому або допізна працюють на своєму службовому місці.

Представники цієї групи, яким властивий високий рівень мотивації, як правило, відчувають необхідність в оновленні наявно­го фахового досвіду. Отримавши освіту переважно в радянський період, вони мають труднощі в засвоєнні нових, «ринкових» знань і подоланні застарілих способів і методів роботи.

Друга група банківських працівників - люди активного, працездатного віку (35-40 років), відкриті для новацій, що прийшли у банк з різних фахових і суспільних сфер діяльності, організацій­но-управлінських структур, партійних і профспілкових органів, сфер освіти, науки і військово-промислового комплексу (переважно економісти, програмісти, математики і фізики). Практично всі вони мають вищу освіту, дехто — кандидатські й докторські наукові ступені.

Багато спеціалістів цієї групи мали у своїй фаховій сфері пев­ний статус і популярність (публікації, визнання, ім'я). Можливості для переходу в банківську сферу одержували ті, хто був психологіч­но готовий до зміни професії, вирізнявся достатньо високим інтелектуальним потенціалом. Потрапивши в нове соціальне сере­довище, вони стикаються з необхідністю професійного і особисто­го самоствердження на новому місці роботи, пошуку нових фахо­вих контактів. Деякі банки ставлять умову одержання другої еко­номічної освіти, якщо працівник має непрофільний (стосовно банківської сфери) диплом. Неостаннє місце серед цих проблем посідають труднощі, пов'язані з подоланням тиску з боку банківських працівників першої групи, тобто професіоналів, які не бажають від­давати високі посади «новачкам».

Третя група складається з молодих людей 23-З0 років, що займають у банках різні посади, від керуючого до операціоніста. Як правило, вони мають економічну освіту, отриману за останні роки в Україні. Дехто закінчив спеціалізовані банківські школи, економічні факультети університетів.

Працівники цієї категорії впевнено почувають себе в нових економічних умовах, тож іноді виникає враження, що ця група банківських службовців — найблагополучніша. Проте це не зов­сім так.

Труднощі, з якими стикаються молоді банківські працівники, насамперед пов'язані з відсутністю сформованого професійного співтовариства, їм доводиться працювати в умовах гострого дефі­циту або повної відсутності фахової спадкоємності. Не існує не­обхідних і прийнятих усіма морально-етичних цінностей, що регламентують взаємодії в банківській сфері, не розроблено ефективних правових механізмів банківської справи, потребує суттє­вої доробки комплекс банківських інструкцій.

Внаслідок цього молоді банківські працівники не в змозі інтенсивно включатися в професію, у них не формується адекватна самооцінка власних можливостей, не відбувається планування кар'єри.

Основою класифікації банківських працівників можуть бути види поділу праці, зазначені в таблиці 6.2.

У банківській сфері поширений підхід, згідно з яким праців­ники поділяються (залежно від функціональної ролі) на керівни­ків, спеціалістів, професіоналів і технічних виконавців.

Таблиця 6.2 - Види поділу праці

Види поділу управлінської праці   Зміст поняття  
Функціональний   Виокремлення функцій, об'єктивно необхідних для ефективного управління технологічним процесом, виконання яких закріплюється за окремими пра­цівниками або підрозділами апарату управління  
Ієрархічний   Поділ комплексу робіт за рівнями ієрархії управ­ління, закріплення функцій за окремими управлін­ськими працівниками і формування на цій основі повноважень решти  
 
Продовження таблиці 6.1
   
Технологічний   Диференціація процесу управління на операції з нако­пичення, збереження, опрацювання і передачі інфор­мації, які виконують певні категорії працівників  
Фаховий   Диференціація управлінських працівників за їх фаховою підготовкою  
Кваліфікаційний   Поділ робіт за функціями управління і закріплення їх за управлінськими працівниками відповідно до кваліфікації, стажу роботи і здібностей  
Посадовий   Поділ працівників системи управління відповідно до їх компетенції (компетенція — сукупність прав, обов'язків і відповідальності управлінського праців­ника в реалізації визначеної функції управління)  

Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Аналіз складу та руху персоналу підприємства
  9. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  10. Аналіз чисельності, складу і руху персоналу
  11. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  12. Атестація персоналу




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні методи і принципи управління персоналом | Керівний персонал

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.