Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МЕТОДИКА ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

В ході заняття студенти знайомляться з гігієнічними основами усунення наслідків катастроф та надзвичайних екстремальних ситуацій, вивчають методичні підходи щодо запобігання їх виникнення.

Катастрофа — це непередбачена, несподівана ситуація, що виникає раптово або є розтягнутою у часі і супроводжується серйозною загрозою для здоров’я та життя окремих груп або великих контингентів населення, порушеннями звичного стереотипу життя та цілісності навколишнього середовища.

Отже, під катастрофою доцільно розуміти надзвичайну ситуацію, яка викликана силами природи або діяльністю людини, супроводжується масовим ураженням населення, виведенням із ладу частини медичних закладів і потребує для ліквідації її наслідків втручання сил та засобів ззовні району стихійного лиха.

Надзвичайна ситуація — це ситуація, що викликана природною або техногенною катастрофою, при якій виникає різка диспропорція між потребою потерпілих в екстреній медичній допомозі і можливістю її забезпечення наявними силами та засобами охорони здоров’я з використанням повсякденних форм і методів роботи.

Для забезпечення об’єктивного підходу до оцінки катастроф та надзвичайних ситуацій, розроблення гігієнічних основ профілактики та усунення їх наслідків використовують різноманітні сучасні класифікації, що наведені у таблицях 1-4.

Таблиця 1

Класифікація катастроф за походженням

(запропонована Всесвітньою організацією охорони здоров’я)

Види катастроф Найбільш характерні явища
Метеорологічні Бурі, урагани, смерчі, циклони, бурани, морози, надзвичайна спека, засуха тощо.
Топологічні Повені, снігові обвали, зсуви тощо.
Телуричні та тектонічні Землетруси, виверження вулканів тощо.
Аварії Вихід з ладу технічних споруд (гребель, тунелів, будівель шахт тощо) пожежі, корабельні аварії, аварії потягів, літаків.

 

Таблиця 2

Медико-соціальна класифікація катастроф

Стихійні (природні) Катастрофи Технологічні (рукотворні) катастрофи Соціальні (специфічні) катастрофи
Землетруси Вибухи, руйнування Епідемії
Повені Пожежі Голод
Урагани Витік високотоксичних отруйних речовин Тероризм
Смерчі Обвали на шахтах, рудниках, обвали будівель, великі транспортні аварії на залізничному полотні, на воді, на автомобільних дорогах, на авіаційному транспорті, в тунелях Безладдя
Виверження вулканів Викиди радіоактивних речовин Війни
Селі Епізоотії
Сніжні обвали
Зсуви
Засухи
Морози

 

Таблиця 3


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Аналіз контрольної роботи.
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Виконання бюджету
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  12. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи




Переглядів: 278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І радіаційного захисту населення | Класифікація надзвичайних ситуацій за походженням

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.