Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ціна є грошовий вираз вартості товару.

У кожному окремому акті купівлі-продажу ціна під впливом попиту і пропозиції може відхилятися від вартості.

Якщо попит і пропозиція рівні, то в основі ринкових цін лежіть суспільна ринкова вартість, що визначається середньою вартістю з якою виробляється основа маса товарів для ринку.

Якщо попит значно перевищує пропозицію товарів на ринку, то в основі ринкової вартості лежить індивідуальна вартість товарів, що вироблені у гірших умовах виробництва.

Якщо пропозиція товарів значно перевищує попит, то ринкову вартість буде визначати індивідуальна вартість товару, виробленого у ліпших умовах виробництва.

В сучасній економічній теорії найбільш поширеною є концепція ціни А. Маршала, який заперечував існування вартості і вважав, що є тільки мінова вартість, тобто ціна.

У короткостроковому періоду часу більше значення має вплив на ціну корисність, а у довгостроковому – витрати виробництва. Нижчою межею ціни є граничні витрати виробництва (додаткові витрати ресурсів у випадку зміни обсягу випуску продукції на одну одиницю). Ціна повинна буди достатньою, щоб покрити їх.

Формування ринкової ціни Маршалл розглядав у трьох періодах часу і розрізняв миттєву, короткострокову і довгострокову рівновагу.

В умовах миттєвої рівноваги пропозиція товарів фіксована, тому ціна повністю залежить від попиту: чим вище попит, ти вище ціна і навпаки.

В умовах короткострокової рівноваги попит може змінитися у той або інший бік і якщо фірма не відреагує, то ціна стане нижче витрат і фірма понесе збитки.

У довгостроковому періоду пропозиція прилаштовується до попиту і встановлюється постійна ціна.

В ринковій економіці ціна виконує три головні функції:

- орієнтовану – дає інформацію для дій покупцю і продавцю;

- стимулюючу – сприяє найбільш економічним способам виробництва і реалізації попиту;

- розподільну – розподіляє доходи між учасниками ринкової економіки.

Існує три виду цін:

1. Державні ціни можуть встановлюватися на продукцію підприємств -монополістів, на базові для економіки країни ресурси, на товари що мають соціальне значення.

Система державних цін складається з двох елементів:

- фіксовані ціни, що жорстко встановлюються урядом;

- ціни що регулюються – враховують зміну на ринку попиту і пропозиції.

2. Договірні ціни – ціни що встановлюються зі згодою покупця і продавця (враховуються тільки попит і пропозиція).

3. Світові ціни застосовують у світовій торгівлі і розраховуються на базі найбільш крупних експортно-імпортних угод.

Економічне становище виробників і споживачів, продавців і покупців залежить від ринкової кон'юнктури, що змінюється під впливом численних факторів.

Кон'юнктура ринку - це сукупність економічних умов, які складаються на ринку в кожен даний момент часу, при яких здійснюється процес реалізації товарів і послуг.

Кон'юнктура ринку визначається економічними показниками, що характеризують стан ринку: співвідношенням попиту та пропозиції, рівнем цін, місткістю ринку, платоспроможними можливостями споживачів, станом товарних запасів і т.д.

Ринок забезпечує свою стабільність, тобто взаємодія елементів ринкового механізму підлегло вимогам відповідних економічних законів: закону вартості, закону кількості грошей, потрібних для звертання, закону попиту, закону пропозиції.

 

ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ:

1. Чим відрізняються між собою натуральне господарство і ринок?

2. Пояснить, яким образом суспільний поділ праці стимулювало появу ринків?

3. Пояснить, у чому сутність принципу "невидимої руки" А. Сміта в умовах прояву ринкового механізму?

 


Читайте також:

  1. Альтернативні теорії вартості
  2. Аналіз вартості капіталу
  3. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  4. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  5. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  6. Аналіз собівартості продукції за статтями витрат.
  7. Аналіз собівартості продукції: метод поглинання.
  8. Аналітичний вираз сил і моментів.
  9. Аудиторська оцінка вартості об'єктів приватизації та оренди.
  10. Б. Новостворена вартість, яка складається з вартості необхідного продукту (НП) і вартості додаткового продукту ( ДП).
  11. Бази оцінки, відмінні від ринкової вартості
  12. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції




Переглядів: 1657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринок – це система організаційно-економічних відносин, що здійснюються через купівлю-продаж в усіх ланках відтворення: у сфері виробництва, розподілу, обміну і споживання. | Значення конкуренції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.