Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Необхідність надання суспільних товарів.

У економічній теорії виділяють чисто приватні і чисто суспільні блага.

Чисто приватне благо може бути використано тільки тим суб’єктом, що платив за нього, і кожна одиниця такого блага може бути продана за окрему платню.

Чисто суспільне благо споживається колективно усіма громадянами незалежно від того, платять люди за нього чи ні. Воно характеризується двома основними властивостями: невибірковістю і невиключенністю у споживанні.

Суспільні товари - товари колективного користування, попит на який неможливо виразити в грошовій формі і задовольнити за допомогою ринку.

5. Неповнота і недосконалість (асиметрія) інформації,що не даєможливості суб’єктам ринку ухвалювати якнайкращі рішення. Забезпеченість достовірною інформацією – складна проблема яка важко піддається вирішенню навіть за участю держави.

6. Нестійкість економічної системи.

Циклічність розвитку ринкової економіки обумовлює існування криз, що веде до зростання безробіття, банкрутств підприємств і банків, зниження життєвого рівня населення тощо

Через існування цих недоліків ринковий механізм має потребу в корекції, що здатна здійснити тільки держава. У результаті сучасна ринкова система базується на синтезі зусиль ринкового механізму і регулюючих функцій держави. Держава виправляє "провали" ринку, домагаючись ефективності, справедливості, стабільності у функціонуванні всієї економіки. Обидві сторони керування економікою - ринок і держава - важливі.

Таким чином, державне регулювання – комплекс форм і засобів централізованого впливу на розвиток економічних об’єктів і процесів з ціллю стабілізації і прилаштування існуючій економічної системи к умовам що постійно змінюються.

Використовуючи свої функції, держава може досить істотно впливати на економічне життя суспільства.

Основні функції держави.

1. Формування правової основи економічної діяльності. За допомогою законів і інших нормативних актів держава встановлює «правила гри», тобто, "як можна і як не можна" поводитись суб'єктам господарювання. Держава визначає і захищає права власності, статус підприємств, права виробників і споживачів, умови і форми посередницької діяльності, правила реалізації товарів, умови розміщення іноземних інвестицій і багато чого іншого. Держава повинна організовувати контроль за дотриманням "правил гри" учасниками економічного життя, виконувати функції верховного судді і карати порушників. Порушення господарського законодавства можуть бути пов'язані з недотриманням умов поставки товарів, обмеження конкуренції, нечесною рекламою, поширенням неправдивої інформації про якість, властивості товару, тощо.

Діяльність держави в сфері господарського законодавства створює одну з важливих передумов для нормальної роботи окремих економічних суб'єктів і національної економіки в цілому. Це умова спокійного й впевненого ведення домашніми господарствами, підприємствами своїх справ.

2. Захист і розвиток конкуренції. Наявність конкуренції складає одне з основних умов ефективного функціонування ринку. Потенціал вільного підприємництва щонайкраще реалізується в інтересах споживачів тільки при наявності конкурентної боротьби. Фактор конкуренції виробників створює можливість вільного вибору для споживачів, чим забезпечується їхній вплив на продавців товарів. Сам ринок не володіє імунітетом проти монополізму, він має потребу в зовнішній допомозі. Таку допомогу йому робить держава проводячи заходи щодо захисту і розвитку конкуренції, що не рідко ще називають антимонопольною політикою.

3. Організація виробництва товарів і послуг суспільного користування. У системі змішаної економіки приватні виробники не можуть чи не хочуть займатися створенням визначених товарів чи послуг. Вони або не беруться за їх виробництво взагалі, або не забезпечують достатньої їхньої пропозиції. До прикладів, що раніше приводились, можна додати будівництво й обслуговування трубопроводів, національну оборону і внутрішню безпеку громадян, послуги освіти, медицини, культури, великі наукові дослідження, тощо. Держава цілеспрямовано "забирає" у ринка виробництво ряду товарів і послуг, думаючи, що займатися ними в рамках державного сектора вигідніше для суспільства.

4. Перерозподіл доходів. Перерозподіл полягає у тому, що держава за допомогою податкової системи "відбирає" частину доходів у населення і підприємств і передає їх визначеним категоріям людей. Ця передача може здійснюватися різними шляхами. Один з них - трансферні платежі, що прямо формують грошові доходи пенсіонерів, інвалідів, безробітних, тощо. Іншій - здешевлення деяких товарів і послуг за рахунок державних дотацій їх виробникам.

5. Облік побічних (зовнішніх) ефектів - екстерналій. Держава регулює негативні зовнішні ефекти для третьої сторони, яка не учасником угоди.

6. Здійснення макроекономічної стабільності. Державна економічна політика покликана згладжувати економічні коливання і сприяти:

" економічному росту;

" стабільності цін;

" досягненню повної зайнятості;


Читайте також:

  1. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  2. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  3. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  4. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг
  5. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг.
  6. Бюджетні запити: їх суть, необхідність складання та аналіз
  7. В якості критеріїв для оцінки або вимірювання предмета завдання з надання впевненості не можуть використовуватись очікування, судження або власний досвід аудитора.
  8. Видатки бюджету на надання громадянам адресної субсидії.
  9. Види аудиторських висновків та умови їх надання
  10. Визначення та необхідність контролю.
  11. Виникнення внутрішнього аудиту та його необхідність
  12. Відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої передбачено законом, надавати недостовірну чи не в повному обсязі інформацію.




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Регулювання економіки | Забезпечення поступового входження національної економічної системи у світову економіку, у глобальний економічний простір.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.