Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пільги по акцизному податку, строки сплати в бюджет та звітність платників.

Відповідно до загального правила, що застосовується у більшості країн світу до оподаткування підакцизних товарів (продукції) у країні споживання такої продукції, не підлягають оподаткуванню акцизним податком операції з реалізації підакцизних товарів (продукції) на експорт.

Слід зазначити, що право на таке звільнення мають лише виробники такої

продукції, а також її власники, якщо продукція була виготовлена з давальницької сировини.

Акцизний податок не нараховується за умови документального підтвер-дження здійснення експортної операції, а саме - оригіналом п’ятого аркуша («примірник для декларанта») вантажної митної декларації форми МД-2 (МД-3), що є її складовою частиною, виданого митним органом під час здійснення мит-ного оформлення експорту підакцизної продукції.

Крім цього нормами Кодексу передбачено звільнення від сплати акцизного податку цілого ряду операцій з підакцизними товарами (продукцією), зокрема:

- операції з придбання за кошти державного та місцевого бюджетів легко-вих автомобілів спеціального призначення для інвалідів (у т. ч. для дітей-інва-лідів) та легкових автомобілів спеціального призначення для МОЗ та МЧС Укра-їни.;

- операції з ввезення підакцизних товарів (продукції), які призначені для офіційного використання дипломатичними та консульськими службами інозем-них держав, а також особистого використання їх працівниками. За умови реалі-зації вказаних товарів (продукції) на митній території України податок сплачу-ється за ставками, що діяли на момент митного оформлення таких товарів;

- операції з розміщення ввезених підакцизних товарів у митний режим:

транзиту, митного складу, магазину безмитної торгівлі, тимчасового ввезення, переробки на митній території України. Такі операції можуть бути віднесені до об’єкта оподаткування у разі недотримання вимог зазначених митних режимів.

Під транзитом розуміють митний режим, відповідно до якого товари і

транспортні засоби переміщуються під митним контролем між двома митними органами або в межах зони діяльності одного митного органу без будь-якого ви-користання таких товарів і транспортних засобів на митній території України.

Під тимчасовим ввезенням визначають митний режим, відповідно до якого товари можуть ввозитися на митну територію України чи вивозитися за межі мит-ної території України з обов’язковим наступним поверненням цих товарів без будь-яких змін, крім природного зношення чи втрат( Ст. 200 Миного кодексу України).

Під митним складом розуміють митний режим, відповідно до якого ввезені з-за меж митної території України товари зберігаються під митним кон-тролем без справляння податків і зборів і без застосування до них заходів нета-рифного регулювання та інших обмежень у період зберігання, а товари, що виво-зяться за межі митної території України, зберігаються під митним контролем після митного оформлення митними органами до фактичного їх вивезення за межі митної території України.

Під магазином безмитної торгівлі визначають митний режим, відповідно до якого товари, а також супутні товарам роботи, не призначені для споживання на митній території України, знаходяться та реалізуються під митним контролем у пунктах пропуску на митному кордоні України, відкритих для міжнародного сполучення, інших зонах митного контролю, визначених митними органами України, без справляння мита, податків, установлених на експорт та імпорт таких товарів, та без застосування заходів нетарифного регулювання. Умови реалізації підакцизних товарів в режимі магазину безмитної торгівлі визначено главою 37 Митного кодексу України.

Переробка на митній території України є митним режимом, відповідно до якого ввезені на митну територію України товари, що походять з інших країн, піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання, за умови вивезення за межі митної території України продуктів переробки відповідно до митного режиму експорту.

- операції з реалізації вироблених підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів або ввезення виробником підакцизних товарів (за умови пред’явлення ліцензії на право виробництва);

- операції з реалізації підакцизних товарів (виготовлених вітчизняними виробниками) магазинам безмитної торгівлі. Підставою для звільнення від сплати податку продукції, призначеної для реалізації магазинам безмитної торгівлі, є реалізація такої продукції за прямим договором та належно оформленою вантаж-ною митною декларацією (оформляється під час відвантаження продукції від такого виробника);

- операції з товарами (продукцією) як міжнародної технічної допомоги (за виключенням алкогольних напоїв та тютюнових виробів), а також операції щодо ввезення на митну територію України акредитованими державними випробуваль-ними лабораторіями та/або суб’єктами господарювання еталонних (моніторин-гових) чи тестових зразків тютюнових виробів для проведення відповідних дос-ліджень чи випробувань.

Звільнено від оподаткування ввезення підакцизних товарів фізичними осо-бами в межах норм, визначених митним законодавством для безмитного ввезення (ст. 250 Митного Кодексу України та ст. 8 Закону вiд 13.09.2001 № 2681 «Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України»).

Базовим податковим періодом для сплати акцизного податку є місяць. Платники податку з підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній тери-торії України, та імпортери алкогольних напоїв та тютюнових виробів подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду органу державної податкової служби за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за формою, затвердже-ною ДПА України. До декларації додається також і розшифровка оборотів, які не

підлягають оподаткуванню. Крім того, практика подання розрахунків специфіч-ного акцизу передбачає надання органам податкової служби окремих розрахунків виробниками тютюнових виробів та суб’єктами господарювання, які отримували спирт етиловий неденатурований, призначений для переробки на іншу підакцизну продукцію (за винятком виноматеріалів).

Сума податкових зобов’язань зі сплати податку з вироблених на митній те-риторії України підакцизних товарів (продукції) розраховується, виходячи з обся-гів такої реалізації за календарний місяць (з урахуванням особливостей оподатку-вання алкогольних напоїв, які визначені ст. 225 Податкового кодексу).

Суми податку перераховуються до бюджету виробниками підакцизних то-варів (продукції) протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової деклара-ції за місячний податковий період.

Суми податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використову-ється спирт етиловий неденатурований, сплачуються при придбанні марок акциз-ного податку.

Слід зазаначити, що оподаткування виробництва та реалізації алкогольних напоїв в Україні має свої особливості, які пов’язані з використанням податкових

векселів. Під таким векселем визначають простий вексель, авальований банком, що видається векселедавцем: до отримання з акцизного складу спирту етилового і є забезпеченням виконання ним зобов’язання сплатити суму акцизного податку у визначений строк. Таким чином, податковим законодавством надана можливість суб’єктам підприємницької діяльності отримувати спирт етиловий за умови ви-дачі податкового векселя з відстрочкою сплати податку, розрахованого на готову продукцію, на термін до 90 календарних днів.

Отже, Ст. 225 Податкового кодексу встановлено, що суб'єкт госпо-дарювання зобов'язаний сплатити акцизний податок або подати до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, призначеного для переробки на алкогольні напої, податковий вексель, який є забезпеченням виконання зобов'язання такого платника у строк до 90 календарних днів, починаючи з дня видачі податкового векселя, сплатити суму податку, розраховану за ставками для цієї продукції.

Власник готової продукції, виробленої з давальницької сировини, сплачує податок виробнику (переробнику) не пізніше дати відвантаження готової про-дукції такому власнику або за його дорученням іншій особі. Умовою відванта-ження виробником готової продукції, виробленої з давальницької сировини, його замовнику або за його дорученням іншій особі є документальне підтвердження банківської установи про перерахування відповідної суми податку на поточний

рахунок виробника.

Податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (про-дукції) сплачується платниками податку до, або в день подання митної декларації.

Сплата акцизного податку при ввезенні алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється при придбанні марок акцизного податку, крім випадків, коли алкогольні напої ввозяться без маркування марками акцизного податку. Так, дозволено митне оформлення без відповідного маркування марками акцизного податку алкогольних напоїв в автомобільних і залізничних цистернах, а також у баках, бачках та інших ємностях місткістю більше 5 літрів, що ввозяться в Укра-їну з метою продажу. Слід зазаначити, що контроль за сплатою податку з таких алкогольних напоїв здійснюється органами державної митної служби.


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. III. Виконання бюджету
  4. III. Строки подання скарг
  5. IV. Строки прийому заяв і документів, вступних екзаменів, конкурсного відбору та зарахування на навчання
  6. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  7. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  8. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи
  9. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  10. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  11. Аналіз, звітність і аудит у сфері праці
  12. Аудит розрахунків з бюджетами




Переглядів: 1006

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ставки акцизного податку та методика обчислення податку. | Сутність та призначення марок акцизного податку. Контроль за сплатою податку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.