Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контрольні питання

1. У чому полягають особливості інвентаризації у роздрібній торгівлі?

2. Чим обумовлена відмінність порівняльних відомостей результатів інвентаризації товарно-матеріальних цінностей у гуртовій та роздрібній торгівлі?

3. Особливості визначення сум природних втрат в роздрібній мережі.

4. Методика складання розрахунку природних втрат, які слід списати на реалізовані товари.

5. Фінансовий облік результатів інвентаризації товарів і тари та його особливості.

Рекомендована література: [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18, 22-32, 52-56]


Розділ 3. Облік товарів, продукції власного виробництва і тари в закладах ( підприємствах ) громадського харчування.

Тема 1. Особливості товарних і виробничих операцій у громадському харчуванні споживчої кооперації та методика ціноутворення

1.Особливості організації обліку виробництва і продажу продукції власного виробництва і купованих товарів.

2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування.

Використана література:

1. Правила роботи закладів (підприємств громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції від 24.07.2002 р. № 219.

2. Правила роботи дрібно роздрібної торговельної мережі: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96 р. №369.

3. Інструкція про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 04.01.97 р. №2.

4. Порядок розробки і затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні, борошняні і кондитерські вироби на підприємствах громадського харчування: Затв. наказом Мінекономіки України від 25.09.2000 р. №210.

5. Правила користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі: Затв. наказом Держстандарту від 20.09.96 р. №393.

6. Правила торгівлі алкогольними напоями: Затв. постановою КМУ від 30.07.96 р. №854.

7. Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами: Затв. наказом МЗЕЗторгу від 03.08.96 р. №503.

 

Громадське харчування є однією з галузей господарства споживчої кооперації, яке у своїй діяльності керується актами законодавства України, що регулюють діяльність у сфері громадського харчування.

Громадське харчування – це сфера виробничо-торговельної діяльності, в якій виробляють і продають продукцію власного виробництва та куповані товари, як правило, призначені для споживання на місці, з організацією дозвілля або без нього.

Підприємство громадського харчування – заклад (сукупність закладів), який є самостійним статутним суб'єктом господарської діяльності, має права юридичної особи і здійснює свою діяльність з метою отримання прибутку.

Заклади (підприємства громадського харчування поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарії, кафетерії. В свою чергу, ресторани та бари поділяються також на класи (перший, вищий, люкс).

Вибір типу закладу (підприємства) громадського харчування та класу ресторану чи бару здійснюється суб'єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України.

Крім того, суб'єкти господарської діяльності у сфері громадського харчування для заняття торговельною діяльністю можуть мати також дрібно роздрібну торговельну мережу (відкриті літні майданчики, кіоски, інше).

Основним показником діяльності підприємств громадського харчування є товарооборот – товарооборот ресторанного господарства, який складається з роздрібного товарообороту та гуртового продажу продукції власного виробництва.

Роздрібний товарооборот ресторанного господарства – це продаж безпосередньо населенню купованих товарів і роздрібний продаж продукції власного виготовлення.

Куповані товари – товари, що придбані підприємством ресторанного господарства на стороні і продані населенню без усякої обробки.

Реалізація продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства складається з роздрібного і гуртового продажу.

Роздрібний продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства:

- продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення населенню через обідній зал і буфет, включаючи відпуск обідів додому, а також продаж через магазини кулінарії і напівфабрикатів, палатки, розвозну та розносну мережу, яка належить даному підприємству ресторанного господарства;

- продаж за безготівковим розрахунком готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення лікарняним, профілактичним установам, оздоровчим закладам і закладам відпочинку, соціального забезпечення і освіти для харчування населення, яке вони обслуговують;

- продаж продукції пересувних їдалень, які обслуговують працівників сільськогосподарських підприємств на польових станах, на лісорозробках, лісосплаві та шляхових машинних станціях.

Оптовий продаж продукції власного виготовлення підприємств ресторанного господарства – це продаж готових виробів і напівфабрикатів власного виготовлення підприємствам і організаціям роздрібної торгівлі (магазинам і палаткам), їдальням, ресторанам, буфетам та іншим підприємствам ресторанного господарства.

Продукція власного виробництва – це вироблена продукція у вигляді перших, других і третіх страв, гарячі, холодні закуски, кулінарні, кондитерські та інші вироби.

До купованих товарів відносять товари, які придбані підприємством і продаються без кулінарної обробки: хліб і хлібобулочні вироби, алкогольні напої, пиво, тютюнові вироби.

З метою збереження кооперативної власності та виконання планових завдань з товарообороту у підприємствах громадського харчування застосовують матеріальну відповідальність. Матеріально відповідальними особами є завідуючі складами, комірники, експедитори, завідуючі виробництвом, кухарі, буфетники, бармени, завідуючі магазинами кулінарії, інше.

Згідно з КЗпП, договір про повну матеріальну відповідальність може укладатися з працівником, який займає посаду, виконує роботи, безпосередньо пов'язані зі зберіганням, обробленням, продажем (відпусканням) переданих йому ТМЦ. Причому, як вказано в цій же статті, зазначені посади й роботи повинні бути включені до переліку, затвердженого в порядку, встановленому КМУ. Проте такий перелік поки що не прийнятий. Тому на практиці до цього часу застосовується перелік робіт і посад, за яким допускається укладання договорів про матеріальну відповідальність, затверджений спільною постановою Держкомітету СРСР з праці і соціальних питань і Секретаріату ВЦРПС від 28.12.77 р. № 447/24 (застосування законодавства колишнього СРСР допускається на підставі постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. № 1545).

Слід зупинитися на завданнях бухгалтерського обліку товарних операцій та товарообороту у підприємствах громадського харчування. До них належать:

1) встановлення матеріальної відповідальності з метою контролю за станом і рухом товарно-матеріальних цінностей;

2) оперативний контроль за методикою калькулювання цін на власну продукцію і куповані товари;

3) контроль за дотриманням норм закладання сировини і виходом готової продукції;

4) дотримання раціональних шляхів товароруху на підприємстві в цілях оптимізації ТЗВ;

5) дотримання інших норм організації облікового процесу, які затверджені у наказі про облікову політику підприємства.

Режим роботи закладів (підприємств) громадського харчування встановлюється за погодженням з органами місцевого самоврядування.

На торгово-технологічне обладнання. Інвентар, посуд, що підлягають обов'язковій сертифікації, підприємство повинно мати сертифікат відповідності.

Усі працівники, зайняті у громадському харчуванні, проходять медичне обстеження в установленому законодавством порядку і повинні мати медичні книжки, які пред'являються для контролю на вимогу представників державної санепідемстанції.

Підприємства громадського харчування зобов'язані мати Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування, санітарні правила, книгу відгуків і пропозицій.

2.Методика калькулювання цін на купівельні товари та власну продукцію підприємств громадського харчування.


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 557

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дт 947 “Нестачі і втрати від псування цінностей”. | Тема 2: Облік складських та виробничих операцій підприємств громадського харчування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.