МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація факторів що впливають на виникнення кризових ситуаційРік Фактори, які можуть призвести до фінансової кризи на підприємстві, поділяють на зовнішні, абоекзогенні та внутрішні, або ендогенні. До зовнішніх (екзогенних) чинників відносяться такі, які підприємство не має можливості заздалегідь спрогнозувати, а тому і вплинути на них. Внутрішні ( ендогенні) чинники, як правило, залежать від форм, методів та організації діяльності підприємства. Загальну сукупність зовнішніх чинників прояви та розвитку кризи підприємства, на думку автора, доцільно поділити на такі групи: - міжнародні; - національні; - ринкові. А внутрішні фактори, які спричиняють розвиток кризи на підприємстві, також можна поділити на такі групи: - конкурентні; - чинники діяльності; - ресурсні; - маркетингові; - фінансові; В свою чергу, в кожній групі чинників, які впливають на діяльність підприємства, виділяються окремі фактори, що спрацьовують в кожному випадку вибірково. Докладніше загальну сукупність чинників, що сприяють розвитку кризи на підприємстві, представлено в таблиці 1.2.
Таблиця 1.2. Класифікація факторів виникнення кризових ситуацій
На нашу думку, найбільше впливає на господарсько-фінансову діяльність підприємства стан державної економіки та політична нестабільність суспільства. Необхідно визначити, що криза може виникнути на будь-якому етапі життєвого циклу підприємства. В таблиці 1.3 пропонується варіант факторів, що сприяє виникненню кризових ситуацій на підприємствах, що знаходяться на різних етапах життєвого циклу.
Таблиця 1.3. Фактори, що сприяють виникненню кризи на різних етапах життєвого циклу підприємства
Вплив факторів має місце на всіх стадіях життєвого циклу підприємства, але особливо вони важливі на стадії виникнення. Підприємство може не знайти той чи інший споживчий попит на свій товар, який забезпечить йому життєздатність та подальший розвиток. Це – головний фактор, який впливає на виникнення кризових ситуацій на підприємстві на стадії його зародження. Другим фактором можна назвати низьку кваліфікацію управлінського персоналу, який забезпечує стабільну роботу підприємства. Некваліфіковане управління, невірно прийняті управлінські рішення, низька оперативність управління та слабкий повернений зв’язок в системі управління – все це негативно впливає на роботі підприємства. Велике значення для успішної діяльності підприємства має маркетинг. Помилки у визначенні ринків збуту, потенційних покупців, попиту на товари та послуги призводять до виробництва незатребуваної продукції, неможливості її реалізації, зниженню обертання активів, втраті прибутку, що призводить до неефективного функціонування підприємства. Висока частка позичкового капіталу завжди створює загрозу того, що підприємство не зможе розплатитися зі своїми кредиторами й буде оголошено боржником. Наступним етапом життєвого циклу підприємства є становлення. Даний етап характеризується тим, що підприємство має добрий попит на свою продукцію, сильну маркетингову стратегію, високу кваліфікацію управлінського персоналу, що дозволяє підприємству значно збільшувати обсяги виробництва. У цій ситуації найнебезпечнішим для підприємства є збільшення частки позичкових засобів у загальній сумі використовуваного капіталу. Для забезпечення виплат своїм кредиторам підприємство змушене буде відволікати засоби із процесу виробництва. На етапі розвитку загрозу кризи створюють: низька оборотність оборотного капіталу (створення наднормативних запасів), втрата гнучкості в управлінні, неадекватний маркетинг. Швидкість обороту засобів безпосередньо впливає на стан підприємства. Втрата гнучкості в управлінні призводить до прийняття неефективних управлінських рішень, до несвоєчасного прийняття рішень й, як наслідок, - до збільшення витрат на управління й втрати прибутку від неадекватного й несвоєчасного реагування на зовнішні й внутрішні відхилення в досягненні поставленої мети. Етап зрілості характеризується стійким станом підприємства, стабільними сумами прибутку, ефективним використанням всіх ресурсів. На цьому етапі з'являється фактор "неадекватних витрат", що в основному пов'язаний з необґрунтованим підвищенням рівня постійних витрат. Етап спаду завжди характеризується низькою стійкістю фірми й пов'язаний з необоротними наслідками змін у структурі управління, виробництва й маркетингу. Криза підприємства спричиняється невідповідністю його фінансово-господарських параметрів параметрам навколишнього середовища, що, в свою чергу, обумовлено невірною стратегією, неадекватною організацією бізнесу та, як наслідок, слабким адаптуванням до вимог ринку.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|