Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати задачі на час, на знаходження середнього арифметичного та задачі, які містять знаходження дробу від числа; вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: картки для усної лічби.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усні обчислення
• Вправа № 1029.
• Порівняти: 5 год. і 50 хв.; 5/8 доби і 20 год.; 2/5 хв. і 30 с.
• Урок почався о 10 год. 25 хв. і тривав 40 хв. О котрій годині закінчиться урок?
• Сонце зайшло о 10 год. 21 хв. вечора, а зайшло о 6 год. ранку. Яка тривалість ночі?
2. Індивідуальна робота за карткою
II. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення нового матеріалу на основі задачі
Учні виїхали на екскурсію 26 травня о 7 год. ранку, а повернулись 31 травня о 9 год. вечора. Скільки часу вони пробули на екскурсії?
30 діб 21 год. — 25 діб 7 год. = 5 діб 14 год.
2. Задача № 1031 (розв’язати колективно із записом на дошці)
3. Коментоване розв’язання задачі № 1032
4. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Розв’язання «ланцюжком» задачі № 1034 (по діях)
2. Задача № 1035 (порівняти її із задачею №.1025)
3. Колективне розв’язання задачі № 1036
На уроці № 127 вчитель відпрацьовує навички розв’язання задач на час за власним матеріалом.