МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основи проведення соціально-психологічного тренінгу (СПТ)
Індивідуальний і груповий тренінг спілкування дозволяє істотно підвищити соціально-психологічну компетенцію людини: його психологічну чутливість, контактність, здатність до орієнтування в складних міжособистісних ситуаціях і тощо. Організація тренінгу. Психологу варто пам’ятати, що активне включення військовослужбовців у тренінг можливе за певних умов і правил його проведення: 1. Заняття потребують обов’язкової підготовки (заздалегідь визначаються місце проведення СПТ і час його початку). 2. Перед початком СПТ створюється невимушена довірча обстановка, знімаються напруженість, скутість військовослужбовців. 3. До учасників доводяться норми поведінки у СПТ. 4. Тренінг варто розпочинається з легкої розминки і лише потім слід переходити до відпрацювування основних психокорекційних завдань. 5. Усі військовослужбовці забезпечуються ролями (тих, кому не вистачило ролей активних учасників призначаються на ролі експертів). Використовувані ігри й сюжети повинні відповідати таким умовам: – сприяти згрунтуванню підрозділу; – сприяти формуванню статутних взаємин; – мати пізнавальне значення; – створювати умови для індивідуальної й групової творчості. Багато залежить від ігрової позиції психолога (керівника СПТ), він повинен: - сприяти реалізації ігрового плану, (тобто до гри ставитися досить серйозно й у ході її відмовитися від менторської позиції); - доброзичливо ставитися до військовослужбовців, бути відкритим, сприйнятливим і доступним; - сприяти формуванню переконаності в необхідності ігрової поведінки; - реалізовувати швидкий перехід із реального в ігровий план, насамперед за рахунок гумору; - володіти широким діапазоном ігрових прийомів. Тільки в цьому випадку ігрова позиція офіцера-психолога сприятиме виконанню її основних функцій: гуманізація взаємин з учасниками тренінгу, підвищення згуртованості і спрацьованості в колективній діяльності, економії нервових втрат у спілкуванні й, нарешті, забезпеченню гнучкої поведінки керівника. Використовувані у тренінгу прийоми повинні максимально відповідати принципу “не нашкодь” і в жодному разі не загострювати й без того загострені відносини між військовослужбовцями. З учасниками СПТ необхідно заздале обумовити норми поведінки при проведенні ігор і вправ, без дотримання яких тренінг може не тільки не дати результатів, але й просто зашкодити. Норми поведінки учасників СПТ: - виявляти доброзичливість і повну довіру одне до одного; - у групі про всіх говорити відкрито й щиро; - відмовитися від загальних фраз, говорити про проблеми й переживання, як свої власні, так і товаришів по групі, конкретно й за принципом “тут і тепер”; - оцінювати не особистість, а її дії, поведінку й спілкування; - допомагати товаришам по групі усвідомлювати й змінювати свій спосіб поведінки, якщо він суперечить загальноприйнятим нормам; - вислуховувати погляди, думки й поради членів групи, обмірковувати їх, але приймати рішення самостійно; - доводити до керівника гри враження і ступінь задоволеності грою з боку учасників. Варіанти ігрових ситуацій соціально-психологічних тренінгів представлено в дод. 6. Питання для самоконтролю 1. Охарактеризуйте психічні реакції і стани, які можуть виникати у військовослужбовців під впливом екстремальних факторів при виконанні службово-бойових завдань. 2. Охарактеризуйте посттравматичні стресові розлади, які можуть виникати у військовослужбовців внутрішніх військ після виконання службово-бойових завдань. 3. Назвіть головні методи надання психологічної допомоги військовослужбовцям внутрішніх військ. 4. Розкрийте сутність основних методів психотерапії, які використовуються для надання психологічної допомоги військовослужбовцям. 5. Охарактеризуйте організаційно-методичні аспекти функціонування кімнати індивідуальної і групової психопрофілактичної роботи. 6. Розкрийте зміст та особливості психологічного консультування і проведення психокорекційних заходів з особовим складом внутрішніх військ. 7. Охарактеризуйте організаційно-методичніоснови проведення соціально-психологічного тренінгу.
Додаток 1 Типові плани роботи психолога внутрішніх військ МВС України на тиждень, місяць, рік Типовий план роботи на тиждень посадових осіб служби психологічного забезпечення внутрішніх військ МВС України
Типовий план роботи на місяць посадових осіб служби психологічного забезпечення внутрішніх військ МВС України
Типовий план роботи на рік Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|