МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Опорний конспект
В системі навчання учнів початкових класів загальноосвітньої школи переважають арифметичні задачі, які, з одного боку, становлять специфічний розділ програми, а з другого, виступають як дидактичний засіб навчання, виховання і розвитку школярів. Арифметичною задачею називають вимогу знайти числове значення деякої величини, якщо дано числові значення інших величин і існує залежність, яка пов’язує ці величини як між собою, так і з шуканою величиною. Арифметичні задачі формулюють природною, тобто звичайною, мовою. Тому їх називають текстовими. А ще їх називають сюжетними, оскільки вони описують ті чи інші реальні ситуації. Текстова задача – це опис на звичайній мові деякої ситуації, в якійпотрібно дати кількісну характеристику якої-небудь компоненти цієї ситуації, встановити наявність чи відсутність певного відношення між її компонентами чи визначити вид цього відношення. Будь-яка текстова задача складається з двох частин: умови і вимоги (питання). В умові повідомляються дані про об’єкти і деякі величини, що характеризують ці об’єкти, про відомі і невідомі значення цих величин, про відношення між ними. Вимога задачі – це вказівка того, що потрібно знайти. Ця вимога може бути сформульована як у наказовій формі (Знайдіть площу прямокутника), так і у вигляді запитання (Яка площа прямокутника?). Текстові задачі у початковому курсі математики мають навчальні, виховні та розвиваючі функції.. Навчальні функції задач полягають у формуванні в школярів системи математичних знань, умінь та навичок, необхідних як у повсякденному житті, так і для подальшої освіти, в тому числі і при вивченні інших дисциплін. Зміст конкретних задач дає змогу реалізовувати виховну функцію задач. Зокрема, виховуються патріотичні почуття, свідоме і бережне ставлення до навколишнього середовища, повага до батьків та їхньої праці, бережне ставлення до результатів людської праці. Крім того, розв’язування задач потребує від дитини формування у неї вольвих якостей характеру таких як наполегливість, посидючість. Розвивальна функція задач проявляється у першу чергу у формуванні в учнів вмінь виконувати різні розумові операції (аналіз, синтез, конкретизація і абстрагування, порівняння і узагальнення), чітко і лаконічно висловлювати свої судження, робити висновки. Зміст значної кількості задач сприяє формуванню в учнів наукового світогляду.
2.Способи розв’язування текстових задач а) арифметичний Задача 1. (М. 4 (Б), № 334, с. 53) за три місяці завод випустив 4603 автомобілі. Скільки автомобілів випустив завод окремо за кожний місяць, якщо за перший і другий місяці він випустив 2978 автомобілів, а за перший і третій місяці -3093? Відповідь на запитання задачі знаходять в результаті виконання однієї чи кількох арифметичних дій над числами, заданими в умові задачі чи знайденими в процесі виконання цих дій. Цей спосіб розв’язування задач у початковому курсі математики є найпоширенішим. Якщо відповідь задачі отримуємо в результаті виконання однієї арифметичної дії, то задача називається простою. Якщо відповідь на питання задачі отримуємо в результаті двох чи більше арифметичних дій, то задача називається складеною. б) алгебраїчний Задача 2. У двох цистернах 5300 л бензину. В одній із цих цистерн 2598 л бензину. Скільки бензину у другій цистерні? За умовою здачі складають рівняння, в якому за невідому величину, як правило, приймають шукану. Розв’язавши складене рівняння, отримують відповідь на запитання задачі. Розв’язання задач алгебраїчним способом у початковому курсі використовується рідко. в) геометричний Задача 3. ( М. 4 (Б), № 626, с. 96) Два велосипедисти виїхали одночасно з міста до бази відпочинку. Один їхав зі швидкістю 10км/год, другий – 13км/год. Через дві години другий велосипедист проколов камеру, тому далі йшов пішки зі швидкістю 4км/год. На якій відстані від міста перший велосипедист дожене другого? Інтерпретуючи величини відрізками і дотримуючись масштабу, знаходять відповідь на запитання задачі. Спосіб ефективний тим, що задіяне наочно-образне мислення, яке переважає у молодших школярів. Але задач, що можуть бути розв’язані чисто геометричним способом, у початковому курсі математики дуже мало. Проте варто зауважити, що є випадки, коли геометрична ілюстрація є одним із кроків до встановлення іншого, нестандартного, способу розв’язання деяких задач, наприклад, такої Задача 4. Для дитячого садка купили 63 червоних кульки, зелених – на 17 менше, ніж червоних, а синіх – на 29 менше, ніж зелених. Скільки купили синіх кульок?
3. Види простих задач та їх класифікація. Деякі особливості формування в учнів умінь розв’язувати прості задачі Читайте також:
|
||||||||
|