Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічна суть прибутку підприємства

 

Прибуток – частина виторгу, що залишається після відшкодування усіх витрат на виробничу та комерційну діяльність підприємства, тобто:

· основна стратегічна мета підприємства;

· основна умова функціонування підприємств у ринковій економіці;

· основне фінансове джерело розвитку підприємства, науково-технічного удосконалення його матеріальної бази та продукції, усіх форм інвестування;

· джерело сплати податків;

· основний результативний показник діяльності підприємства;

· економічний показник, який об’єднує інтереси держави, підприємства, суб’єктів господарювання, працівника та власника;

· кінцевий результат діяльності підприємства – обов’язкова умова його розширеного відтворення, забезпечення самофінансування та укріплення конкурентоспроможності на ринку.

Прибуток виконує наступні функції:

· розподільчу;

· стимулювальну;

· оціночнювальну.

На прибуток підприємства впливають наступні фактори:

· зовнішні, які не залежать від розвитку підприємства: інфляційні процеси; законодавство; політика; науково-технічний та соціальний розвиток; політика оподаткування;

· внутрішні, які залежать від діяльності підприємства: безпосереднього впливу (обсяг продукції, що випускається, собівартість виробництва, ціна продукції, що реалізується, асортимент продукції); фактори опосередкованого впливу (післяпродажний сервіс, збільшення або зменшення зносу основних виробничих фондів, реклама, співвідношення власного та залученого капіталу).

Розрахунок прибутку (збитку підприємства) передбачає здійснення таких кроків:

1. Визначення валового доходу (доходу від реалізації товарів, робіт, послуг) (ВД).

2. Визначення чистого доходу (ЧД):

, (10.1)

де Відрахування – податок на додану вартість (ПДВ) та акцизний збір (АЗ).

3. Визначення валового прибутку (збитку) (ВП(З)

. (10.2)

4. Визначення прибутку від операційної (основної) діяльності ( ):

, (10.3)

де – адміністративні витрати; – витрати на збут; – інші операційні витрати;

5. Прибуток від звичайної діяльності до оподаткування ( ):

, (10.4)

де – дохід від участі в капіталі, фінансові та ін. доходи; – фінансові втрати, втрати від участі в капіталі, інші витрати.

6. Визначення прибутку від звичайної діяльності:

, (10.5)

де – податок на прибуток;

7. Визначення чистого прибутку (збитку):

,

де – прибуток підприємства від надзвичайної діяльності.

 


Читайте також:

  1. II.2. Збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок спрямування прибутку до статутного капіталу
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. V розділ. Товарна політика підприємства
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. А) Капітал підприємства, його кругообіг та обіг.
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Автопідприємства вантажних автомобілів




Переглядів: 363

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дохід підприємства | Звітність підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.