Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 3. Духовне здоров’я як гармонізуючий фактор буття.

Люди хворіють від потворного,

а виліковуються прекрасним.

Абрахам Маслоу

План

1. Духовне здоров’я дитини та його складові.

2. Моральне здоров’я як складова духовності.

3. Формування морального досвіду.

4. Особливості формування духовного здоров’я у молодших школярів.

 

Духовне здоров'я залежить від духовного світу особистості, її вміння бачити, сприймати та впроваджувати у власне життя систему цінностей усіх складових елементів духовної культури людства — освіти, науки, мистецтва, релігії, моралі, етики.

У світській літературі не існує однозначного тлумачення поняття «духовність». Філософи, психологи, педагоги трактують цей феномен по-різному.

Духовність розглядають подекуди як всебічний розвиток особистості, формування високоморальної, естетично розвиненої особистості, що вміє творити за законами краси; як внутрішню якість особистості, один із чинників свідомості людини. Духовність психологи розуміють як творчу здатність особистості до самореалізації та самовдосконалення, що зумовлюється такими особливостями когнітивно-інтелектуальної, чуттєво-емоційної та вольової сфер, які є необхідними для успішного формування та реалізації потреби у цілеспрямованому пізнанні та ствердженні в її життєдіяльності істини, загальнолюдських етичних та естетичних цінностей, усвідомлення єдності себе і всесвіту.

Складники духовне здоров'я:

· рівень свідомості,

· особливість світогляду,

· життєва самоідентифікація,

· ставлення до життя,

· оцінка власних здібностей і можливостей їх реалізація відповідно до усвідомлених ідеалів,

· особливості життєвих цілей,

· ментальність людини.

Духовність людини пов'язана з загальнолюдськими істинами добра, любові і краси.

Технократична парадигма, суть якої полягає у приматі засобів над метою, мети над загальнолюдськими цінностями, підвела людство до глобальної екологічної кризи, панування бездуховності та жорстокості. Прикметами сьогодення стали великі культурні зміни, науково-технічні й соціальні революції, національні конфлікти, війни, терористична чума. Такий стан у суспільстві потребує від людства глибокого осмислення і нового бачення навколишнього світу і людини в ньому.

Кризовий стан людського духу і моральності визначається як універсальна хвороба всієї світової цивілізації в період історичних змін, в результаті якої вперше в історії виникає проблематичність існування людської спільноти. Ставлення до діяльності людини «як вінця творіння, уособлення розуму, моральності й довершеності», призвело до того, що людство опинилося на хибному шляху.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  4. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  5. Peopleware - людський фактор
  6. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  7. Абіотичні та біотичні фактори.
  8. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  9. Агрегування та факторизація
  10. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  11. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  12. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад




Переглядів: 759

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 2. Фізичне і психічне здоров’ядитини молодшого шкільного віку | Рушійними силами розвитку людства мають стати рівень людської культури, глибина духовного надбання та мудрості кожної людини зокрема і людської спільноти в цілому.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.