Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






А) Задачі, що розкривають зміст дій

а) Задача на знаходження суми, розкриває зміст дії додавання

У кошику лежало троє кошенят. Неподалік гралося ще двоє. Скільки кошенят було у мами-кицьки?

Або

У вазі лежало 6 цукерок. Мама поклала ще 3. Скільки цукерок стало у вазі?

б) Задача на знаходження остачі, розкриває зміст дії віднімання

У дворі гралося 5 кошенят. Одне кошеня відбігло. Скільки кошенят залишилося?

Ознайомлення із задачею проводиться якраз через цих два перших види задач. Учні повинні добре усвідомити структуру задачі (де умова, де запитання), розрізняти розв’язок задачі і відповідь. На перших порах і у підручнику, і в зошитах з друкованою основою на це звертається особлива увага, зроблені відповідні записи.

При навчанні розв’язування цих задач звертається увага ще і на такі моменти: якщо ми об’єднуємо (приєднуємо) множини предметів, то задача розв’язується дією додавання; якщо ми забираємо (вилучаємо) частину предметів, то задача розв’язується дією віднімання.

Варто вчити учнів також знаходити ті слова, які є визначальними для вибору дії. Наприклад у задачі «Відрізали 2 м стрічки, а потім ще 3 м. Скільки всього метрів стрічки відрізали?» визначальним є не слово «відрізали», а слово «всього».

в) Задача, що розкриває зміст дії множення

У пакет вміщується 5 яблук. Скільки яблук можна покласти у 7 таких пакетів?

Для того, щоб діти краще усвідомили зміст дії множення, на перших порах розв’язання задачі записують спочатку дією додавання, а нижче – відповідною дією множення. г) Перша задача, що розкриває зміст дії ділення – ділення на рівні частини

12 морквин розділили порівну на 3 пучки. Скільки морквин клали в один пучок? д) Друга задача, що розкриває зміст дії ділення – ділення на рівні частини

12 морквин розділили на пучки, беручи у кожний по 3 морквини. Скільки вийшло пучків?

При ознайомленні з цією парою задач варто проілюструвати ситуації, що описуються в задачах, відповідними діями з лічильним матеріалом. При діленні на рівні частини морквини розкладаємо по одній по черзі на кожен із трьох пучків, рахуємо кількість морквин, що припадає на кожний пучок. При діленні на вміщення морквини розкладаємо по три, рахуємо кількість пучків.

Особливу увагу заслуговує задача на ділення на вміщення. Учні часто не можуть визначити правильно, яке найменування слід дати числу-відповіді. Тому щоразу треба наголошувати на те, про що запитується у відповіді.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. IV. Зміст навчання
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Опорний конспект | Б) Задачі, що розкривають новий зміст арифметичних дій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.