Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основи проведення соціально-психологічного тренінгу (СПТ)

 

Індивідуальний і груповий тренінг спілкування дозволяє істотно підвищити соціально-психологічну компетенцію людини: його психологічну чутливість, контактність, здатність до орієнтування в складних міжособистісних ситуаціях і тощо.

Організація тренінгу. Психологу варто пам’ятати, що активне включення військовослужбовців у тренінг можливе за певних умов і правил його проведення:

1. Заняття потребують обов’язкової підготовки (заздалегідь визначаються місце проведення СПТ і час його початку).

2. Перед початком СПТ створюється невимушена довірча обстановка, знімаються напруженість, скутість військовослужбовців.

3. До учасників доводяться норми поведінки у СПТ.

4. Тренінг варто розпочинається з легкої розминки і лише потім слід переходити до відпрацювування основних психокорекційних завдань.

5. Усі військовослужбовці забезпечуються ролями (тих, кому не вистачило ролей активних учасників призначаються на ролі експертів).

Використовувані ігри й сюжети повинні відповідати таким умовам:

– сприяти згрунтуванню підрозділу;

– сприяти формуванню статутних взаємин;

– мати пізнавальне значення;

– створювати умови для індивідуальної й групової творчості.

Багато залежить від ігрової позиції психолога (керівника СПТ), він повинен:

- сприяти реалізації ігрового плану, (тобто до гри ставитися досить серйозно й у ході її відмовитися від менторської позиції);

- доброзичливо ставитися до військовослужбовців, бути відкритим, сприйнятливим і доступним;

- сприяти формуванню переконаності в необхідності ігрової поведінки;

- реалізовувати швидкий перехід із реального в ігровий план, насамперед за рахунок гумору;

- володіти широким діапазоном ігрових прийомів.

Тільки в цьому випадку ігрова позиція офіцера-психолога сприятиме виконанню її основних функцій: гуманізація взаємин з учасниками тренінгу, підвищення згуртованості і спрацьованості в колективній діяльності, економії нервових втрат у спілкуванні й, нарешті, забезпеченню гнучкої поведінки керівника.

Використовувані у тренінгу прийоми повинні максимально відповідати принципу “не нашкодь” і в жодному разі не загострювати й без того загострені відносини між військовослужбовцями. З учасниками СПТ необхідно заздале обумовити норми поведінки при проведенні ігор і вправ, без дотримання яких тренінг може не тільки не дати результатів, але й просто зашкодити.

Норми поведінки учасників СПТ:

- виявляти доброзичливість і повну довіру одне до одного;

- у групі про всіх говорити відкрито й щиро;

- відмовитися від загальних фраз, говорити про проблеми й переживання, як свої власні, так і товаришів по групі, конкретно й за принципом “тут і тепер”;

- оцінювати не особистість, а її дії, поведінку й спілкування;

- допомагати товаришам по групі усвідомлювати й змінювати свій спосіб поведінки, якщо він суперечить загальноприйнятим нормам;

- вислуховувати погляди, думки й поради членів групи, обмірковувати їх, але приймати рішення самостійно;

- доводити до керівника гри враження і ступінь задоволеності грою з боку учасників.

Варіанти ігрових ситуацій соціально-психологічних тренінгів представлено в дод. 6.

Питання для самоконтролю

1. Охарактеризуйте психічні реакції і стани, які можуть виникати у військовослужбовців під впливом екстремальних факторів при виконанні службово-бойових завдань.

2. Охарактеризуйте посттравматичні стресові розлади, які можуть виникати у військовослужбовців внутрішніх військ після виконання службово-бойових завдань.

3. Назвіть головні методи надання психологічної допомоги військовослужбовцям внутрішніх військ.

4. Розкрийте сутність основних методів психотерапії, які використовуються для надання психологічної допомоги військовослужбовцям.

5. Охарактеризуйте організаційно-методичні аспекти функціонування кімнати індивідуальної і групової психопрофілактичної роботи.

6. Розкрийте зміст та особливості психологічного консультування і проведення психокорекційних заходів з особовим складом внутрішніх військ.

7. Охарактеризуйте організаційно-методичніоснови проведення соціально-психологічного тренінгу.

 


Додаток 1

Типові плани роботи психолога внутрішніх військ МВС України на тиждень, місяць, рік

Типовий план роботи на тиждень посадових осіб служби психологічного забезпечення внутрішніх військ МВС України

 

Дні тижня Заходи
Понеділок Вивчення соціально-психологічних характеристик військових колективів та психологічних характеристик окремих військовослужбовців за допомогою індивідуальних бесід
Вівторок Здійснення психодіагностичного тестування військовослужбовців, віднесених до групи посиленої психологічної уваги за спеціальними методиками
Середа Вивчення психологічних характеристик кандидатів на посади за контрактом
Четвер Консультування командирів (начальників), офіцерів органів виховної роботи з психологічних аспектів організації життєдіяльності підрозділів, проблем, які мають психологічне підґрунтя
П’ятниця Психологічне консультування членів сімей військовослужбовців
Субота Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу
Неділя Організація та проведення психологічного лекторію для особового складу строкової служби. Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу

 


Типовий план роботи на місяць посадових осіб служби психологічного забезпечення внутрішніх військ МВС України

Дні тижня I ТИЖДЕНЬ II ТИЖДЕНЬ III ТИЖДЕНЬ IV ТИЖДЕНЬ
Пн. Вивчення соціально-психологічних характеристик військових колективів і психологічних характеристик окремих військовослужбовців за допомогою індивідуальних бесід   Вивчення соціально-психологічних характеристик військових колективів і психологічних характеристик окремих військовослужбовців за допомогою індивідуальних бесід Організація та проведення психологічного лекторію для особового складу сержантів строкової служби. Вивчення соціально-психологічних характеристик військових колективів і психологічних характеристик окремих військовослужбовців за допомогою індивідуальних бесід Вивчення соціально-психологічних характеристик військових колективів і психологічних характеристик окремих військовослужбовців за допомогою індивідуальних бесід
Вт. Здійснення психодіагностичного тестування військовослужбовців, віднесених до групи посиленої психологічної уваги, за спеціальними методиками Психологічний лекторій для офіцерів, прапорщиків і військовослужбовців за контрактом (проводиться в системі командирської і гуманітарної підготовки). Здійснення психодіагностичного тестування військовослужбовців, віднесених до групи посиленої психологічної уваги, за спеціальними методиками Здійснення психодіагностичного тестування військовослужбовців, віднесених до групи посиленої психологічної уваги, за спеціальними методиками Здійснення психодіагностичного тестування військовослужбовців, віднесених до групи посиленої психологічної уваги, за спеціальними методиками
Ср. Вивчення психологічних характеристик кандидатів на посади за контрактом Вивчення психологічних характеристик кандидатів на посади за контрактом Вивчення психологічних характеристик кандидатів на посади за контрактом Вивчення психологічних характеристик кандидатів на посади за контрактом    
Чт. Консультування командирів (начальників), офіцерів органів виховної роботи з психологічних аспектів організації життєдіяльності підрозділів, проблем, які мають психологічне підґрунтя Консультування командирів (начальників), офіцерів органів виховної роботи з психологічних аспектів організації життєдіяльності підрозділів, проблем, які мають психологічне підґрунтя Консультування командирів (начальників), офіцерів органів виховної роботи з психологічних аспектів організації життєдіяльності підрозділів, проблем, які мають психологічне підґрунтя Консультування командирів (начальників), офіцерів органів виховної роботи з психологічних аспектів організації життєдіяльності підрозділів, проблем, які мають психологічне підґрунтя
Пт. Психологічне консультування членів сімей військовослужбовців Психологічне консультування членів сімей військовослужбовців Психологічне консультування членів сімей військовослужбовців Психологічне консультування членів сімей військовослужбовців
Сб. Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу
Нд. Організація та проведення психологічного лекторію для особового складу строкової служби. Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу Психологічне супроводження організації дозвілля особового складу


Типовий план роботи на рік


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I. Фізичні основи механіки
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  7. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  8. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  9. VІII. Основи молекулярної фізики і термодинаміки
  10. А) Методика проведення заняття
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття.




Переглядів: 1028

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості психологічного консультування і проведення психокорекційних заходів з особовим складом внутрішніх військ | Посадових осіб служби психологічного забезпечення внутрішніх військ МВС України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.035 сек.