До організації урокувідносяться: місце і спосіб шикування, розташування місць занять, напрямок руху груп і спосіб переходу (ходьба, біг і т.д.), розстановка снарядів, їх прибирання, встановлення та прибирання інвентарю та обладнання зі спортмайданчику, призначити відповідних за підготовку місць занять, призначити помічників, вимоги до страховки та попередженню травматизму, дотримання санітарно-гігієнічних вимог, використання засобів загартування.
До методичних вказівоквідносяться: вказівки, що допомагають правильному виконанню вправ, попередженню або виправленню помилок, час і місце повідомлення спеціальних знань, використання технічних засобів навчання, оцінка знань та навичок, формування і збереження правильної постави, місце і час перевірки домашніх завдань, диференційоване навчання з урахуванням особливостей статі, фізичного розвитку та підготовленості.
Студент-практикант повинен до кожного уроку завчасно підготувати план-конспект уроку. Після перевірки він затверджується методистом або вчителем фізичної культури. Без затвердженого плану-конспекту практикант до проведення уроку не допускається.
5.3. Схема плану-конспекту уроку з фізичної культури
Інвентар, допоміжне устаткування|обладнання|, наочна|наглядна| допомога|посібник|, технічні засоби|кошти| навчання:...................................................
|вчення|
Зміст|вміст| навчального матеріалу, графічне| зображення
| основних елементів вправи
Приватні завдання|задачі| уроку.
Призначення кожної частини|частки| уроку
Дозування, прийоми регулювання
навантаження
Організаційно-методичні вказівки
Методи і методичні прийоми
навчання і виховання
Управління класом і прийоми
активізації групи
Способи виконання завдань|задавань|.
Методи організації учнів при виконанні завдання
Типові помилки і способи
їх виправлення
Оцінка діяльності тих, що займаються
перевірка виконання
індивідуальних завдань
Забезпечення безпеки на
уроках
ПІДГОТОВЧА
ЧАСТИНА
1. Стройові вправи.
2. Загально- розвивальні вправи|.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
3. Спе-ціальні і підводячі вправи |.
ЗАКЛЮЧНА
ЧАСТИНА
4. Ходьба, дихальні вправи для зняття
напруги|напруження| Підве-дення під-сумків
1. Виховання відчуття|почуття| ритму, темпу.
2. Формування навичок|навичок| колективної дії.
3. Для формування
правильної постави.
4. Для виховання
дисципліни.
1. Вдосконалення фізичного
розвитку і підготовка тих,
що займаються до оволодіння
конкретними
руховими
діями.
2. Для розвитку
рухових якостей.
Для вирішення приватних
завдань|задач| (конкретно):
- для розвитку
фізичних якостей;
- для оволодіння
елементом або вправою в цілому|загалом|:
- для
вдосконалення
техніки;
- для вивчення
тактичних
комбінацій:
- для збагачення
рухового досвіду|досліду|:
- для самостійного
використання| вправ.
Вправи на увагу
розслаблення і відновлення.
Дозування:
часом, кількістю
повторень, в метрах,
кілограмах
Прийоми регулювання|
навантаження:
- кількістю
повторень вправи;
- тривалістю
повторення вправи (об’ємом|обсягом|);
- темпом
виконання вправ (інтенсивністю);|
- застосуванням|вживанням|
обтяження і їх вага;
- інтервалом
відпочинку між
вправами;
- чергуванням
методів і
організації
тих, хто займаються;
- додаткові завдання|;
- амплітудою
виконання;
- і. п. і кінцеве|скінченне|
положення|становище|;
- зміною
умов виконання;
- рівнем складності
вправи|.
1. Методи використання
слова:
- розповідь|оповідання|
- опис
- пояснення
- бесіда.
розбір завдання|задавання|, вказівка,
оцінка, команда, підрахунок.
2. Метод наочного|наглядного|
сприйняття:
- показ
- демонстрація
плакатів, кінограм,
малюнків крейдою на дошці,
кінофільмів, моделей,
звукова і світова
сигналізація.
3. Практичні методи:
розучування вправи по частинах;|частках|
розучування в цілому|загалом|;
ігровий метод;
змагальний
метод.
4. Метод етичного
виховання:
роз’яснення, рада|порада|, теоретичні
семінари, спортивні
інформації, етичні бесіди, диспути, лекції,
доповіді на моральні теми. Методи організації
позитивного
етичного досвіду|досліду|. Методи заохочення:
оцінка. Методи| покарання|наказання|:
зауваження, засудження, догана.
Управління:
команда
підрахунок
розпорядження.
Зоровий
орієнтир.
Звуковий сигнал.
З|із| допомогою
технічних
засобів|коштів|:
- мікрофон
- музичний
супровід.
Прийоми
активізації:
- постановка завдань|задач|;
- індивідуальний|
підхід:
- пояснення
цілеспрямованості і доцільність| виконання завдання|задавання|;
- термінова|строкова|
інформація
інформування;
- ідеомоторне
тренування;
- навчання|вчення| без
попереднього показу:
- виконання ролі
інструктора;
- використання технічних
засобів|коштів|;
- взаємоаналіз|;
- навчальні картки.
1. Роздільний
2. Одночасний
3. Потоковий
4. Почерговий
5. Поперемінний
Методи організації тих, хто займаються при виконанні завдань|задавань|:
1. Фронтальний
2. Груповий
3. Індивідуальний
4. Метод колового тренування
Прийоми
виправлення
помилок:
1. Повторне
виконання
завдань|задавань| в
полегшених
умовах.
2. Виконання
підводячих| і
підготовчих
вправ.
3. Звіт про
виконувані
дії.
4. Повторний
показ завдань|задавань|.
5. Допомога під час виконання вправи.
6. Полегшення
умов
виконання
7. Викорис-тання
тренажерів.
8. Імітація
виконання вправи.
1. Усне опитування|опитування|.
2. Оцінка техніки
виконання
вправ.
3. Складання контрольних
нормативів
4. Заохочення.
5. Фіксація
оцінки в журналі|часописі|.
6. Похвала.
7. «Преміювання».
1. Підготовка місць занять.
2. Підготовка:
роздача і збір|збирання|
інвентарю.
3. Інструктаж
старших на
відділеннях|відокремленнях|.
4. Забезпечення
страховки.
5. Вибір
напряму|направлення|
виконання.
6. Вправи:
метання|кидання| в одну
сторону,|шикування|
спиною до сонця
(світлу),
використання
паралонових|
матів.
7. Вибір місця
вчителем.