Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Збір за спеціальне водокористування

Платники Підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також громадяни-підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води (первинні водокористувачі) та/або з водозабірних споруд первинних водокористувачів (вторинні водокористувачі), та користуються водами для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. Філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи платників зборів, які мають банківські рахунки, ведуть окремий бухгалтерський облік своєї діяльності, складають окремий баланс, сплачують збори за своїм місцем податкової реєстрації (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби). Якщо до складу підприємства-водокористувача входять філії, які не мають банківських рахунків, не ведуть окремого бухгалтерського обліку своєї діяльності, не складають окремого балансу, то збори вносяться підприємством-водокористувачем, до складу якого входять такі філії, за місцем податкової реєстрації (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби) таких філій.
Об'єкт Об'єктом обчислення збору за спеціальне використання водних ресурсів є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання. Об'єктом обчислення збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту є: - обсяг води, пропущений через турбіни гідроелектростанцій; - тоннаж (місце) - доба експлуатації вантажних самохідних і несамохідних та пасажирських суден. Під час використання води, що надходить із змішаних джерел (поверхневі, підземні), об'єктом збору є обсяги використання води з кожного виду джерела водопостачання окремо.
Ставка (нормативи збору) Нормативи збору за спеціальне використання поверхневих водних об'єктів та підземних вод встановлюються в копійках за кубічний метр; - за користування водами для потреб гідроенергетики — в копійках за 100 кубічних метрів води, пропущеної через турбіни гідроелектростанцій; - за користування водою для потреб водного транспорту — в копійках за одну тоннаж-добу експлуатації вантажних суден та одне місце-добу експлуатації пасажирських суден. Для теплоелектростанцій з прямоточною системою водоспоживання збір за обсяг води, пропущеної через конденсатори турбін для охолодження конденсату, обчислюється починаючи з 1 січня 2002 р. із застосуванням коефіцієнта 0,002  
Податковий (звітний) період Календарний квартал
Граничний термін подання розрахунку Протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, за місцем податкової реєстрації.
Граничний термін сплати Протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного терміну подання розрахунку збору за місцем податкової реєстрації
Пільги Верховна Рада АР Крим і сільські, селищні, міські ради можуть встановлювати додаткові пільги щодо оподаткування у межах сум, що надходять до їх бюджетів (ст. 13акону № 1251-ХІІ “Про систему оподаткування”)
Особливості Обсяг використаної води визначається водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку за показниками вимірювальних приладів. У разі відсутності вимірювальних приладів, як виняток, обсяг використаної води визначається за технологічними даними (тривалість роботи агрегатів, обсяг виробленої продукції чи надання послуг, витрати електроенергії, пропускна спроможність водопровідних труб за одиницю часу тощо). За понадлімітне використання водних ресурсів збір обчислюється у п'ятикратному розмірі . Збір за використання водних ресурсів не справляється: - за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення; для протипожежних потреб; - для потреб зовнішнього благоустрою територій міст та інших населених пунктів; - за воду, що використовується в шахтах для пилозаглушення; за морську воду, крім води з лиманів; - за воду, що забирається науково-дослідними установами для наукових досліджень у галузі рисосіяння та для виробництва елітного насіння рису; - за воду, втрачену в магістральних і міжгосподарських каналах зрошувальних систем; за підземну воду, що вилучається з надр для усунення шкідливої дії вод (забруднення, підтоплення, засолення, заболочення, зсув тощо); за воду, що забирається підприємствами і організаціями для забезпечення випуску молоді цінних промислових видів риб та інших водних живих ресурсів у природні водойми і водосховища.
Особливості (продовження) Збір за користування водами для потреб водного транспорту не справляється з морського водного транспорту, який використовує річковий водний шлях виключно для заходження з моря у морський порт, розташований у пониззі річки, без використання спеціальних заходів забезпечення судноплавства (попуски води з водосховищ та шлюзування). Не справляється збір за користування водою під час експлуатації водних шляхів стоянковим, службово-допоміжним і буксирним флотами та експлуатації водним транспортом р. Дунаю. Збір за користування водами для потреб гідроенергетики не справляється з гідро-акумулюючих електростанцій, які функціонують у комплексі з гідроелектростанціями. Збір за користування водами для потреб водного транспорту за 1 квартал не сплачується, а розрахунок збору за користування водами для потреб водного транспорту за 1 квартал не подається (п. 16 Порядку № 1494)
Джерело сплати У межах встановленого ліміту збір відноситься до валових витрат виробництва, а за понадлімітне використання — справляється з прибутку, що залишається в розпорядженні водокористувача. Збір за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту відноситься до валових витрат виробництва (пункти 10—11 Порядку № 1494)

 

Водний КОДЕКС УКРАЇНИ

від 6 червня 1995 p. № 213/95-ВР

(Зі змінами та доповненнями) (Витяг)

Стаття 30

 

Збори за спеціальне водокористування

Збір за спеціальне водокористування справляється з метою стимулювання раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів і включає збір за використання води водних об'єктів та за скидан­ня забруднюючих речовин.

Розмір збору за використання води визначається на основі нормативів збору, фактичних обсягів вико­ристаної води та встановлених лімітів використання води.

Розмір збору за використання води водних об'єктів для потреб, не пов'язаних з вилученням води з водних об'єктів, визначається:

– для потреб гідроенергетики – на основі нормативів збору, фактичних обсягів води, пропущеної через турбі­ни, та лімітів використання води (крім гідроакумулюючих електростанцій, які функціонують у комплексі з електростанціями);

– для потреб водного транспорту – на основі нормативів збору та часу користування поверхневими водами у звітному періоді;

– для потреб рибництва – на основі нормативів збору та фактичних обсягів води, необхідної для поповнення ставків під час розведення риби та інших водних живих ресурсів у рибних господарствах.

Розмір збору за скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти визначається на основі нормативів збору, фактичного обсягу скидів забруднюючих речовин та встановлених лімітів скиду.

Збір за воду, втрачену при її транспортуванні, стягуєть­ся з власників мереж водопостачання.

За скидання забруднюючих речовин з дренажними водами у водні об'єкти з систем, що захищають сіль­ськогосподарські угіддя та населені пункти від підтоп­лення (за винятком дренажних вод промислових об'єк­тів], збір не справляється, якщо таке скидання не погір­шує якість води водних об'єктів в межах встановлених категорій.

Платниками збору за спеціальне використання водних ресурсів є підприємства, установи та органі­зації незалежно від форми власності, їх філії, відді­лення, інші відокремлені підрозділи, а також громадяни-підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води (первинні водокористувачі) та/або з водозабірних споруд первинних водокорис­тувачів (вторинні водокористувачі), та користуються водами для потреб гідроенергетики, водного транс­порту і рибництва.

Стаття 42 Водокористувачі

Водокористувачами в Україні можуть бути підприєм­ства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без грома­дянства.

Водокористувачі можуть бути первинними і вторин­ними.

Первинні водокористувачі — це ті, що мають власні водо­забірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) – це ті, що не ма­ють власних водозабірних споруд і отримують воду з во­дозабірних споруд первинних водокористувачів та ски­дають стічні води в їх системи на умовах, що встанов­люються між ними.

Статтею 14 Закону України № 1251 – XII ( Про систему оподаткування), що є основним документом у сфері оподаткування, збір за спеціальне використання при­родних ресурсів, збір за геолого­розвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, збір за використання радіочастотного ресурсу України та збір за забруднення навколишнього природного середовища відне­сено до загальнодержавних по­датків і зборів, справляння яких є обов'язковим на всій території України.

При цьому збір за спеціальне використання природних ресурсів поділяється на складові, визначені природо­охоронним законодавством, а саме:

плата за спеціальне викорис­тання лісових ресурсів та корис­тування земельними ділянками лісового фонду (ст. 89 Лісового кодексу];

збір за спеціальне водоко­ристування (ст. 30 Водного ко­дексу);

платежі за користування над­рами, у тому числі платежі за ко­ристування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням ко­рисних копалин (статті 28, 30 Кодексу про надра).

Особливістю справляння пла­тежів за спеціальне використан­ня природних ресурсів є те, що вони є інструментами як подат­кового, так і екологічного права, саме за рахунок надходжень від цих платежів здійснюється фі­нансування заходів щодо забез­печення охорони навколишнього природного середовища та ра­ціонального використання при­родних ресурсів. Ці платежі є значимим джерелом поповнення дохідної частини державного та місцевих бюджетів. (див. табл.№1 та 2 ).

Таблиця № 1


Читайте також:

  1. В окремих випадках може використовуватися спеціальне, антидемпінгове та компенсаційне мито.
  2. Водним кодексом України передбачено, що водокористування в Україні може бути загальним або спеціальним (ст.46 ВКУ).
  3. Елементи збору за спеціальне використання води.
  4. Елементи збору за спеціальне використання лісових ресурсів.
  5. Загальне та спеціальне водокористування
  6. Збір за спеціальне використання води (розділ ХVІ ПК України)
  7. Збір за спеціальне використання води - елементи, суть і т.д., особливості в Україні.
  8. Збір за спеціальне використання води.
  9. Збір за спеціальне використання водних ресурсів.
  10. Збір за спеціальне використання лісових ресурсів (розділ ХVІІ ПК України)
  11. Збір за спеціальне використання лісових ресурсів.
  12. ЗБІР ЗА СПЕЦІАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ




Переглядів: 663

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Які дії перевіряючого? | Показники надходжень податків та платежів до зведеного бюджету України за 2007р. (млн. грн.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.