Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правовий характер бюджету

 

Закон „Про Державний бюджет України” [8] – це закон, який затверджує повноваження органів державної влади здійснювати виконання державного бюджету України протягом бюджетного періоду. Бюджет України є основним фінансовим планом по створенню і використанню централізованого фонду коштів, який затверджується законом вищого представницького органу влади і внаслідок цього сам стає законом.

Державний бюджет як правова категорія уявляє собою закон України, який приймається органами законодавчої влади, а місцеві бюджети - органами влади місцевого самоврядування. Всі види бюджетів є основними фінансовими планами формування і використання фондів коштів для держави в цілому або певної адміністративно-територіальної одиниці.

Ефективність використання бюджетних коштів залежить від науково обґрунтованої організації бюджетного процесу на всіх його етапах. Досягнення цього можливе тільки при базуванні бюджетного процесу на досконалій і ефективній законодавчій базі. Нормативно-правові акти, які регламентують функціонування бюджетної системи, та органи влади, що їх видають, представлені на рис. 2.1.

В українському законодавстві застосовується термін «бюджетні права» для характеристики статусу органів державної влади, які значною мірою є водночас і обов'язками (наприклад: „право” затверджувати бюджет, „право” розподіляти бюджетні кошти). Таким чином, бюджетне право і обов'язок об'єднані в одному повноваженні, що відображає їх нерозривність для суб'єктів бюджетного права.

Згідно зі статтею 5 Конституції [1] Україна має право на самостійний бюджет. Українське законодавство детально регламентує порядок його формування та виконання, запроваджує податки, збори та інші джерела доходів, які належать зарахуванню до бюджетів. При цьому запровадження загальних принципів оподаткування є компетенцією як державних, так і місцевих органів влади. Розподіл бюджетних повноважень між центральними і місцевими органами державної влади наведено на рис. 2.2.

 
 

 


Центральні органи виконавчої влади
Постанови, рішення, накази міністерств, відомств, зокрема, Міністерства фінансів, Державного казначейства, Головної Державної податкової адміністрації тощо.

         
   
 
 
 
 

 

 


Рис. 2.1. Нормативно-правові акти органів державної влади

 
 

 


 

Рис. 2.2. Розподіл бюджетних повноважень між центральними і місцевими органами влади

Місце кожного з суб'єктів у системі адміністративно-територіального поділу впливає на конкретний перелік наданих їм бюджетних прав.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. III. Виконання бюджету
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  12. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності




Переглядів: 1388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та структура бюджетного механізму | Бюджет як розпис доходів і видатків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.