Інтервал попутного прямування поїздів на лініях обладнаних автоблокуванням
Міжпоїзним інтервалом попутного прямування поїздів на лініях обладнаних автоблокуванням, або інтервалом в пакеті І називають мінімальний час, яким розмежовують поїзди при їх прямуванні по перегонах так, щоб поїзд, який прямує другим у розрахунковій парі, не зменшував швидкості руху через несвоєчасне звільнення блок-ділянок поїздом, що прямує попереду. Для цього необхідно, щоб машиніст другого поїзда при наближенні до сигналу, який дозволяє вхід на ділянку, бачив його на відстані не меншій за довжину гальмівного шляху в положенні, що не потребує зменшення швидкості.
Такий рух забезпечується розмежуванням двох поїздів розрахункової пари, які попутно прямують у пакеті, трьома суміжними блок-ділянками з їздою під зелений на зелений вогні світлофорів (див. рис.). При цьому відстань між центрами поїздів розрахункової пари визначається за допомогою виразу
,
де lп', lп" – відповідно довжина першого і другого поїздів розрахункової групи, м;
lбл1, lбл2, lбл3 – довжина послідовних блок-ділянок у порядку їх займання другим поїздом розрахункової пари, м.
Розмежування поїздів розрахункової пари двома суміжними блок-ділянками з їздою під зелений на жовтий вогні світлофорів (див. рис. ) застосовують у таких випадках:
- при відправленні поїзда зі станції після зупинки;
- на перегонах з крутими затяжними підйомами за неможливості забезпечення на них прямування поїздів з мінімальним інтервалом при розмежування трьома блок-ділянками;
- при наближення поїзда до станції для зупинки.
У цьому випадку відстань між центрами поїздів розрахункової пари
,
де lс – відстань, яку проходить другий поїзд розрахункової пари, за час, необхідний для сприйняття зміни вогню ближнього світлофора з жовтого на зелений, м.
Рисунок – Розрахункові схеми визначення інтервали попутного прямування поїздів на лініях, обладнаних автоблокуванням: а – при розмежуванні поїздів трьома блок-ділянками; б – при розмежуванні поїздів двома блок-ділянками.
Інтервал між поїздами на перегонах залежить від розрахункової відстані, якою розмежуються поїзди, швидкості руху поїздів, а при електричній тязі, ще й потужності пристроїв енергопостачання.
Для попередніх розрахунків можуть використовуватись формули:
,
.
Vx – ходова швидкість, км/год.
Для детальних розрахунків інтервал інтервали попутного прямування визначаються графічним методом, для чого виконуються тягові розрахунки, а величина інтервалу розраховується по кривій часу.