Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Grammar Expansion: Functional usage of the tenses revised in communication.

D. Complete the text with the correct form of the verbs in brackets (Present Simple, Past Simple, Present Perfect):

I finished (finish) school last year and now I ____ (be) a first year student at the university. I _____ (choose) economics as my future field of occupation for I ____ (be interested) on economics since my school years. To enter the Department of Economics I ______ (have to study) a lot at school and _____ (have to take) entrance exams which _____ (be) very challenging.

Now I really _____ (enjoy) being a student. Students’ life ______ (appear) very exiting although it _____ (be) not easy to combine studies with social activities at the university. I ____ (already become) a member of a students’ club and as I____ (be keen) on sports since childhood I ____ (take part) in different sports competitions. Recently I _____ (just win) a football competition with my university team.

I _____ (always be) an industrial person and hope to be able to take great challenges in my life.

What challenges in your life influenced your choices in terms of future profession, field of occupation, personal interests and social activities? Expand on these factors.

E. In pairs ask each other questions about your students’ life. Report your findings to the group.

V. Listening. Learning English as a second language.

Visithttp://www.youtube.com/watch?v=ohJCdihPWqc , watch the video and answer the following questions:

1. Why do we need to learn English?

2. What are the main rules of learning any language in general and the English in particular?

3. What does the proverb “no pain … no gain” mean?

4. What are the main strategies of learning a language?

5. Can a learning process be a fun? Why?

 


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Continuous Tenses (Active)
  8. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  9. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  10. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  11. Free and Bound Use of Grammar Forms
  12. FUNCTIONAL MODELS OF LANGUAGE




Переглядів: 664

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer. | What other foreign language apart from English would you personally like to study? Why? Give reasons for your ideas.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.