МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контрольні питання1. У чому полягають особливості інвентаризації у роздрібній торгівлі? 2. Чим обумовлена відмінність порівняльних відомостей результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей у гуртовій та роздрібній торгівлі? 3. Особливості визначення сум природних втрат в роздрібній мережі. 4. Методика складання розрахунку природних втрат, які слід списати на реалізовані товари. 5. Фінансовий облік результатів інвентаризації товарів і тари та його особливості. Рекомендована література: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18, 22-32, 52-56] Розділ 3. Облік товарів, продукції власного виробництва і тари в закладах ( підприємствах ) громадського харчування. Тема 1. Особливості товарних і виробничих операцій у громадському харчуванні споживчої кооперації та методика ціноутворення 1.Особливості організації обліку виробництва і продажу продукції власного виробництва і купованих товарів. 2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування. Використана література: 1. Правила роботи закладів (підприємств громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції від 24.07.2002 р. № 219. 2. Правила роботи дрібно роздрібної торговельної мережі: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96 р. №369. 3. Інструкція про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 04.01.97 р. №2. 4. Порядок розробки і затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні, борошняні і кондитерські вироби на підприємствах громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки України від 25.09.2000 р. №210. 5. Правила користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі: Затв. наказом Держстандарту від 20.09.96 р. №393. 6. Правила торгівлі алкогольними напоями: Затв. постановою КМУ від 30.07.96 р. №854. 7. Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 03.08.96 р. №503.
Громадське харчування є однією з галузей господарства споживчої кооперації, яке у своїй діяльності керується актами законодавства України, що регулюють діяльність у сфері громадського харчування. Громадське харчування – це сфера виробничо-торговельної діяльності, в якій виробляють і продають продукцію власного виробництва та куповані товари, як правило, призначені для споживання на місці, з організацією дозвілля або без нього. Підприємство громадського харчування – заклад (сукупність закладів), який є самостійним статутним суб'єктом господарської діяльності, має права юридичної особи і здійснює свою діяльність з метою отримання прибутку. Заклади (підприємства громадського харчування поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарії, кафетерії. В свою чергу, ресторани та бари поділяються також на класи (перший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) громадського харчування та класу ресторану чи бару здійснюється суб'єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України. Крім того, суб'єкти господарської діяльності у сфері громадського харчування для заняття торговельною діяльністю можуть мати також дрібно роздрібну торговельну мережу (відкриті літні майданчики, кіоски, інше). Основним показником діяльності підприємств громадського харчування є товарооборот – товарооборот ресторанного господарства, який складається з роздрібного товарообороту та гуртового продажу продукції власного виробництва. Роздрібний товарооборот ресторанного господарства – це продаж безпосередньо населенню купованих товарів і роздрібний продаж продукції власного виготовлення. Куповані товари – товари, що придбані підприємством ресторанного господарства на стороні і продані населенню без усякої обробки. Реалізація продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства складається з роздрібного і гуртового продажу. Роздрібний продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства: - продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення населенню через обідній зал і буфет, включаючи відпуск обідів додому, а також продаж через магазини кулінарії і напівфабрикатів, палатки, розвозну та розносну мережу, яка належить даному підприємству ресторанного господарства; - продаж за безготівковим розрахунком готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення лікарняним, профілактичним установам, оздоровчим закладам і закладам відпочинку, соціального забезпечення і освіти для харчування населення, яке вони обслуговують; - продаж продукції пересувних їдалень, які обслуговують працівників сільськогосподарських підприємств на польових станах, на лісорозробках, лісосплаві та шляхових машинних станціях. Оптовий продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства – це продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення підприємствам і організаціям роздрібної торгівлі (магазинам і палаткам), їдальням, ресторанам, буфетам та іншим підприємствам ресторанного господарства. Продукція власного виробництва – це вироблена продукція у вигляді перших, других і третіх страв, гарячі, холодні закуски, кулінарні, кондитерські та інші вироби. До купованих товарів відносять товари, які придбані підприємством і продаються без кулінарної обробки: хліб і хлібобулочні вироби, алкогольні напої, пиво, тютюнові вироби. З метою збереження кооперативної власності та виконання планових завдань з товарообороту у підприємствах громадського харчування застосовують матеріальну відповідальність. Матеріально відповідальними особами є завідуючі складами, комірники, експедитори, завідуючі виробництвом, кухарі, буфетники, бармени, завідуючі магазинами кулінарії, інше. Згідно з КЗпП, договір про повну матеріальну відповідальність може укладатися з працівником, який займає посаду, виконує роботи, безпосередньо пов'язані зі зберіганням, обробленням, продажем (відпусканням) переданих йому ТМЦ. Причому, як вказано в цій же статті, зазначені посади й роботи повинні бути включені до переліку, затвердженого в порядку, встановленому КМУ. Проте такий перелік поки що не прийнятий. Тому на практиці до цього часу застосовується перелік робіт і посад, за яким допускається укладання договорів про матеріальну відповідальність, затверджений спільною постановою Держкомітету СРСР з праці і соціальних питань і Секретаріату ВЦРПС від 28.12.77 р. № 447/24 (застосування законодавства колишнього СРСР допускається на підставі постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. № 1545). Слід зупинитися на завданнях бухгалтерського обліку товарних операцій та товарообороту у підприємствах громадського харчування. До них належать: 1) встановлення матеріальної відповідальності з метою контролю за станом і рухом товарно-матеріальних цінностей; 2) оперативний контроль за методикою калькулювання цін на власну продукцію і куповані товари; 3) контроль за дотриманням норм закладання сировини і виходом готової продукції; 4) дотримання раціональних шляхів товароруху на підприємстві в цілях оптимізації ТЗВ; 5) дотримання інших норм організації облікового процесу, які затверджені у наказі про облікову політику підприємства. Режим роботи закладів (підприємств) громадського харчування встановлюється за погодженням з органами місцевого самоврядування. На торгово-технологічне обладнання. Інвентар, посуд, що підлягають обов'язковій сертифікації, підприємство повинно мати сертифікат відповідності. Усі працівники, зайняті у громадському харчуванні, проходять медичне обстеження в установленому законодавством порядку і повинні мати медичні книжки, які пред'являються для контролю на вимогу представників державної санепідемстанції. Підприємства громадського харчування зобов'язані мати Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування, санітарні правила, книгу відгуків і пропозицій. 2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування. Читайте також:
|
||||||||
|