Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Б) Задачі, що розкривають новий зміст арифметичних дій

а) Задача на збільшення на кілька одиниць, пряма форма

У Михайлика було 5 марок, а у Сергійка на 2 марки більше. Скільки марок було у Сергійка?

Більше на 2 – це стільки ж та ще 2. Щоб знайти відповідь на питання, треба виконати дію додавання.

б) Задача на збільшення на кілька одиниць, непряма форма

У Михайлика було 5 марок, це на 2 марки менше, ніж у Сергійка. Скільки марок було у Сергійка?

Якщо у Михайлика на 2 марки менше, ніж у Сергійка, то у Сергійка на 2 марки більше, ніж у Михайлика. Щоб знайти кількість Сергійкових марок, треба виконати дію віднімання.

в) Задача на зменшення на кілька одиниць, пряма форма

У Михайлика було 5 марок, а у Сергійка на 2 марки менше. Скільки марок було у Сергійка?

Менше на 2 означає, що до того, щоб було порівну, не вистачає двох, тобто, це стільки ж але без двох. Отже, щоб знайти скільки марок у Сергійка, треба виконати дію віднімання.

г) Задача на зменшення на кілька одиниць, непряма форма

У Михайлика було 5 марок, це на 2 марки більше, ніж у Сергійка. Скільки марок було у Сергійка?

Якщо у Михайлика на 2 марки більше, ніж у Сергійка, то у Сергійка на 2 марки менше. Щоб дізнатися скільки марок у Сергійка, треба виконати дію віднімання.

д) Задача на різницеве порівняння із словом «більше»

У Михайлика було 5 марок, а у Сергійка 3. На скільки марок більше було у Михайлика, ніж у Сергійка?

е) Задача на різницеве порівняння із словом «менше»

У Михайлика було 5 марок, а у Сергійка 3. На скільки марок менше було у Сергійка, ніж у Михайлика?

Щоб дізнатися на скільки одне число менше від другого або більше від другого, від більшого числа віднімаємо менше.

є) Задача на збільшення у кілька разів, пряма форма

У ящику 8 кг цукру, а у мішку – в 9 разів більше. Скільки кілограмів цукру у мішку?

Більше у 9 разів означає що це 9 раз по 8 кг. Щоб знайти скільки це буде, треба виконати дію множення.

ж) Задача на збільшення у кілька разів, непряма форма

У ящику 8 кг цукру, що у 9 разів менше, ніж у мішку. Скільки кілограмів цукру у мішку?

Якщо у ящику у 9 разів цукру менше, ніж у мішку, то у мішку його у 9 разів більше. Щоб дізнатися скільки цукру у мішку, треба виконати дію множення.

з) Задача на зменшення у кілька разів, пряма форма

У спортивний табір прибуло 24 футболісти, а волейболістів – у 3 рази менше. Скільки волейболістів прибуло у спортивний табір?

У 3 рази менше означає, що число волейболістів 3 рази вміщується у числі футболістів. Щоб дізнатись кількість волейболістів, треба кількість футболістів поділити на 3.

и) Задача на зменшення у кілька разів, непряма форма

У спортивний табір прибуло 24 футболісти, що у 3 рази більше, ніж волейболістів. Скільки волейболістів прибуло у спортивний табір?

Якщо футболістів у 3 рази більше, ніж волейболістів, то волейболістів у 3 рази менше. Щоб дізнатись кількість волейболістів, треба виконати дію ділення.

і) Задача на кратне порівняння із словом «більше»

Для приготування клею взяли 2 склянки крохмалю і 18 склянок води. У скільки разів більше взяли води, ніж крохмалю?

ї) Задача на кратне порівняння із словом «менше»

Для приготування клею взяли 2 склянки крохмалю і 18 склянок води. У скільки разів менше взяли крохмалю, ніж води?

Щоб дізнатися у скільки разів одне число менше чи більше за друге, більше число ділимо на менше.

Учні часто плутають поняття «більше на …» і «більше у …», «менше на …» і «менше у …». Тому корисним є розв’язування пар подібних задач і їх порівняння.

В) Задачі на знаходження невідомих компонентів дій

а) Задача на знаходження невідомого доданка

На урок фізкультури принесли 10 м’ячів: із них – 6 великих, а решту малі. Скільки малих м’ячів принесли на урок фізкультури?

б) Задача на знаходження невідомого зменшуваного

У дворі гралися діти. Коли троє із них пішли додому, то у дворі залишилося ще п’ятеро. Скільки дітей було у дворі спочатку?

в) На годівниці сиділо 10 пташок. Коли кілька пташок відлетіло, то там залишилося ще 6. Скільки пташок відлетіло?

Задачі на знаходження невідомих компонентів дій розв’язуються, як правило арифметичним способом. Шлях до розв’язання підказує короткий запис задачі з використаннях відповідних символів чи опорних слів. У третьому-четвертому класах автори підручника рекомендують розв’язувати деякі такі задачі алгебраїчним способом.

Задачі на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення у підручнику подаються абстрактні, розв’язуються вони, як правило, алгебраїчним способом.

г) Задача на знаходження невідомого множника

Якщо задумане число помножити на 3, то одержимо 18. Яке число задумали?

д) Задача на знаходження невідомого діленого

Невідоме число зменшили у 3 рази і дістали 9. Знайди невідоме число.

е) Задача на знаходження невідомого дільника

На яке число треба поділити 42, щоб одержати 7? Склади рівняння і розв’яжи його.

 

Крім цих простих задач, основне призначення яких розкривати випадки застосування арифметичних дій, у початковому курсі розглядають ще прості сюжетні задачі, які розкривають зв'язок між трьома взаємо пов’язаними величинами: швидкість, час, відстань; ціна, кількість, вартість та ін., а також на обчислення площі прямокутника та задача на знаходження частини від числа і числа за його частиною. Проте абстрагуючись від величин, ту чи іншу задачу із вказаних можна віднести до одного із вказаних вище видів. Наприклад задачу на знаходження числа за його частиною можна інтерпретувати як задачу на знаходження невідомого діленого.

 

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. IV. Зміст навчання
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 2493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А) Задачі, що розкривають зміст дій | Методика навчання учнів розв’язування складених задач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.