Головне призначення портфоліо − продемонструвати найбільш значимі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетенції, такі як реалізовані проекти, участі в олімпіадах і конкурсах, проведені педагогом дослідження.
Друге важливе призначення портфоліо педагога − це альтернативна форма оцінки професіоналізму і результативності його роботи при проведенні атестації на відповідність заявленій кваліфікаційній категорії.
Серед педагогічних працівників портфоліо завойовує все більшу популярність, і стає необхідним для педагогів, котрі підвищують свій професійний рівень.
Інакше кажучі, це все те, що ми робили на протязі багатьох років, готуючись до атестації. Але тепер, пакет необхідних документів більш коректно скомпановано та систематизовано. Якщо звернутися до всесвітньої мережі Інтернет, ми побачимо, що такий метод представлення власної педагогічної діяльності як портфолію, успішно впроваджено в багатьох як загальноосвітніх закладах, так і закладах професійно – технічної освіти і вищої школи.
Таким чином, кажучи про створення портфоліо, як про засіб представлення своєї педагогічної діяльності, потрібно мати на увазі не просто створення презентації в програмі "Microsoft Office PowerPoint" про свої успіхи, а комплексний показ себе, як професіонала, підтверджуючи пакетом необхідних документів.
Практична значущість портфоліо:
- атестація педагогічного працівника;
- ліцензування, атестація, акредитація ПТНЗ;
- систематизація діяльності педагогічного працівника;
- як стимулюючий чинник.
Якщо розглянути діагностичну функцію професійної діяльності, то саме складання портфоліо дозволяє:
педагогічному працівнику та адміністрації:
- реально представити результати своєї праці;
- побачити свої резерви;
- мати стимул до безперервного самоудосконалення.
здійснювати безперервну діагностику результатів праці педагогічних працівників.