Похідними вищеописаних видів дозвіллєвої діяльності є такі функції дозвілля:
- психологічна;
- соціальна;
- терапевтична.
Психологічна функція дозвілля, в свою чергу, розподіляється на три підфункції:
- розвага,
- розвиток особистості;
- відпочинок.
Принципи організації ігрових куточків.
1. Принцип урахування вікових особливостей дітей.
2. Принцип урахування гендерних особливостей.
3. Принцип урахування індивідуальних особливостей дітей. Принцип динамічності.
4. Принцип вибору.
5. Принцип дитячої активності, самостійності, творчості.
6. Принцип естетичності.
Ігрова кімната має складатись із двох центрів:
§ центру творчих ігор;
§ центру ігор із правилами.
У другій половині дня молодшим школярам рекомендується тривалий час перебувати на свіжому повітрі. Частину цього часу слід використовувати для екскурсій та цільових прогулянок.
Оскільки учні 3-4 класів спроможні самостійно здобувати відомості про навколишнє середовище, вихователь тільки скеровує та сплановує їхні спостереження. Основне вихователю – спланувати та визначити мету екскурсії. Надалі педагог ставить ряд запитань, відповіді на які буде одержано в результаті екскурсії.
Цільова прогулянка відрізняється від екскурсії насамперед вужчою темою, вона дає відповідь на якесь конкретне запитання (наприклад, прогулянка до парку з метою спостереження за листопадом у тиху або вітряну погоду).
Кожна екскурсія чи цільова прогулянка становить екскурсійний цикл, що складається з трьох частин: