Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



REVISE YOUR GRAMMAR

Ex.1. Complete the text about Cher, using the correct tense, Present Perfect or Past Simple.

 

Few stars …… (have) careers as long and varied as Cher. In a career of more than three decades, she …… (be) successful both as a singer and as an actress.

Born Cherilyn Sarkasian LaPier in El Centro, California, on May 20th 1946, she ……(leave) home for Hollywood at the age of 16. When only seventeen she …… (marry) songwriter and record producer, Sonny Bono. As Sonny and Cher, they …… (have) several hits in the 60s, including 'I Got You Babe' in 1964. The couple's success …… (continue) with TV shows and a solo singing career for Cher. But in the 1970s, success …… (be) more difficult to find, and Cher and Bono …… (get) divorced in 1975. Soon after, Cher …… (marry) rock star Gregg Allman, but the marriage only …… (last) until 1979. She …… (not marry) again. Since the mideighties, Cher …… (have) a second career – as an actress, appearing in films like The Witches of Eastwick and Faithful. In 1988, she …… (win) a Best Actress Oscar for the film Moonstruck. More recently, Cher …… (return) to singing once more, and with great success – her single 'Believe' …… (become) US Number One in March 1999.

Ex.2.Choose the best word from the box and put it either in the Past Perfect or Past Simple.

 

write say be see talk discuss read meet

There …… a writer who …… some novels which …… (Passive) by many people and …… very popular. One day he …… an old friend whom he …… (not) for years. After they …… for two hours and all his novels …… (Passive) the writer ……: '"Now we've talked long enough about me. Let's talk about you. What do you think of my last novel?"

Ex.3.Write 10 sentencesdescribing what you will have achieved in 10 years.

 

Ex.4.Make up sentences according to the model; use the Perfect Tenses.

to be good at (chemistry) I heard (read) that Borodin had been good at chemistry.

To be good at (poetry, music, composition); to compose (solemn music, square piece, opera); to invent (folk-tune, story, machine); to devote oneself to (poetry, Folk-music, opera); to improve (conditions, tune, handwriting).

Ex.5.Write the sentences in Reported Speech.

 

1. Tom said: "Yesterday I began to study the score of Lohengrin".

2. Tchaikovsky wrote: "Last Monday I looked through a new symphony in C minor by Brahms, a composer whom the Germans exalt to the skies. He has no charm for me. I find him cold and obscure, full of pretensions, but without any real depth."

3. L. Stokowsky often said: "To me almost all sound can have rhythmical and vibrational designs."

4. The student explained to the examiner: "The overture is an instrumental prologue which earliest purpose was to win attention."

5. A young musician once said: "I'll be a great pianist one day!"

6. Vladimir Mayakovsky wrote: "There has to be a dramatic scenario, and an enormous background chorus."

7. The girl asked: "Mom, are you playing Beethoven's composition?"

8. On his return to Salzburg Mozart wrote to his father: "Oh, if we only had clarinets (in Salzburg)! You can't imagine the lovely effect of a symphony with flutes, oboes, and clarinets".

 

Ex.6.Write the following jokes in English, using Reported Speech.

 

(А)Один хлопець cпитав Моцарта, як писати симфонії.

-- Ви ще дуже молоді. Чом би вам не почати з балад? – сказав композитор.

Хлопець заперечив:

-- Але ж ви ж почали писати симфонії, коли вам ще не виповнилося десяти років!

-- Так,-- відповів Моцарт,-- але я нікого не розпитував, як їх слід писати!

(Б)Французький композитор Данієль Обер, автор опери "Німа з Портічи" сказав якось Ріхарду Вагнеру:

-- Пройшло близько тридцяти років, перш ніж я переконався, що абсолютно позбавлений музичного дарування.

Здивований Вагнер запитав:

-- І після цього ви перестали писати музику?

-- Ні,-- відповів з усмішкою Обер,-- адже тоді я був вже знаменитий.

(B) Під час репетиції однієї з ораторій Ліста оркестр грав вроздріб, і композитор, з досадою махнувши диригентською паличкою, вигукнув:

-- Але, пани, це ж чистісінької води ярмаркова музика!

На секунду запанувала мертва тиша, а потім хтось ззаду пробурчав:

-- Але ж не ми її написали!

Ex.7.Translate the following text from Ukrainian into English.

Увертюра-фантазія "Гамлет" П.І. Чайковського

Чайковський хотів розкрити в увертюрі лише один драматичний мотив трагедії Шекспіра – помста Гамлета за вбивство батька і на цій основі показати всю глибину переживань свого героя.

Увертюра починається з повільного вступу. Звучить похмура тема примари батька Гамлета. Чайковський зображає в музиці розмову Гамлета і примари. Примара розказує Гамлету таємницю своєї смерті. Гамлет присягається мстити. Тема помсти весь час змінюється за темпом і характером. Так утілює Чайковський коливання свого героя. Потім з'являються дві теми любові. Перша мелодія повна печалі. Вона виконується гобоєм. Друга ж лірична, але енергійніша. Вона перетворюється на марш. Це Лаерт прийшов мстити.

Знову ми чуємо всі теми: тему любові, тему помсти. Тема помсти стає все рішучіше. Кульмінація твору – це поєдинок Гамлета з Лаертом.


Unit 6. Music Life in the US and UK


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Free and Bound Use of Grammar Forms
  11. GENERAL GRAMMARS AND DICTIONARIES
  12. GRAMMAR (ГРАМАТИЧНИЙ ДОВІДНИК)




Переглядів: 1239

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
DID YOU KNOW? | LEAD-IN

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.