МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тести з навчальної дисципліни «Історія економіки та економічної думки»
1 Виберіть правильні терміни й поняття, використовувані маржиналізмом: а) гранична корисність, б) споживна вартість, в) вартість, г) цінність, д) товар, є) економічне благо, ж) гранична продуктивність, з) гранична конкуренція, і) граничний прибуток, к) потреба, л) гранична потреба, м) настійна потреба, н) гранична трудова вартість, о) граничні витрати.
2 Маршалл аналізував закономірності руху цін при: а) досконалій конкуренції, 6) чистій монополії, в) дуополії, г) чистій конкуренції, д) олігополістичній конкуренції, є) вільній конкуренції?
3 Виберіть правильну відповідь: а) закон спадаючої продуктивності базується на теорії граничної продуктивності, б) теорія граничної продуктивності базується на законі спадаючої продуктивності, в) немає ніякого зв’язку між законом спадаючої продуктивності і теорією граничної продуктивності, г) немає правильної відповіді.
4 Які з перерахованих характеристик відбивають основні риси теорії граничної корисності? а) відмова від аналізу середніх розмірів в економіці; б) перехід від оцінки витрат на виробництво товару до оцінки кінцевих результатів виробництва; в) вартість товару визначається трьома основними факторами: працею, капіталом, природними ресурсами; г) психологічний підхід до аналізу економічних категорій.
5 З перерахованих нижче виберіть основні напрямки австрійської школи політичної економії: а) навчання про цінність; б) теорія еластичності економічних процесів; в) теорія суб’єктивної цінності; г) теорія стимулюючої ролі інвестицій; д) теорія граничної корисності.
6 Хто є автором моделі «системи загальної економічної рівноваги»? а) А.Маршалл; б) К. Менгер; в) Л.Вальрас; г) Ф.Візер.
7 Теорія добробуту (теорія економічного оптимуму) розроблена: а) Л.Вальрасом; б) У.Парето; в) Ф.Еджуортом.
8 Критерій суспільної корисності, згідно Парето, перебуває в тому, що: а) кожен учасник обміну витягає з нього рівну вигоду; б) за даних умов (наявності ресурсів, системи розподілу, запитах споживачів, цінах) ніхто не може поліпшити своє становище, не погіршуючи при цьому становища когось іншого; в) ціна товарів відповідає витратам, відповідає їхній граничній корисності.
9 Основоположником австрійської школи, представники якої розвивали кардиналістську теорію корисності, є: а) Г.Госсен; б) К.Менгер; в) Є.Бем-Баверк; г) Й.Шумпетер. 10 Що створює, згідно з Марксом, конкретна праця : а) вартість; б) споживчу вартість ; в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт ; г) додаткову вартість; д) прибуток; є) ренту; ж) підприємницький прибуток; з) відсоток; і) корисність? 11 Ким створюється, згідно з Марксом, додаткова вартість: а) промисловим робітником; б) капіталістом; в) дояркою; г) фермером; д) сільськогосподарським робітником; є) крамарем; ж) банкіром; з) підприємцем ?
12 Визначте конкретні форми вираження додаткової вартості: а) заробітна плата; б) прибуток; в) підприємницький прибуток; г) відсоток; д) земельна рента; є) весь національний доход; ж) частина національного доходу; з) торговий прибуток; і) немає вірної відповіді ?
13 Що, на Ваш погляд, можна віднести до ідейних джерел марксизму? а) німецька класична філософія; б) суперечність у розвитку капіталізму; в) прискорений розвиток продуктивних сил у період промислового перевороту; г) англійська буржуазна політична економія; д) французький утопічний соціалізм.
14 К.Маркс вважав, що предметом політичної економії є : а) вивчення людських відношень і людського поводження, б) вивчення відношення людини до природи, в) вивчення виробничих відношень, г) дослідження загальних закономірностей, властивих суспільству, д) дослідження можливостей усунення соціальної нерівності в капіталістичному суспільстві.
15 Які із тверджень вірні, а які – ні? а) Сміт вважав, що закон вартості діє відповідно до трудової теорії вартості тільки в умовах простого товарного виробництва. В умовах капіталізму ця відповідність порушується (товари продаються не по вартості, обумовленій працею). б) Маркс довів, що закон вартості діє відповідно до теорії трудової вартості й в умовах капіталізму. в) Теорія трудової вартості Сміта-Рікардо пояснила дію закону вартості в умовах капіталістичного виробництва.
16 Маркс пов’язував експлуатацію з: а) привласненням капіталістами частини неоплаченої праці найманих робітників; б) продуктивністю кожного додаткового працівника; в) розподілом праці між різними галузями пропорційно потребам; г) визначальною роллю відношення людей до засобів виробництва (як передумові нерівності); д) усі перераховані відповіді вірні.
17 Під впливом яких західноєвропейських шкіл формувалася політ економічна думка України у другій половині ХІХ ст.: а) марксизм; б) меркантилізм; в) класична школа політичної економії; г) фізіократизм; д) маржиналізм; є) історична школа.
18 Хто є автором теорії срідності праці? а) І. Франко; б) С. Подолинський; в) Г. Сковорода; г) В. Каразін.
19 Які з перерахованих тверджень характеризують принципи інституціоналізму? а) Економічні відношення розвиваються згідно з дією об’єктивних економічних законів; б) Рушійною силою суспільного розвитку є держава, сім’я, профспілки, інші соціальні явища; в) В основі аналізу лежить дослідження продуктивних сил і виробничих відношень; г) Економічні категорії –приватна власність, гроші, прибуток, торгівля виступають як прояв суспільної психології; д) Основою суспільного прогресу є мотиви поводження, спосіб мислення, звичаї, традиції, правові й моральні норми.
20 Що вважає Т.Веблен хибою капіталізму: а) недосконалість юридичних форм; б) відсутність системи державного страхування від безробіття; в) недосконалість операцій по продажу цінних паперів; г) нечесну конкуренцію; д) протиріччя між індустрією та бізнесом.
21 Спільність методології інституціоналізму з історичною школою Німеччини виявляється в тому, що обидва напрямки: а) враховують особливості історичного розвитку й чинники соціального середовища; б) визнають можливість автоматичного саморегулювання ринкової економіки; в) відстоюють ідею примата вільної конкуренції; г) заперечують роль держави в регулюванні господарських процесів.
22 На думку американського інституціоналіста Д.К.Гелбрейта, причиною “революції керуючих” є ріст значимості такого ресурсу, як: а) праця, б) капітал, в) підприємництво, г) інформація.
23 «Ефект Веблена» характеризує ситуацію впливу споживчої поведінки на зростання попиту у зв’язку: а) із незмінними цінами, б) із спадаючим рівнем цін, в) із зростаючим рівнем цін.
24 Веблен стверджує, що в результаті запропонованих реформ відбудеться: а) зберігання пріоритетної ролі фінансових верств «бізнесу» б) перехід до індустріальної системи, в) перехід до соціалістичної системи.
25 Згідно поглядам Дж. Коммонса вартість формується: а) витратами праці, б) співвідношенням попиту й пропозиції, в) юридичними згодами «колективних інститутів».
26 У.К.Мітчелл – засновник однієї з течій інституціоналізму, яка мала назву: а) соціально-психологічна; б) соціально-правова; в) кон’юнктурно-статистична.
27 Що з нижче перерахованого відстоював Кейнс? а) принцип «невидимої руки ринку»; б) автоматичне настроювання ринкової економіки, в) регулювання капіталізму, г) зниження цін на продукти харчування, д) вільний вихід із кризи, є) обмеження грошової маси, ж) повну зайнятість, з) абсолютну зайнятість ?
28 Зазначте причини, якими Кейнс пояснив недостатній сукупний попит: а) відставання росту споживання населення від росту їхнього прибутку; б) перевага ліквідності, в) недосконалість механізму ціноутворення, г) невисока норма прибутку на капітал, д) високий рівень відсотка.
29 Кейнс вважав, що мірами, здатними, вивести економіку із кризи є: а) підтримання помірної інфляції, б) підвищення граничної ефективності капітальних вкладень, в) зниження Центральним банком дисконтної ставки відсотка, г) зростання продуктивного попиту, д) зростання споживчого попиту, є) розвиток споживчого кредиту.
30 Назвіть послідовників Кейнса : а) А.Маршалл, б) К.Маркс, в) Ж.Б.Сей, г) Е.Хансен, д) П.Самуельсон, є) М.Фрідмен, ж) Дж.Хікс, з) Р.Кан, і) Е.Домар, к) Харрод, л) Ф.Хайєк, м) Л.Мізес, н)Дж.Гелбрейт, о) Т.Веблен, п) Дж.М.Кларк.
31 Які з наведених положень належать прихильникам кейнсіанської школи? а) ринок не здатний забезпечити автоматичне саморегулювання господарства; б) необхідно державне втручання в розвиток ринкової економіки; в) для подолання економічних криз і забезпечення господарського росту необхідно розширити ефективний попит; г) перевищення темпів зростання; д) правильні тільки а) і б).
32 Кейнсіанці вважають, що: а) ринку внутрішньо властива стабільність; б) ринку властива тільки вільна конкуренція; в) державне втручання в розвиток економіки є бажаним; г) усі відповіді вірні.
33 Які з перерахованих концепцій класичної макроекономічної теорії критикував Дж.М.Кейнс? а) закон Сея, б) кількісну теорію грошей, в) теорію ринкового саморегулювання економіки, г) усі попередні відповіді вірні, д) вірні тільки відповіді а) і в).
34 Дж.М.Кейнс називав у числі своїх попередників: а) марксизм, б) фізіократів, в) неокласичну школу, г) меркантилістів, д) Ж.Б.Сея.
35 Чим пояснює Фрідмен вади в економіці: а) об’єктивними чинниками, внутрішньо властивими капіталізму, б) експансією іноземних держав, в) гипертрофірованою діяльністю профспілок, г)недостатнім регулюванням економіки, д) некомпетентним втручанням держави, є) наявністю безробіття, ж) недонавантаженістю виробничих фондів?.
36 Які з наступних тверджень вірні, а які - ні? Поясніть. а) Монетаристи стверджують, що між зміною попиту на гроші і динамікою номінального прибутку існує пряма залежність. б) Із точки зору монетаристської теорії, економіка знаходиться в стані рівноваги за умови, що попит на гроші дорівнює їхній пропозиції; в) Прихильники теорії раціональних очікувань стверджують, що ринки продуктів і праці в значній мірі монополізовані, а ціни і ставки заробітної плати носять негнучкий характер. г) Більшість економістів згодні з основними положеннями теорії раціональних очікувань. д) Крива Лаффера демонструє, що зниження норми податків збільшує обсяг податкових надходжень.
37 Гіпотеза, відповідно до якої фірми і домогосподарства очікують, що бюджетна й кредитно-грошова політика значно вплинуть на економіку і, керуючись власною вигодою, заздалегідь уживають заходів, що визначають неефективність цієї політики - це: а) кейнсіанська економічна теорія; б) монетаризм; в) теорія раціональних очікувань.
38 Філософські, ідеологічні й аналітичні погляди групи економістів, що альтернативні кейнсіанству; теорія зайнятості ресурсів і політика стабілізації економіки, що висуває на перший план роль грошей в економічному розвитку - це: а) теорія раціональних очікувань; б) теорія пропозиції; в) монетаризм.
39 Мілтон Фрідмен і його прихильники – це економісти, що внесли вклад у: а) кейнсіанську економічну теорію; б) аналіз моделі “витрати-випуск”; в) розвиток економетрики; г) теорію економіки пропозиції; д) еволюцію кількісної теорії грошей.
40 Монетаристи: а) вважають, що державне втручання знижує стабільність ринкової економіки; б) думають, що ринкова економіка внутрішньо нестабільна; в) вважають, що в сучасній ринковій економіці відсутня вільна конкуренція; г) усі відповіді вірні.
41 Що означає поняття «інновація»? Хто ввів його в практику? а) Л.Мізес; б) П.Самуельсон; в) Й.Шумпетер; г) Е.Денісон. 42 Які дві з перерахованих ідей служать об’єднуючим теоретичні постулати «стрижнем» неокласичного синтезу? а) Ціни підкоряються визначеним закономірностям, забезпечують внутрішній порядок. б) Максимізація результату. в) Поведінка споживача є раціональною та непротирічною, а застосовані рішення стійкі в часу. г) Принцип руху до стану рівноваги.
43 Чим відрізняються позиції прихильників неокласичного синтезу? Які особливості цього напрямку? а) Характерно розширення й поглиблення тематики досліджень. Представники даного напрямку сприяли створенню економетрики – економіко-статистичної школи, що обпирається на конкретні виміри ємкості ринків окремих товарів. б) Негативне відношення до макроекономічного аналізу. в) Широке використання математики в якості інструмента економічного аналізу. г) Уточнення старих і розробка нових проблем відповідно до змін, що відбуваються в індустріальній основі й механізмі ринкової економіки. д) Не протиставляти і не відхиляти, а об’єднувати підходи й позиції сполучати рішення короткострокових задач із вимогами довгострокової стратегії економічного розвитку. є) Відбиває погляди переважно представників англо-американського регіону.
44 До якого напрямку економічної думки тяжіє теорія економіки пропозиції: а) неокласичного, б) кейнсіанського, в) неоінституціонального, г) неоліберального, д) марксистського?
45 Виберіть рекомендації у галузі податкової реформи, запропоновані прихильниками ЕТП: а) підвищення оподатковування з усіх видів прибутку, б) підвищення оподатковування на підприємців, в) зниження ставки податків із підприємців, г) скасування податків із підприємців, д) зниження ставки податків із домашніх господарств, є) підвищення ставки податків із домашніх господарств, ж) більш значне зниження податків із домогосподарств із високими прибутками.
46 Виберіть правильні відповіді стосовно економічного змісту “кривої Лаффера”: а) зростання податкових надходжень у держбюджет до визначеного розміру оподатковування, б) забезпечення оптимуму податкових надходжень у держбюджет у екстремальній точці, в) зменшення податкових надходжень у державний бюджет після визначеного розміру оподатковування, г) забезпечення максимальних податкових надходжень у державний бюджет у будь-якій точці траєкторії.
47 Чи допускає неолібералізм втручання держави в економічне життя: а) допускає, б) не допускає, в) немає вірної відповіді?
48 У чому Ви бачите розбіжність поглядів неолібералів і прихильників неокласичного напрямку? а) Макроекономіка життєздатна й корисна. 6) Держава не звужує, а розширює сферу вільного вибору, приймаючи рішення, зв’язані з виробництвом суспільних товарів. в) Держава сприяє нейтралізації криз. г) Державу варто позбавляти монопольного права на проведення грошової реформи. д) Держава повинна забезпечувати пенсії по старості і виплати по безробіттю.
49 Прихильник неоліберального напрямку Людвіг Ерхард стверджував: а) відповідальність за економіку несе одна лише держава; б) економічний порядок установлюється спонтанно як результат конкуренції; в) політико-економічна діяльність держави повинна бути спрямована на регулювання економічного процесу; г) політико-економічна діяльність держави повинна бути спрямована на створення форм економічного порядку; д) вірні відповіді а) і в).
50 Відповідно до гіпотези раціональних очікувань: а) не варто розглядати споживачів і підприємців тільки як об’єкт макрорегулювання; б) попереднє надання інформації про майбутні реформи допомагає уряду правильно оцінити поведінку людей, провести в життя назрілі рішення; в) економічні агенти переробляють, оцінюють, навчаються на основі отриманої інформації; г) усі попередні відповіді вірні. Читайте також:
|
||||||||
|