Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Головні розпорядники бюджетних коштів

Ознака Розпорядник
За бюджетними призна-ченнями, передбаченими Законом „Про Державний бюджет України” органи, уповноважені відповідно Верховною Радою, Президентом, Кабінетом Міністрів забезпечувати їх діяльність (в особі їх керівників), а також міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Конституційний Суд, Верховний Суд та інші спеціалізовані суди; установи та організації, які визначені Конституцією або входять до складу Кабінету Міністрів (в особі їх керівників);
За бюджетними призна-ченнями, передбаченими бюджетом Автономної Республіки Крим уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради та Ради міністрів АРК, а також міністерства та інші органи влади АРК (в особі їх керівників);
За бюджетними призначеннями, передбаченими іншими місцевими бюджетами керівники місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад та їх секретаріатів, керівники головних управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад.

 

Розпорядник коштів бюджету нижчого рівня у своїй діяльності підпорядкований відповідному головному розпорядникові, розпорядникові вищого рівня, та/або діяльність якого координується через нього.

Після отримання коштів із бюджету на свої рахунки головні розпорядники у встановленому порядку перераховують кошти на поточні рахунки підвідомчих підприємств, організацій та закладів (на рахунки розпорядників нижчого ступеня).

Відносини в галузі видатків регулюються актами що поділяються на:

- акти, норми яких регламентують фінансові відносини: Закон „Про Державний бюджет України”, рішення про місцеві бюджети, постанови Кабінету Міністрів України, інструкції Мінфіну та Держказначейства;

- акти додержання і виконання правових норм, за допомогою яких реалізуються права та обов'язки учасників видаткових відносин: кошториси, бюджетні доручення, ордера, грошові чеки, лімітні довідки тощо.

Особливістю казначейської системи обслуговування бюджетів за видатками є те, що за її допомогою забезпечується ефективне і обов'язково цільове витрачання бюджетних коштів; вирішується низка питань, пов'язаних із виконанням бюджетів всіх рівнів за видатками та здійсненням контролю над касовим виконанням бюджетів за видатками.

В основу діяльності казначейства покладено принцип «єдиної каси» з переходом від практики виконання бюджету за відомчим принципом до територіального принципу за допомогою територіальних органів казначейства.

Запровадження казначейської системи супроводжувалося докорінним перерозподілом функцій між фінансовою та банківською системами, органами державної влади, установами та організаціями, які утримуються з бюджетів. Банківська система здійснює лише функцію акумуляції бюджетних коштів, зберігання і перерахування їх за дорученням Державного казначейства, а також приймання, зберігання і видачі готівки. За головними розпорядниками коштів зберігається право на визначення конкретних напрямків їх використання.

Органи казначейства мають право відкривати в установах банків рахунки. Функціонує єдиний казначейський рахунок, на який зараховуються відповідно до бюджетної класифікації всі бюджетні доходи і з якого розподілятимуться видатки, тобто державні кошти сконцентровані в руках одного господаря.

Поточні бюджетні рахунки розпорядників бюджетних коштів в установах банків закриті. Для обліку операцій за видатками розпорядників коштів призначені реєстраційні рахунки в органах казначейства, відкриті в рамках єдиного казначейського рахунку. Це вирішує проблему достовірності звітності, оскільки більшість даних для її складання надходить до казначейських органів щоденно.

У разі встановлення нецільового та неефективного використання бюджетних коштів органи казначейства мають право вилучати у міністерств, відомств, установ і організацій суми, виділені раніше в порядку фінансування.

З метою забезпечення своєчасності і повноти фінансування, здійснення контролю за використанням бюджетних коштів фінансові органи і відділення Державного казначейства на місцях тісно співпрацюють між собою, а також організовують свою діяльність у взаємодії з органами виконавчої влади, податковою службою, органами контрольно-ревізійної служби.

 

Контрольні питання

1. Розкрийте сутність бюджетних видатків.

2. За якими ознаками класифікуються видатки бюджету?

3. За рахунок яких джерел фінансуються бюджетні видатки?

4. Які задачі вирішуються в сфері використання державних бюджетних ресурсів та на які групи вони поділяються?

5. Як за значущістю розподіляються напрямки фінансування видатків за рахунок державного бюджету?

6. Розкрийте сутність функціональної класифікації видатків.

7. Розкрийте сутність економічної класифікації видатків.

8. Розкрийте сутність відомчої класифікації видатків.

9. Розкрийте сутність програмної класифікації видатків.

10. Назвіть головних розпорядників бюджетних коштів та визначте їх повноваження.

 


Читайте також:

  1. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  2. Аналіз грошових коштів
  3. Аналіз грошових коштів підприємства
  4. Аналіз грошових коштів позичальника, їх оцінювання і прогнозування.
  5. Аналіз звіту про рух грошових коштів
  6. Аналіз оборотності оборотних коштів.
  7. Аналіз руху грошових коштів та дебіторської заборгованості
  8. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  9. Аналіз структури оборотних коштів
  10. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  11. Аудит грошових документів та грошових коштів у дорозі.
  12. Аудит грошових коштів і дебіторської заборгованості суб’єкта господарювання




Переглядів: 671

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система бюджетного фінансування | Використана література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.