МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обчислюють нерівності|Sk| £ t та |Еk| £ t , (5.34) де t – параметр, який вибирає залежність від прийнятої довірчої ймовірності р та числа ступенів вільності k = п – 1 за таблицями розподілу Стьюдента (дод. 3). Якщо нерівності (5.34) виконуються, то відхилення розподілу статистичного ряду від теоретичного НЗР незначні і ряд вимірів підкоряється НЗР і навпаки. Критерій асиметрії і ексцесу використовують, коли об’єм вибірки невеликий (п < 20).
2. Критерій Колмогорова Це найбільш простий критерій перевірки гіпотези про нормальний закон розподілу. Використовується різниця D між статистичною інтегральною функцією розподілу і відповідною теоретичною функцією розподілу F(z). При невеликій кількості вимірів n £ 30 для статистичного ряду обчислюють: середнє арифметичне , відхилення , за формулою Бесселя середню квадратичну похибку m. Далі обчислюють нормовані похибки і складають зростаючий ряд Zmin, Z1, Z2, …, Zmax. Теоретичні значення нормованої функції розподілу визначають за формулою F (zi) = 0,5 + Ф(zi),(5.35)
де Ф(z)вибирають із таблиць дод. 1* (де нормовані величини z позначені через t) за значеннями zi; при цьому Ф(-z) = -Ф(z). Значення емпіричної функції розподілу для ряду нормованих величин обчислюється за формулою . (5.36) де і – порядковий номер нормованої похибки, n – загальна кількість вимірів. Обчислюють різниці між значеннями експериментальної і теоретичної функцій розподілу . (5.37) Нульова гіпотеза про нормальний закон розподілу статистичного ряду підтверджується, коли Dmax < Dq,(5.38) Dq – визначається за таблицями дод. 10 при заданому рівні значності q і числі виміру n. Приклад 1. Застосування критерію Колмогорова при n = 16приведено в табл.5.1 для нормованих похибок вимірів при q = 0,05. Таблиця 5.1
При розрахунках використані формули (5.35), (5.37) Dmax = - 0.084. При q =0.05і n = 16 за табл. дод.10. Dq = 0.33. | | < Dq (0.084 <0.33) і статистичний ряд вимірів підкоряється нормальному закону розподілу. При великій кількості вимірів зростаючий ряд нормованих похибок розбивають на k = 6 ¸ 12 інтервалів. Довжину інтервалу можна обчислити за формулою Стерджеса (4.1) або за формулою (4.2). Для кожного інтервалу обчислюють частоти nі (кількість нормованих похибок) та середини інтервалів . Емпіричні значення функції розподілу обчислюють за формулами ; ; . (5.39) Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|