Сюжетні задачі як особлива частина змісту початкового курсу математики. Прості задачі
Додаток 2 до Державного стандарту
ДЕРЖАВНІ ВИМОГИ до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Зміст початкової загальної освіти
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Задача. Структура задачі. Загальні прийоми роботи із задачею
мати уявлення про сюжетну задачу, виділяти її структурні компоненти; проводити семантичний аналіз тексту задачі та подавати його результати у вигляді схеми, рисунка, таблиці; складати план розв’язання складеної задачі, пояснювати вибір дій; записувати розв’язання задачі діями з поясненням, виразом або рівнянням; знаходити різні способи розв’язування задачі, визначати раціональний, перевіряти правильність розв’язання задачі; складати задачі за рисунком, схемою, математичним виразом, за практичними діями з предметами, задачі, аналогічні та обернені до розв’язаної
Прості і складені задачі
розв’язувати прості сюжетні задачі, що розкривають зміст арифметичних дій, задачі на знаходження невідомого компонента дій, задачі, які містять відношення різницевого та кратного порівняння, задачі на знаходження частини від числа або числа за його частиною, задачі з пропорційними величинами; розв’язувати складені задачі, що є композицією з двох-чотирьох видів простих задач, задачі на знаходження четвертого пропорційного, задачі на пропорційне ділення, на знаходження невідомого за двома різницями, на подвійне зведення до одиниці, на спільну роботу, на одночасний рух двох тіл
Лекція – 2 год
План лекції
Роль і місце задач у початковому курсі математики. Функції сюжетних задач
Способи розв’язування арифметичних задач
Види простих задач та їх класифікація. Деякі особливості формування в учнів умінь розв’язувати прості задачі