МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Значення конкуренціїТема: Конкуренція та монополія в ринковій економіці. Лекція 4. План: 1. Сутність конкуренції та її значення. 2. Типи конкуренції та їх ознаки. 3. Монополія та її організаційні форми. 4. Моделі ринку недосконалої конкуренції. 5. Антимонопольна політика держави.
1. Конкуренція (від латинського "конкурро" - зіштовхуватися) - це властива товарному виробництву боротьба, суперництво між товаровиробниками за найбільш вигідні умови виробництва і збуту товарів. Саме конкуренція є механізмом стихійного регулювання пропорцій суспільного виробництва. Внаслідок постійного характеру конкуренція має риси економічного закону. Закон конкуренції – це закон, що відображає необхідні, сталі і сутнісні зв’язки між виробниками, виробниками і споживачами, які є зовнішньою, примусовою силою для підвищення продуктивності праці і масштабів виробництва, впровадження НТП і нових форм організації виробництва. По-перше: конкуренція забезпечує рівноправне положення учасників економічних відносин - продавців і покупців. Рівноправність створюється і підтримується волею вибору: покупець має можливість вибрати визначеного контрагента з декількох чи багатьох продавців необхідної йому продукції, така ж можливість є і у продавця - добровільно вирішити питання про географічне місце, час і умови пропозиції свого товару. Можливість вибору - це можливість впливати на контрагента. По-друге: конкуренція створює одне з головних умов необхідних для ефективного виконання ціною координуючих функцій. У третіх: конкуренція виступає як контрольна система ефективності приватного підприємництва. Конкуренція перевіряє бізнес на ступінь відповідності суспільним інтересам. У результаті конкуренції відбувається безупинне вибракування неефективних структур, тобто визначена частина суб'єктів, що хазяюють, змушена залишити поле економічної гри. У четвертих: конкуренція створює зацікавленість в удосконаленні економічних ресурсів, їх виробничих комбінацій, зниженні витрат на одиницю продукції, що випускається, науково-технічному відновленні виробництва. Зародження і виникнення конкуренції історично відноситься до простого товарного виробництва. Розвитку конкурентної боротьби сприяло товарне виробництво. Конкуренція може бути внутрігалузевою (між аналогічними товарами) і міжгалузевою (між товарами різних галузей). Розрізняють цінову і нецінову конкуренцію. Цінова передбачає продаж товарів і послуг за цінами, які нижче, ніж у конкурента. Нецінова конкуренція заснована на продажу товарів більш високої якості, що досягається технічною перевагою. У залежності від того яким чином конкурують між собою учасники ринкових відносин розрізняють досконалу (свобідну) і недосконалу конкуренцію: ринок досконалою і недосконалою конкуренції. Чим менше вплив окремих фірм на ціну продукції, тім більш конкурентним вважається ринок. Для моделі ринку досконалої конкуренції характерно: - наявність великого числа підприємств, що виробляють однорідні товари; - малий розмір підприємства-продавця щодо ринку в цілому; - вільний доступ на ринок і вихід з нього. Читайте також:
|
||||||||
|