Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Специфічна дія ЕМП на біологічні тканини

 

Дія ЕМП на біологічні тканини може викликати: 1. Зміну структури біологічно активних молекул (біл­ків, ліпідів, нуклеїнових кислот тощо) за рахунок:

а) виділеного тепла і нагріву тканин вище допустимої температури (наприклад, можлива денатурація білків);

б) резонансного поглинання енергії ЕМП (конформацій-ні зміни структури, виникнення вільних радикалів тощо);

в) поляризації (розрив водневих зв'язків, порушення гідрофобних і гідрофільних взаємодій).

Таблиця 3.1

2. Зміну мембранних процесів за рахунок:

а) зміни локальних концентрацій іонів (при об'ємній поляризації);

б) дії зовнішнього ЕП, напруженість якого зрівняна з напруженістю поля мембран, що є причиною порушення роботи іонних насосів, процесів електродифузії.

3. Зміну швидкостей хімічних реакцій (зміна кінетики ферментативних процесів), що в кінцевому результаті при­зводить до порушення процесів біоенергетики, мета­болізму, синтезу біологічно активних молекул та ін.

Виявом специфічної дії ЕМП на БТ є виникнення под­разнення, скорочення, секреції, болю, паралічу; можлива загибель внаслідок спотворень біологічно важливих проце­сів у клітинах і внутрішньоклітинних структурах під дією ЕМП.

На закінчення наведемо сумарні відомості щодо ме­дичних методик, в яких використовуються електричне, маг­нітне та електромагнітне поля (див. табл. 3.1).

Контрольні запитання та задачі

1. Назвіть основні характеристики електричного і магнітного полів та поясніть їх фізичну суть. Поясніть природу лікувального і вра­жаючого фактора при електротравмі або фізіотерапії.

2. Що таке поляризація, які види поляризації найбільш важливі при дії ЕМП на БТ? Яким чином виникають у тканинах струми про­відності, індукційні струми і струми зміщення, від чого залежить їх величина?

3. Чим обумовлене прогрівання БТ при дії ЕМП і від яких факторів (зовнішніх і внутрішніх) залежить кількість виділеної теплоти?

4. У діапазоні яких частот змінного струму (при незмінних інших характеристиках ЕМП) електротравма найбільш небезпечна для організму?

5. Чому резонансне поглинання енергії ЕМП проявляється в області УВЧ і НВЧ?

6. Поясніть особливості специфічної дії ЕМП на БТ.

7. При яких фізіотерапевтичних методиках спостерігається най­більш ефективний прогрів внутрішніх тканин, що мають: а) доб­ру електропровідність; б) незначну електропровідність, а також, які є діелектриками?

8. У скільки разів зміниться питома тепловіддача для мето­дик діатермії, індуктотермії і УВЧ-терапії відповідно, якщо час­тота коливань зросла вдвічі, питомий опір зменшився у п'ять разів, амплітуди векторів магнітної індукції і напруженості елек­тричного поля зменшились у два рази?

3.3. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1 "РОБОТА З ФІЗІО­ТЕРАПЕВТИЧНОЮ АПАРАТУРОЮ"

 

Мета роботи: вивчити основи взаємодії ЕМП з БТ і на­бути навички роботи на деяких фізіотерапевтичних апара­тах.

 

Контрольні питання для підготовки до лабораторної роботи

 

1. Класифікація фізіотерапевтичної електронної медичної апарату­ри.

2. Тепловий ефект, викликаний ВЧ-струмами провідності та індук­ційними ВЧ-струмами. Діатермія. Індуктотермія.

3. Поняття про струми зміщення. Механізм прогріву електролітів і діелектриків. Поняття про діелектричні втрати.

4. Спрощена схема УВЧ-апарата (будова, призначення основних блоків, робочий процес апарата).

5. Дарсонвалізація (фізичний зміст методу, природа лікувального фактора, спрощена схема апарата для місцевої дарсонвалізації. Робочий процес).

6. Специфічна дія УВЧ- і НВЧ- полів на біологічні тканини.

 


Читайте також:

  1. XIV. Біологічні активи
  2. Біологічні властивості бур’янів
  3. Біологічні властивості Т-залежних і Т-незалежних антигенів
  4. Біологічні і психологічні теорії.
  5. Біологічні каталізатори – ферменти
  6. Біологічні методи боротьби з шкідниками сільського й лісового господарства
  7. БІОЛОГІЧНІ МОТИВАЦІЇ
  8. Біологічні мутагени
  9. Біологічні мутагени.
  10. Біологічні небезпеки
  11. Біологічні небезпеки
  12. Біологічні небезпеки




Переглядів: 4424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теплова дія ЕМП на БТ | Робота з УВЧ-апаратом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.