Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Життєвий цикл виробу, його етапи та стадії

Концепція життєвого циклу товару (ЖЦТ) пов’язує обсяги збуту товару, прибутки, маркетингові стратегії з особливостями кожного окремого етапу ринкового життя товару.

Товар у процесі свого ринкового життя проходить декілька послідовних етапів, а потім його витісняють з ринку інші, досконаліші товари.

Традиційні етапи ЖТЦ:

· етап впровадження на ринок;

· етап зростання;

· етап зрілості;

· етап спаду.

Етап впровадження на ринок – період повільного зростання обсягів збуту продукції, оскільки, ринок ще мало знайомий з новим товаром. Це складний для підприємства період, оскільки прибутків воно ще не отримує, адже необхідні великі витрати на формування попиту на товар і просування його на ринку (рекламу, стимулювання збуту). Споживачами товару на цьому етапі є новатори, які полюбляють усе нове і схильні до ризику. Конкуренція ще незначна.

Етап зростання – це період швидкого нарощування обсягів збуту і визнання покупцями нового товару. З'являються прибутки, які протягом етапу зростають унаслідок швидкого обороту капіталу і зменшення витрат на рекламу. У цей час на високоприбутковому ринку з'являється більше конкурентів, які прагнуть потіснити позиції виробника даного товару. Кількість споживачів збільшується, іде проникнення на нові сегменти ринку з модифікаціями товару, розширюються канали збуту.

Етап зрілості. У певний період темпи зростання обсягів збуту уповільнюються, що свідчить про перехід до етапу зрілості. На цьому етапі перебуває більшість товарів на сучасному ринку. У збуті продукції відбувається певна стабілізація. Конкуренція сягає максимуму.

Етап спаду (занепаду) завершує ринкове життя товару, яким би тривалим воно не було. Збут і прибуток падають, споживачами товару залишаються здебільшого консерватори, які не люблять змінювати звичок.

Отже, кожен із етапів життєвого циклу товару характеризується певними особливостями, які узагальнено у табл. 9.1.

Таблиця 9.1

Основні характеристики кожного етапу ЖЦТ

Показники Етапи ЖЦТ
впровадження зростання зрілості спаду
Мета Проникнення на ринок Розширення меж ринку Збереження переваг Підготовка до випуску нових товарів
Збут Низьке Швидке зростання Досягає максимуму Зменшується
Прибуток Відсутній Зростає Максимальний, починає зменшуватися Низький
Конкуренція Незначна Зростає Велика Зменшується
Ціна Висока або низька Діапазон цін Знижується Мінімальна
Витрати на просування товару Дуже високі Високі Стабілізуються Зменшуються
Зміст реклами Інформування Створення прихильності до марки Нагадування Відсутня
Споживачі Новатори Рання більшість Масовий ринок Консерватори

 

Цілі управління ЖЦТ:

· скоротити фазу виведення на ринок;

· прискорити процес зростання;

· продовжити якомога довше фазу зрілості;

· уповільнити фазу спаду.

Практичне застосування моделі ЖЦТ має за мету:

· прогнозування розвитку збуту, на підставі типових життєвих циклів;

· розроблення базових стратегій на різних етапах життєвого циклу;

· розроблення виробничої програми і визначення структури асортименту продукції.

 


Читайте також:

  1. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  2. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  3. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  4. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  5. Анкета визначення стадії алкоголізму
  6. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  7. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  8. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  9. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.
  10. Бюджетний процес, його поняття і складові етапи
  11. Виборчий процес і його етапи
  12. Виборчий процес: поняття і стадії.




Переглядів: 2022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комплекс маркетингу підприємства | Маркетингові стратегії на різних етапах життєвого циклу виробу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.