Стандартизована шкала оцінки функціональної готовності дітей до вступу у школу
Шкальні оцінки
ПОП
та ІШП, %
пвмп,
%
влм,
бали
Шкальні оцінки
поп
та ПМП,
%
ПВМП,
%
ВЛМ,
бали
90–100
68–72
42–47
98–99
86–90
63–67
38–42
96–98
79–86
59–62
33–38
94–96
74–79
54–58
29–33
92–94
69–74
50–53
23–29
90–92
65–69
46–49
20–23
87–90
56–60
40–45
12–20
82–86
51–56
36–39
11–12
76–81
51–56
31–35
7–11
73–75
47–51
СИТУАЦІЙНІ ЗАДАЧІ
Задача 1
Дівчинка 6 років, часто (понад 3 рази на рік) хворіє на простудні захворювання, фізично розвинута для гармонійно, має тільки молочні зуби, мигдалики гіпертрофовані, вміє читати та рахувати, не вимовляє літери “Р” та “С”. Оцінка за виконання тесту Керна-Ірасека – 6 (2 + 2 + 2) балів. Продуктивність механічної пам’яті за даними поглибленого психофізіологічного обстеження вищої нервової діяльності складає 40%, продуктивність вербально-логічної пам’яті – 50%, продуктивність образної пам’яті – 60%, продуктивність вербально–логічного мислення 10 балів. Дайте гігієнічну оцінку функціональної готовності дитини до навчання в школі та, у разі необхідності, обґрунтуйте рекомендації щодо її покращання.
Задача 2
Хлопчик 6 років, страждає хронічним гастритом у стадії компенсації, вміє читати та писати. Оцінка за виконання тесту Керна-Ірасека – 4 (1 + 2 + 1) балів. Продуктивність механічної пам’яті за даними поглибленого психофізіологічного обстеження вищої нервової діяльності складає 65%, продуктивність вербально–логічної пам’яті — 90%, продуктивність образної пам’яті – 100%, продуктивність вербально–логічного мислення – 18 балів. Дайте гігієнічну оцінку функціональної готовності дитини до навчання в школі та, у разі необхідності, обґрунтуйте рекомендації щодо її покращання.
Задача З
Хлопчик 6 років, практично здоровий, вміє читати, проте, не вміє писати. Оцінка за виконання тесту Керна-Ірасека – 12 (4 + 4 + 4) балів. Продуктивність механічної пам’яті за даними поглибленого психофізіологічного обстеження вищої нервової діяльності складає 45%, продуктивність вербально–логічної пам’яті – 40%, продуктивність образної пам’яті – 50%, продуктивність вербальне–логічного мислення – 8 балів. Дайте гігієнічну оцінку функціональної готовності дитини до навчання в школі та, у разі необхідності, обґрунтуйте рекомендації щодо її покращання.