Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вправа 3. Встановіть правильну відповідність між авторами, представниками кейнсіанства, і назвами робіт: 1) Дж. М. Кейнс; 2) Дж. Робінсон; 3) А. Хансен ; 4) Д. Хікс.

а) “Вартість і капітал”;

б) “Загальна теорія зайнятості, процента й грошей”;

в) “Економічні цикли та національний дохід”;

г) “Економіка недосконалої конкуренції”.

 

Вправа 4. Для кожного поняття або концепції з наведених нижче знайдіть прізвище автора.

 

1. Теорія ефективного попиту.

2. Автономні інвестиції.

3. Коефіцієнт акселерації.

4. Модель урівноважуючого зростання доходу.

5. Мультиплікатор.

6. Основний психологічний закон.

7. Похідні інвестиції.

8. Теорія недосконалої конкуренції.

 

Автори:

а) Дж. М. Кейнс;

б) О. Домар;

в) Р. Харрод;

г) Е. Хансен;

д) Дж. Робінзон;

е) П. Сраффа.


Тема 11. ІСТОРИЧНА ШКОЛА ТА ЗАРОДЖЕННЯ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ

Вправи

Вправа 1. Подумайте і дайте відповідь на поставлені питання.

1. У чому полягає сутність теорії «виховного протекціонізму» Ф. Ліста?

2. Який принцип лежить в основі періодизації економічної теорії людства К. Бюхера?

3. Яку роль відведено державі у працях представників нової історичної школи?

4. Розкрийте ідейно-теоретичні основи й етапи розвитку інституціоналізму.

5. Розкрийте сутність теорії престижного споживання Т. Веблена.

6. Відомо, що вихідною економічною категорією у Дж. Коммонса проголошується “угода”. Які види угод розглядає Дж. Коммонс?

7. Дайте характеристику повоєнному інституціоналізму.

Вправа 2. Серед поданих варіантів відповідей на питання виберіть один.

1. Установіть правильну відповідність між назвами економічних напрямів інституціоналізму та прізвищами їх представників: 1) соціально-психологічний інституціонізм; 2) соціально-правовий інституціоналізм; 3) кон’юнктурно-статистичний інституціоналізм.

 

а) Т. Веблен; б) Дж. Коммонс; в) У. Мітчелл.

 

2. До методологічних основ інституціоналізму не відноситься:

 

а) використання описово-статистичного методу дослідження;

б) використання історико-генетичного методу дослідження;

в) використання абстрактного методу дослідження;

г) використання вихідного поняття – інститут.

 

3. До методологічних принципів історичної школи не належить:

 

а) заперечення діалектичного характеру суспільного розвитку;

б) визнання еволюційної форми суспільного розвитку;

в) використання методу логічної абстракції;

г) правильна відповідь не названа.

 

4. Термін “інституціоналізм” означає:

 

а) звичай, заведений порядок;

б) порядок, який закріплений у формі закону;

в) сукупність суспільних традицій, звичаїв, які відображають загальноприйнятий спосіб мислення групи людей або народу;

г) моральні й правові норми.

 

5. Які з перелічених відносин, на думку інституціоналістів, не впливають на економічну діяльність:

 

а) сімейні;

б) правові;

в) технологічні;

г) правильна відповідь не названа.

 

6. В основі ефекту Т. Веблена лежать:

 

а) звички представників великого бізнесу;

б) закони ринкової економіки;

в) природні інстинкти;

г) правильна відповідь не названа.

 

7. Хто з економістів історичної школи виступав проти поширення профспілкового руху?

 

а) Л. Брентано;

б) Г. Шмоллер;

в) К. Бюхер;

г) В. Зомбарт.

 

8. Відповідно до теорії Дж. Коммонса, яке явище лежить в основі вартості товару?

 

а) Витрати праці;

б) співвідношення попиту й пропозиції;

в) корисність;

г) юридична угода “колективних інститутів”.

 

9. Який принцип лежить в основі періодизації народного господарства К. Бюхера?

 

а) Ступінь розвитку технологічного способу виробництва;

б) ступінь віддаленості споживача від виробника продукції;

в) ступінь впливу соціальних інститутів на економічний розвиток;

г) правильна відповідь не названа.

 

10. Учення В. Зомбарта про так званий “соціальний плюралізм” передбачає співіснування в суспільстві майбутнього таких організаційно-господарчих форм:

 

а) капіталізм;

б) кооперативне господарство;

в) натуральне господарство;

г) міське господарство;

д) суспільне господарство;

е) ремесло;

ж) селянське господарство;

з) правильні відповіді в пунктах а, б,в,д,е,ж;

и) правильні відповіді в пунктах а, б,ж.

 

11. Термін “ефект Веблена” характеризує ситуацію впливу споживацької поведінки на попит, коли:

 

а) споживання товару збільшується внаслідок зростання цін на товари;

б) споживання товару збільшується внаслідок зниження цін на товари;

в) споживання товару не залежить від цін на товари;

г) споживання товару збільшується внаслідок зростання доходу.

 

12. Представниками соціально-органічної школи Німеччини вважаються:

 

а) Г. Шмоллер, Р. Штольцман, Р. Штаммлер;

б) Л. Брентано, Р. Штольцман, Р. Штаммлер;

в) В. Зомбарт, Р. Штольцман, Р. Штаммлер;

г) Р. Оппенгеймер, Р. Штольцман, Р. Штаммлер.

 

13. У своїй концепції “колективного капіталізму” Г. Мінз розглядає чотири типи економічних систем. Який етап є зайвим в наведеному переліку?

 

а) Натуральне господарство;

б) атомістична економіка;

в) соціалізм;

г) приватний капіталізм;

д) колективний капіталізм.

 

 

14. Економічні розробки У. Мітчелла лягли в основу:

 

а) теорії граничної корисності;

б) теорії постіндустріального суспільства;

в) концепції безкризового циклу;

г) правильна відповідь не названа.

 

15. З якою економічною школою має найбільше спільних рис методологія інституціоналістів?

 

а) Чиказькою;

б) неокласичною;

в) історичною;

г) кембриджською.

 


Читайте також:

  1. Взаємовідповідність кредитів і модулів
  2. Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.
  3. Визначення. Якщо кожному натуральному числу n поставлено у відповідність число хn, то говорять, що задано послідовність
  4. Визначте відповідність. Обкресліть правильну відповідь.
  5. Визначте місце вчителя при проведенні загальнорозвивальним вправам в русі (колоні).
  6. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  7. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.
  8. Відношення та відповідність
  9. Відповідність інформації дійсності
  10. Відповідність нормативним документам.
  11. Відповідність підсумкових модульних рейтингових оцінок у балах оцінкам за шкалою ECTS та національною шкалою
  12. Відповідність поточної семестрової модульної рейтингової оцінки в балах оцінці за національною шкалою




Переглядів: 749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. ЕКОНОМІЧНА СИСТЕМА ДЖ. М. КЕЙНСА | Вправа 3. Для кожної з концепцій, наведених нижче, знайдіть прізвище автора.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.