Необхідно пам'ятати, що одяг відбиває стан і підкреслює індивідуальність, характеризує ділову особистість людини. Зовнішній вигляд ділової людини - це перший крок успіху, бо зовнішній вигляд служить кодом, який свідчить про ступінь надійності, респектабельності та успіху на ділі. Разом з тим непотрібно намагатися придушувати партнерів багатством свого вигляду: імітація багатства вважається дуже неетичним явищем.
Службова становище накладає певних вимог до зовнішнього вигляду ділової людини. У моди давно склалося певне поняття - «діловий костюм». Він, звісно, враховує останні віяння моди, та заодно залишається певною мірою суворим та консервативним. Здійснюючи підбір костюму (тобто беручи до уваги супутні компоненти), бізнесмен повинен керуватися такими загальними правилами:
- єдність стилю;
- відповідність стилю конкретній ситуації;
- розумна мінімізація кольорової гами («правило трьох кольорів»);
- порівнянність кольору у кольоровій гамі;
- сумісність фактури матеріалу;
- порівнянність характеру візерунків у різних компонентах одягу;
- відповідність якісного рівня аксесуарів (взуття, папки для паперів, портфеля тощо) до якості основного костюму.
Слід зазначити, що головне правило, яке треба виконувати, підбираючи діловий костюм у всіх його компонентах - загальне враження охайності, акуратності і навіть деякої педантичності в одязі. Це змушує партнера думати, що він також акуратний буде у справах.
Останнім часом такі аксесуари, як годинник, окуляри, ручки, стали не стільки «засобами виробництва» ділової людини, скільки символами її добробуту; але вони ніяк не повинні відволікати партнера від загального сприйняття вашого образу як кваліфікованого фахівця і приємного співбесідника. Якщо талановитий чоловік може зробити кар’єру, навіть маючи невдалий імідж, то для жінки це практично неможливо. Жінка може користуватися значно більшою свободою при виборі фасону одягу, матеріалу й кольору тканини, ніж чоловік.
Отже, зовнішній вигляд ділової людини є наочною багатовимірною інформацією: про економічні можливості, естетичний смак, приналежність до професійного прошарку, відношення до оточуючих людей і т.д. Одяг є своєрідною візиткою. Вона надає психологічний вплив на партнерів по спілкуванню, нерідко визначаючи їхнє ставлення один до одного.