МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теоретичні моделі демократіїКласична ліберальна модель демократії (Т.Гоббс, Дж.Локк, Ш.Монтеск'є). Концепція ліберальної демократії передбачає: Ø рівність усіх громадян у використанні прав, Ø автономність особистості щодо держави і суспільства, Ø поділ влади на законодавчу, виконавчу і судову, з урахуванням розмежування їхніх функцій і повноважень, Ø формою демократичного правління повинна бути парламентська республіка. Представницька (процедурна) модель демократії (Джеймс Медісон). При даній моделі демократії: Ø Править не народ, а його представники. Ø У представницьких структурах ніхто не має абсолютної влади. Ø Управління державою здійснюється компетентно, тому що в результаті виборів до влади приходять професійні політики. Ø Федеративний устрій та двопалатний парламент якнайкраще забезпечать демократичну владу в державі. Ø Дотримання принципу розподілу влади на три гілки не дозволить узурпувати владу будь-якою з груп. Колективістська(народна) модель демократії (Ж.-Ж. Руссо, Дж. Ст. Мілль, А.Лінкольн). Ø Першоджерелом влади є народ у цілому. Ø Загальна воля у формі прямого волевиявлення переваг громадян є джерелом будь-яких законів. Ø Народний суверенітет не може бути відчужений, тому що будь-яка людина вільна відповідно до природного закону. Воля – підпорядкування загальній волі. Ø Кожен повинний брати участь у політичному житті, тому що це краще сприяє його розумінню процесів, які відбуваються. Розгорнуту характеристику даної моделі демократії дав американський президент США А.Лінкольн: «government of the people, by the people, for the people»,тобто правління народу, що здійснюється народом і для народу. Колективістську модель демократії розробляли і класики марксизму, приділяючи особливу увагу ролі народних мас в історії. Елітарна модель демократії (М.Вебер, Й.Шумпетер, Е.Даунс та ін.) Ø Суспільство поділяється на пануючу меншість і непануючу більшість. Ø Маса нездатна керувати через відсутність необхідних знань і повної інформації. Ø Політична участь маси обмежена виборами. Ø Демократія – це конкуренція між двома і більше групами еліт за владу на регулярних виборах. Ø Відповідальність за прийняття рішень лежить на лідерах. Читайте також:
|
||||||||
|