Розрахувати індекс Харфіндаля-Хіршмана для умов наведених у таблиці 2.1.
Таблиця 2.1
Вихідні дані для розрахунку
Підприємства
Обсяги реалізації продукції у звітному періоді, тис.т
Типи ринків
№1
1 23356
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
№9
№10
Задача 3.
На ринку реалізують продукцію 8 підприємств. Частка 1-го підприємства у загальному обсязі ринку становить 20%, частка 2-го - 5%, 3-го - 17%, 4-го - 8%, 5-го - 11%, 6-го 14%, 7-го - 10%, восьмого - 15%. Розрахуйте індекс ринкової концентрації Херфіндаля-Хіршмана для цього ринку.
Задача 4.
На ринку виробників кондитерських виробів України провідними є 15 підприємств. Основне суперництво відбувається між ними. За даними таблиці 2.2 оцінити сили конкуренції на ринку виробників кондитерських виробів України: 1) розрахувати індекс концентрації і оцінити рівень концентрації у галузі; 2) розрахувати індекс Херфіндаля-Хіршмана; 3) розрахувати індекс Розенблюта.
Таблиця 2.2
Провідні виробники кондитерських виробів
Фірма - виробник
Обсяг виробництва, т
1. Вінницька КФ
2. „Світоч", Львів
3. КФ ім..К.Маркса. Київ
4. Маріупольська КФ
5. Харківська бісквітна фабрика
6. Дніпропетровська КФ
7. Кременчуцька КФ
8. „Київ-Конті", Донецьк
9. „А.В.К.", Донецьк
10. Тростянецька КФ
11. „А.В.К.", Луганськ
12. „Полтавакондитер"
13. „Одеса", Одеса
14. „Житомирські ласощі"
15. Запорізька КФ
Задача 5.
Побудувати конкурентну карту ринку для виробників в сегменті шоколаду та шоколадних виробів в Україні у 2008-2012р.р. за наведеними даними в таблиці 2.3. Зробити відповідні висновки.