МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Grammar NoteSome verbs can be followed by an -ing form or by to + infinitive, but there is a difference in meaning. Study the following table carefully and then do the exercise below.
10. Use either the –ing or the Infinitive form of the verb in brackets to complete the sentences: 1.a. When I first tried to embark on a professional path, I remember (to develop / developing) my personal elevator speech which helped me a lot to make a profound impression during the selection interview. 1.b. If you are determined to land a good job remember (to develop / developing) a feasible and elaborate job search plan. 2.a. Don’t forget (to establish / establishing) rapport with the person interviewing you because the interviewer normally wants to make sure that not only your skill and your qualifications, but also your personality match the company and its policy. 2.b. I’ll never forget (to network / networking) with all the formidable people in business I could find on Tweeter, (to comment / commenting) on their tweets and (to hope / hoping) one day when I said I would like to work for them, this offer would come from a familiar name. 3.a. I went on (to answer / answering) an infinite series of questions based on real life examples and experiences that had happened to me in the past responding to all the sorts of situations that job might present me with. 3.b. She prepared a detailed resume listing all her accomplishments and showing definitive results. Then she went on (to ask / asking) for letters of reference pertaining to the experience mentioned in her resume. 4.a. He had meant (to enhance / enhancing) his marketability with the potential employer but flubbed quite an easy question. 4.b. Downshifting, the practice of simplifying one’s lifestyle and becoming less materialistic, means (to renounce / renouncing) one’s claims to occupy the corner office. 5.a. I regretted not (to follow / following) up the interview with a thank-you letter. It could have given me an advantage over other applicants. 5.b. We regret (to inform / informing) you that your professional qualifications are not enough for this job. 6.a. Make sure not to set any deadlines for yourself when job-hunting. Don’t stop (to search / searching) and (to try / trying) – the most desirable jobs are not going to land in your lap. 6.b. I was stressed over landing an interview and I feared they would think I would never be rock-solid on the job. This was exactly the impression I produced shuffling from foot to foot and throwing up my arms. But then, being in an almost dead end, I stopped (to make / making) a desperate attempt to boost my credibility with the potential employer and with each second I grew quieter and more confident. 7.a. The interviewer tried (to find / finding) out how the candidate handles stress and pressure. 7.b. She tried (to frame / framing) her responses in a positive light in order to produce a favourable impression on the personnel department officer but he soon discovered she was just trying to save her face.
1. Look at the photographs of the two offices below, then read the description of a student and make a grammar decision about each case: a) only the first variant is correct; b) only the second variant is correct; c) both variants are correct; Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|