Рушійними силами розвитку людства мають стати рівень людської культури, глибина духовного надбання та мудрості кожної людини зокрема і людської спільноти в цілому.
Духовне здоров'я залежить від рівня оволодіння духовними цінностями й обумовлюється психічним здоров'ям особистості — її врівноваженістю, психологічною стійкістю, самодостатністю та спрямованістю її мотиваційної сфери.
Збагачувати духовність молодого покоління необхідно від самого народження, використовуючи різноманітні духовні чинники існування людської цивілізації. Найкращими помічниками в пізнанні істинних цінностей людства, гармонії і краси є мистецтво, освіта, виховання, мораль та етика.
У молодшому шкільному, підлітковому та юнацькому віці вже явне помітні особистісні уподобання дитини. Врахування її інтересів та залучення до духовного багатства має поєднуватися у виховній сімейній практиці.
Моральне здоров'я є складником духовного здоров'я людини. Оволодіння загальнолюдськими моральними нормами, етикою спілкування та дотримання цих норм у житті забезпечить культурний розвиток особистості, збагачення її духовного світу, освіченості, вихованості та подальшу комфортну життєдіяльність.
Формування морального здоров'я безпосередньо пов'язане з соціальними умовами, в яких дитина живе.