МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Специфічна дія ЕМП на біологічні тканини
Дія ЕМП на біологічні тканини може викликати: 1. Зміну структури біологічно активних молекул (білків, ліпідів, нуклеїнових кислот тощо) за рахунок: а) виділеного тепла і нагріву тканин вище допустимої температури (наприклад, можлива денатурація білків); б) резонансного поглинання енергії ЕМП (конформацій-ні зміни структури, виникнення вільних радикалів тощо); в) поляризації (розрив водневих зв'язків, порушення гідрофобних і гідрофільних взаємодій). Таблиця 3.1 2. Зміну мембранних процесів за рахунок: а) зміни локальних концентрацій іонів (при об'ємній поляризації); б) дії зовнішнього ЕП, напруженість якого зрівняна з напруженістю поля мембран, що є причиною порушення роботи іонних насосів, процесів електродифузії. 3. Зміну швидкостей хімічних реакцій (зміна кінетики ферментативних процесів), що в кінцевому результаті призводить до порушення процесів біоенергетики, метаболізму, синтезу біологічно активних молекул та ін. Виявом специфічної дії ЕМП на БТ є виникнення подразнення, скорочення, секреції, болю, паралічу; можлива загибель внаслідок спотворень біологічно важливих процесів у клітинах і внутрішньоклітинних структурах під дією ЕМП. На закінчення наведемо сумарні відомості щодо медичних методик, в яких використовуються електричне, магнітне та електромагнітне поля (див. табл. 3.1). Контрольні запитання та задачі 1. Назвіть основні характеристики електричного і магнітного полів та поясніть їх фізичну суть. Поясніть природу лікувального і вражаючого фактора при електротравмі або фізіотерапії. 2. Що таке поляризація, які види поляризації найбільш важливі при дії ЕМП на БТ? Яким чином виникають у тканинах струми провідності, індукційні струми і струми зміщення, від чого залежить їх величина? 3. Чим обумовлене прогрівання БТ при дії ЕМП і від яких факторів (зовнішніх і внутрішніх) залежить кількість виділеної теплоти? 4. У діапазоні яких частот змінного струму (при незмінних інших характеристиках ЕМП) електротравма найбільш небезпечна для організму? 5. Чому резонансне поглинання енергії ЕМП проявляється в області УВЧ і НВЧ? 6. Поясніть особливості специфічної дії ЕМП на БТ. 7. При яких фізіотерапевтичних методиках спостерігається найбільш ефективний прогрів внутрішніх тканин, що мають: а) добру електропровідність; б) незначну електропровідність, а також, які є діелектриками? 8. У скільки разів зміниться питома тепловіддача для методик діатермії, індуктотермії і УВЧ-терапії відповідно, якщо частота коливань зросла вдвічі, питомий опір зменшився у п'ять разів, амплітуди векторів магнітної індукції і напруженості електричного поля зменшились у два рази? 3.3. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1 "РОБОТА З ФІЗІОТЕРАПЕВТИЧНОЮ АПАРАТУРОЮ"
Мета роботи: вивчити основи взаємодії ЕМП з БТ і набути навички роботи на деяких фізіотерапевтичних апаратах.
Контрольні питання для підготовки до лабораторної роботи
1. Класифікація фізіотерапевтичної електронної медичної апаратури. 2. Тепловий ефект, викликаний ВЧ-струмами провідності та індукційними ВЧ-струмами. Діатермія. Індуктотермія. 3. Поняття про струми зміщення. Механізм прогріву електролітів і діелектриків. Поняття про діелектричні втрати. 4. Спрощена схема УВЧ-апарата (будова, призначення основних блоків, робочий процес апарата). 5. Дарсонвалізація (фізичний зміст методу, природа лікувального фактора, спрощена схема апарата для місцевої дарсонвалізації. Робочий процес). 6. Специфічна дія УВЧ- і НВЧ- полів на біологічні тканини.
Читайте також:
|
||||||||
|