Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз платоспроможності підприємства.

 

Платоспроможність – можливість підприємства своєчасно задовольнити платіжні зобов’язання.

Ліквідність– здатність підприємства перетворити свої активи в грошові кошти для покриття боргових зобов’язань.

Поняття "платоспроможність" і "ліквідність" взаємопов'язані. Від рівня ліквідності підприємства залежить платоспроможність. Разом з тим ліквідність характеризує як поточний стан розрахунків, так і перспективний. Підприємство може бути платоспроможним на

звітну дату, але втратити її в майбутньому.

Недостатня ліквідність, як правило, означає, що підприємство невзмозі скористуватися новими вигідними комерційними можливостями. На цьому рівні недостатня ліквідність означає, що немає свободи вибору, і це обмежує свободу дій керівництва.

Для оцінки ліквідності підприємства необхідно розрахувати коефіцієнт поточної ліквідності, швидкої ліквідності, абсолютної ліквідності.

Для розрахунку вищевказаних коефіцієнтів необхідна інформація, що наведена у формі №1 “Баланс (Звіт про фінансовий стан)”.

Коефіцієнт поточної ліквідності (коефіцієнт покриття, коефіцієнт загальної ліквідності) дає загальну оцінку ліквідності активів, показуючи, скільки гривень оборотних активів підприємства припадає на одну гривню поточних зобов’язань. Якщо оборотні активи перевищують по величині поточні зобов’язання, підприємство може розглядатись як таке, що успішно функціонує.

Коефіцієнт поточної ліквідності (Кпл) визначається за формулою

де ОА – оборотні активи,

ПЗ – поточні зобов’язання.

Нормативне значення коефіцієнта поточної ліквідності складає 1–1,5. Якщо показник КПЛ < 1, підприємство перебуває у кризовому стані стосовно своєї поточної ліквідності (воно має неліквідний баланс).

Коефіцієнт швидкої ліквідності (миттєвої ліквідності) враховує якість оборотних активів. Даний коефіцієнт розраховується за формулою

де З – запаси (ф. 1, ∑ р. 1101, 1102, 1103, 1104, 1110),

ВМП – витрати майбутніх періодів.

Орієнтовне значення цього коефіцієнта дорівнює 0,6 – 0,8. Наприклад, якщо даний коефіцієнт дорівнює 0,5, то це означає, що на кожну гривню поточної заборгованості підприємство має лише 50 коп. ліквідних активів, що є негативним явищем.

Більш точним коефіцієнтом платоспроможності є коефіцієнт абсолютної ліквідності,який показує, яка частина поточних (короткострокових) зобов’язань може бути погашена негайно. Даний коефіцієнт розраховується за формулою

де ГК – гроші та їх еквіваленти.

Граничне значення коефіцієнта абсолютної ліквідності - 0,2 – 0,35. Наприклад, якщо значення даного коефіцієнта дорівнює 0,2, то це означає, що 20% поточних зобов’язань протягом короткого періоду часу підприємство може покрити за рахунок грошових коштів та їх еквівалентів.

Позитивна динаміка всіх коефіцієнтів ліквідності до зростання.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. SWOT-аналіз у туризмі
  9. SWOT-аналіз.
  10. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  11. V. Нюховий аналізатор
  12. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.




Переглядів: 2368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика аналізу фінансового стану | Аналіз фінансової стійкості підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.