Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Показники фактичних надходжень податків та платежів до зведеного бюджету України за 2007р. у Львівській області (млн. грн.)

 

Показники Всього по області м. Львів Питома вага (%)
Всього доходів В тому числі: 3825,3 2594,1 67,8
Податкові надходження З них: 3521,9 2405,6 68,3
ПДВ 1251,4 949,2 75,8
Податок на прибуток 804,4 605,9 75,3
Податок з доходів фізичних осіб 949,6 508,6 53,5
Збори за спеціальне використання природних ресурсів всього 168,5 87,5 51,9
В томі числі:      
- збір за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду 7,1 0,164 2,2
- збір за спеціальне водокористування 6,7 5,2 77,6
- платежі за користування надрами 14,8 -
- збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету 26,4 19,7 74,6
- плата за землю 113, 5 62,4 54,9
Питома вага зборів за спеціальне використання природних ресурсів в загальних надходженнях до бюджету(%) 4,4 3,4  
Питома вага зборів за спеціальне використання природних ресурсів в податкових надходженнях до бюджету(%) 4,8 3,6  
Питома вага збору за спеціальне водокористування (%) Визнач.    

 

Використання природних ре­сурсів в Україні здійснюється в порядку загального і спеціально­го використання природних ре­сурсів. Законодавство гарантує громадянам право безоплатного загального використання при­родних ресурсів для задоволен­ня життєво необхідних потреб (естетичних, оздоровчих, рекре­аційних, матеріальних тощо] без закріплення цих ресурсів за окремими особами і надання від­повідних дозволів, за винятком обмежень, передбачених зако­нодавством. Щодо спеціального використання природних ресур­сів, то відповідно до Закону № 1264-ХІІ громадяни, підпри­ємства, установи й організації можуть на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у вста­новленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, перед­бачених законодавством, — на пільгових умовах, взяти у воло­діння, користування або оренду природні ресурси.

Тобто спеціальне використання природних ресурсів здійснюється на платній основі. Обов'язковість сплати цих зборів визначено за­конами № 1251 – XII (Про систему оподаткування), та № 1264-ХІІ (Про охорону навколишнього природного середовища), законом України про державний бюджет на поточний рік, а також спеціальними законодавчими ак­тами: Водним кодексом, Лісовим кодексом, Кодексом про надра.

 

Тема 13 а

ЗБІР ЗА СПЕЦІАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ

План

1. Платники збору та об’єкти оподаткування

2. Ставки збору. Порядок обчислення збору та сплати в бюджет

- 1 -

Платниками збору є лісокористувачі − юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу икористовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи − підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або

лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового

тимчасового користування лісами.

Термін «лісокористувачі» є узагальненим, оскільки об’єднує всі форми і види господарської діяльності, що визначається як користування лісами, згідно з Лісовим кодексом України.

Право користування лісами визначено статтями 16–18 Лісового кодексу України. Згідно зі статтею 16 Лісового кодексу України право кори-стування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового кори-стування лісами. У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку нада- ються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.

У постійне користування ліси на землях комунальної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створені спеціалізовані лісогосподарські підрозділи. Ліси надаються в постійне користування на підставі рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, прийнятого в межах їх повноважень за погод-женням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконав-чої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього

природного середовища. Право постійного користування лісами посвід-чується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою (ст. 17).

Згідно зі статтею 18 тимчасове користування лісами може бути:

- довгостроковим – терміном від одного до п’ятдесяти років;

- короткостроковим – терміном до одного року.

Довгострокове тимчасове користування лісами засноване на договорі

про строкове платне використання лісових ділянок, які виділяються для

потреб мисливського господарства, культурно-оздоровчих, рекреаційних,

спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей, проведення науково-

дослідних робіт.

Довгострокове тимчасове користування лісами державної та кому- нальної власності здійснюється без вилучення земельних ділянок у постійих користувачів лісами на підставі рішення відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, прийнятого в межах їх повно-важень за погодженням з постійними користувачами лісами та органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства.

Довгострокове тимчасове користування лісами приватної власності

здійснюється без вилучення земельних ділянок шляхом укладення між влас- ником лісів та тимчасовим лісокористувачем договору, який підлягає реє-страції в органі виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальних органах центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства.

Короткострокове тимчасове користування лісами для заготівлі друго- рядних лісових матеріалів, побічних лісових користувань та інших потреб, передбачених цим Кодексом, здійснюється без вилучення земельних ділянок у власника лісів, постійного лісокористувача на підставі спеціального дозволу, що видається власником лісів – постійним лісокористувачем, підприємствам, установам, організаціям, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам.

Суб’єктами правовідносин тимчасового користування лісами є:

власники лісів або уповноважені ними особи; підприємства, установи,

організації, громадяни України, іноземці та особи без громадянства, іноземні

юридичні особи. Тимчасовий лісокористувач не має права передавати лісові

ділянки в тимчасове користування іншим особам.

Згідно зі статтею 65 глави 13 Лісового кодексу України використання

лісових ресурсів може здійснюватися в порядку загального і спеціального

використання.

Фізичні особи, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законно-давства, визначені статтею 66 ЛК, тобто громадяни мають право в лісах державної та комунальної власності, а також за згодою власника в лісах

приватної власності вільно перебувати, безоплатно без видачі спеціального

дозволу збирати для власного споживання дикорослі трав’яні рослини, квіти,

ягоди, горіхи, гриби тощо, крім випадків, передбачених Лісовим кодексом та

іншими законодавчими актами України.

У порядку спеціального використання (стаття 67) можуть здійсню- ватися такі види використання лісових ресурсів:

1) заготівля деревини в порядку рубок головного користування;

2) заготівля другорядних лісових матеріалів;

3) побічні лісові користування;

4) використання корисних властивостей лісів для культурно- здоров- чих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей, потреб мисливського господарства, проведення науково-дослідних робіт.

Законодавством України можуть передбачатися й інші види спеціаль -ого використання лісових ресурсів.

Спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється в межах лісових ділянок, виділених для цієї мети.

Згідно зі статтею 69 Лісового кодексу України спеціальне викорис- тання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціаль- ним дозволом (лісорубний квиток, лісовий квиток), що видається безоплатно.

Спеціальний дозвіл на заготівлю деревини в порядку рубок головного

користування видається органом виконавчої влади з питань лісового госпо-дарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами централь- ного органу виконавчої влади з питань лісового господарства.

Спеціальний дозвіл на інші види спеціального використання лісових ресурсів видається власниками лісів або постійними лісокористувачами. На виділених лісових ділянках можуть використовуватися тільки ті лісові ресурси і тільки для цілей, що передбачені виданим спеціальним дозволом.

Спеціальний дозвіл видається власниками лісів або постійними лісокористувачами у встановленому порядку також на проведення інших рубок та робіт, пов’язаних і не пов’язаних із веденням лісового господарства.

Об’єктом оподаткування збором є:

1. деревина, заготовлена в порядку рубок головного

користування;

2. деревина, заготовлена під час проведення заходів:

а) щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);

б) з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;

3. другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

4. побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

5. використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

Отже Податковим кодексом України визначено такі об’єкти оподаткування збором за спеціальне використання лісових ресурсів:

– деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування –


Читайте також:

  1. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. III. Виконання бюджету
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  6. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  7. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  8. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  9. VI. Накази Генерального прокурора України
  10. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  11. А/. Верховна Рада України.
  12. Або спеціаліста з профпатології міста (області), завідуючого відділен1




Переглядів: 372

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Показники надходжень податків та платежів до зведеного бюджету України за 2007р. (млн. грн.) | Держкомлісгоспом Наказом від 23.12.2009 р. № 364 затверджено Правила

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.