МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Державний бюджет як економічна категоріяБюджет державиє складним і багатогранним явищем у суспільстві. Його розглядають з трьох сторін: — за економічним змістом; — за формою прояву; — за матеріальним змістом. За економічним змістом «бюджет» – сукупність грошових відносин між державою, з одного боку, і юридичними та фізичними особами, з іншого боку, з приводу формування і використання централізованого фонду грошових коштів, призначеного для забезпечення виконання державою її функцій. Основним джерелом формування бюджету є ВВП. Валовий внутрішній продукт (ВВП) — один з найважливіших показників розвитку економіки, який характеризує кінцевий результат виробничої діяльності економічних одиниць-резидентів у сфері матеріального і нематеріального виробництва. Вимірюється вартістю товарів та послуг, виготовлених цими одиницями для кінцевого використання. Економічна сутність бюджету полягає в тому, що виникає об’єктивна необхідність у розподілі й перерозподілі валового внутрішнього продукту між галузями економіки, верствами населення й територіями з метою підвищення ефективності економіки та добробуту громадян. У бюджеті сконцентровані інтереси держави, підприємців, населення. Між ними точиться постійна боротьба за задоволення власних потреб. Об’єктом цих інтересів завжди є ВВП, власне, напрями його розподілу й перерозподілу та використання. Економічна природа бюджету виявляється саме в тому, що за його допомогою держава надає суспільству унікальні блага й послуги, які істотно впливають на рівень добробуту та якість життя. До таких благ належать оборона країни, національна безпека й правопорядок, благоустрій, захист довкілля, освіта, охорона здоров’я, наука, культура тощо. Бюджет як економічна категорія має такі ознаки: - історичність – бюджет як категоряі склався історично, мав свої специфічні риси зародження в різних країнах; - плановість – основою функціонування бюджету є його плановий характер; - юридичний характер – бюджет має силу нормативного акта; - термін дії – бюджет складається і функціонує протягом певного терміну. .Розглядаючи бюджет як економічну категорію, слід відзначити, що він є складовою частиною фінансових відносин. Специфічними ознаками бюджетних відносин є їх перерозподільний, всеохоплюючий та законодавчо регламентований характер. Учасниками цих відносин є держава, суб’єкти господарювання всіх форм власності та населення: - держава має потребу у фінансових ресурсах для виконання своїх функцій; - суб’єкти господарювання всіх форм власності та напрямів діяльності як постачають грошові ресурси державі так і можуть їх отримувати від неї залежно від місця і ролі в системі економічних відносин; - населення, яке може бути як платником податків (переважно особи працездатного віку), так і отримувачем грошових коштів (допомога дітям, матерям, інвалідам, пенсіонерам). Необхідні державі фінансові ресурси для виконання нею своїх функцій вона може акумулювати таким чином: - заробляти як власник засобів виробництва; - отримувати від природних ресурсів, які знаходяться у її власності; - мобілізувати шляхом перерозподілу доходів юридичних і фізичних осіб. Отже, державний бюджет, як одна з ланок фінансової системи України є економічною категорією і відображає грошові відносини, які виникають між державою, з одного боку, і підприємствами, організаціями, установами всіх форм власності і фізичними особами – з іншого, з приводу утворення централізованого фонду грошових коштів держави і його використання для задоволення суспільних потреб. Як економічна категорія, бюджет відображає складні відносини руху централізованих грошових коштів, призначених для задоволення суспільних потреб. Відкидаючи той факт, що бюджет є передумовою і результатом суспільного розвитку, можна виділити такі фактори, які впливають на формування бюджету і використання бюджетних коштів, і поділяються на : 1. економічні; 2. соціальні; 3. політичні. Економічні фактори пов’язані з макроекономічними процесами, які відбуваються в сфері суспільного виробництва. До них відносяться сукупний суспільний продукт, ВВП, НД, економічне зростання (спад) виробництва, інфляція, безробіття, структурні зміни у виробництві , розвиток найважливіших галузей науки і техніки, податкова політика держави. Соціальні фактори формування і використання бюджету в значній мірі обумовлені особливостями відтворення робочої сили і населення країни і цілому. Сюди слід віднести державні кошти, що виділяються на освіту, охорону здоров’я, соціальний захист населення, соціально – культурні заходи. Політичні фактори безпосередньо пов’язані із забезпеченням обороноздатності країни і підтриманням внутрішнього правопорядку, раціональним управлінням країною, утриманням законодавчої і виконавчої влади. Читайте також:
|
||||||||
|