Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could

 

To express doubt, surprise we use “can” and “could” in questions. “Could” implies more uncertainty but not the past activity:

- Can (could) it be true?

- Could he have said it?

Improbability and disbelief are expressed by “can” in negative sentences in the same way as in questions. “Could” sounds less categorical and implies greater doubt.

- He can’t be so old.

- She couldn’t have been studying since 12.

Express strong disbelief about the statements made in the following negative sentences. Express negation by means of the words given in brackets.

Model: He didn’t notice you (fail). – Can he have failed to notice you? (Неужели он тебя не заметил?) – He couldn’t have failed to notice you. (Не мог он не заметить тебя)

 

1. There is no equal income distribution within each country (unequal).

2. They didn’t influence the way to allocate resources in the economy (fail).

3. Payments from social security funds are not important contribution to household incomes (unimportant).

4. She didn’t receive wage for her work (no wage, fail).

5. Such a policy didn’t overcome the limitations in the economy (never, manage).

6. Present day economists do not distinguish profit from rent (no economists, fail).

7. Most Western economies haven’t reached considerable production growth due to tax cuts (fail).

8. It is not necessary nowadays for markets to be located in any particular place (unnecessary).

Making suggestions with “Could” and “Should”

Take any information you need from the text as well as generate ideas of your own. Make suggestions about how the process of recycling can be improved.

You may begin like this:

Producers could rethink the industrial process.

Householders should produce less rubbish.

Local authorities could increase recycling collections.

Designers should focus on the entire life – cycle of a product.

 

V. Listening and watching. CCS Technology.

Visit http://www.youtube.com/watch?v=7xkbkphayxM, find a special video report “CCS Technology”.

A. Watch the report and answer the questions below:

1. Explain the abbreviation CCS.

2. How can harmful emissions be cut? What for?

3. What do the specialists aim to test on CCS facilities?

4. Are any substitutes for fossil fuel available to humanity?

5. What is the main issue of establishing the plants?

6. Why were similar projects cancelled in America?

7. Why does Norway have to run such projects?

8. Whose joint efforts are being made to raise funds for the project?

9. What could facilitate the process?

10. Could you name the figures regarding construction plans and benefits from CCS technology?

 


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. A) can; B) could; C) can't; D) couldn't; E) be able to
  3. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  4. B: Couldn’t you move?
  5. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  6. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  7. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  8. Can (could)
  9. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  10. Could water exist on Mercury?
  11. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs




Переглядів: 1143

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Model: They will arrive tomorrow – They might / must arrive tomorrow. | B. Express your personal point of view regarding the challenges that are in store for us in terms of preserving the environment and saving the humankind in the near future.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.