МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Контрольні питання1. У чому полягають особливості інвентаризації у роздрібній торгівлі? 2. Чим обумовлена відмінність порівняльних відомостей результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей у гуртовій та роздрібній торгівлі? 3. Особливості визначення сум природних втрат в роздрібній мережі. 4. Методика складання розрахунку природних втрат, які слід списати на реалізовані товари. 5. Фінансовий облік результатів інвентаризації товарів і тари та його особливості. Рекомендована література: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18, 22-32, 52-56] Розділ 3. Облік товарів, продукції власного виробництва і тари в закладах ( підприємствах ) громадського харчування. Тема 1. Особливості товарних і виробничих операцій у громадському харчуванні споживчої кооперації та методика ціноутворення 1.Особливості організації обліку виробництва і продажу продукції власного виробництва і купованих товарів. 2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування. Використана література: 1. Правила роботи закладів (підприємств громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції від 24.07.2002 р. № 219. 2. Правила роботи дрібно роздрібної торговельної мережі: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96 р. №369. 3. Інструкція про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 04.01.97 р. №2. 4. Порядок розробки і затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні, борошняні і кондитерські вироби на підприємствах громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки України від 25.09.2000 р. №210. 5. Правила користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі: Затв. наказом Держстандарту від 20.09.96 р. №393. 6. Правила торгівлі алкогольними напоями: Затв. постановою КМУ від 30.07.96 р. №854. 7. Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 03.08.96 р. №503.
Громадське харчування є однією з галузей господарства споживчої кооперації, яке у своїй діяльності керується актами законодавства України, що регулюють діяльність у сфері громадського харчування. Громадське харчування – це сфера виробничо-торговельної діяльності, в якій виробляють і продають продукцію власного виробництва та куповані товари, як правило, призначені для споживання на місці, з організацією дозвілля або без нього. Підприємство громадського харчування – заклад (сукупність закладів), який є самостійним статутним суб'єктом господарської діяльності, має права юридичної особи і здійснює свою діяльність з метою отримання прибутку. Заклади (підприємства громадського харчування поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарії, кафетерії. В свою чергу, ресторани та бари поділяються також на класи (перший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) громадського харчування та класу ресторану чи бару здійснюється суб'єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України. Крім того, суб'єкти господарської діяльності у сфері громадського харчування для заняття торговельною діяльністю можуть мати також дрібно роздрібну торговельну мережу (відкриті літні майданчики, кіоски, інше). Основним показником діяльності підприємств громадського харчування є товарооборот – товарооборот ресторанного господарства, який складається з роздрібного товарообороту та гуртового продажу продукції власного виробництва. Роздрібний товарооборот ресторанного господарства – це продаж безпосередньо населенню купованих товарів і роздрібний продаж продукції власного виготовлення. Куповані товари – товари, що придбані підприємством ресторанного господарства на стороні і продані населенню без усякої обробки. Реалізація продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства складається з роздрібного і гуртового продажу. Роздрібний продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства: - продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення населенню через обідній зал і буфет, включаючи відпуск обідів додому, а також продаж через магазини кулінарії і напівфабрикатів, палатки, розвозну та розносну мережу, яка належить даному підприємству ресторанного господарства; - продаж за безготівковим розрахунком готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення лікарняним, профілактичним установам, оздоровчим закладам і закладам відпочинку, соціального забезпечення і освіти для харчування населення, яке вони обслуговують; - продаж продукції пересувних їдалень, які обслуговують працівників сільськогосподарських підприємств на польових станах, на лісорозробках, лісосплаві та шляхових машинних станціях. Оптовий продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства – це продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення підприємствам і організаціям роздрібної торгівлі (магазинам і палаткам), їдальням, ресторанам, буфетам та іншим підприємствам ресторанного господарства. Продукція власного виробництва – це вироблена продукція у вигляді перших, других і третіх страв, гарячі, холодні закуски, кулінарні, кондитерські та інші вироби. До купованих товарів відносять товари, які придбані підприємством і продаються без кулінарної обробки: хліб і хлібобулочні вироби, алкогольні напої, пиво, тютюнові вироби. З метою збереження кооперативної власності та виконання планових завдань з товарообороту у підприємствах громадського харчування застосовують матеріальну відповідальність. Матеріально відповідальними особами є завідуючі складами, комірники, експедитори, завідуючі виробництвом, кухарі, буфетники, бармени, завідуючі магазинами кулінарії, інше. Згідно з КЗпП, договір про повну матеріальну відповідальність може укладатися з працівником, який займає посаду, виконує роботи, безпосередньо пов'язані зі зберіганням, обробленням, продажем (відпусканням) переданих йому ТМЦ. Причому, як вказано в цій же статті, зазначені посади й роботи повинні бути включені до переліку, затвердженого в порядку, встановленому КМУ. Проте такий перелік поки що не прийнятий. Тому на практиці до цього часу застосовується перелік робіт і посад, за яким допускається укладання договорів про матеріальну відповідальність, затверджений спільною постановою Держкомітету СРСР з праці і соціальних питань і Секретаріату ВЦРПС від 28.12.77 р. № 447/24 (застосування законодавства колишнього СРСР допускається на підставі постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. № 1545). Слід зупинитися на завданнях бухгалтерського обліку товарних операцій та товарообороту у підприємствах громадського харчування. До них належать: 1) встановлення матеріальної відповідальності з метою контролю за станом і рухом товарно-матеріальних цінностей; 2) оперативний контроль за методикою калькулювання цін на власну продукцію і куповані товари; 3) контроль за дотриманням норм закладання сировини і виходом готової продукції; 4) дотримання раціональних шляхів товароруху на підприємстві в цілях оптимізації ТЗВ; 5) дотримання інших норм організації облікового процесу, які затверджені у наказі про облікову політику підприємства. Режим роботи закладів (підприємств) громадського харчування встановлюється за погодженням з органами місцевого самоврядування. На торгово-технологічне обладнання. Інвентар, посуд, що підлягають обов'язковій сертифікації, підприємство повинно мати сертифікат відповідності. Усі працівники, зайняті у громадському харчуванні, проходять медичне обстеження в установленому законодавством порядку і повинні мати медичні книжки, які пред'являються для контролю на вимогу представників державної санепідемстанції. Підприємства громадського харчування зобов'язані мати Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування, санітарні правила, книгу відгуків і пропозицій. 2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування. Читайте також:
|
||||||||
|