Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II. Open the brackets using the Past Continuous or Past Indefinite tenses. Entitle the text.

Last morning, while I (to do) my homework, Angela (to call). She said she (to call) me on her cell phone from her biology classroom. I asked her if she (to wait) for class, but she said that the professor (to be) at the front of the hall lecturing while she (to talk) to me. I couldn’t believe she (to make) a phone call during the lecture. I asked what was going on. She said her biology professor (to be) so boring that several of the students (to sleep), actually in class. Some of the students (to talk) about their plans for the weekend and the student next to her (to draw) a picture of a horse. While we (to talk), I (to hear) her professor’s voice, “Miss, are you making a phone call?” Suddenly, the line (to go) dead. I (to hang) up the phone and (to go) to the kitchen to make dinner. As I (to cut) vegetables for a salad, the phone rang once again. It (to be) Angela, but this time she (not to sit) in class.

  The Future Continuous Tense I shall be reading from 7 till 9 o’clock. What will you be doing at this moment tomorrow? He will not (won’t) be working the whole evening on Sunday. When I come back, my parents will be having tea. While he is speaking to the teacher, I shall be waiting for him.  

 

III. Make questions to which the words in bold type are the answers.

1. At this time on Monday I’ll be searching the information on the work in London.

2. Susan will be preparing her report when her parents return.

3. Hewill be thinking over the choice of a job when you call him.

4. My elder sister will be filling up the application blank tomorrow from 9 till 10 o’clock.

5. He won’t be working the whole day next Friday.

6. Tomorrow at this time, I shall be taking my Englishlanguage exam.

7. Hisfather will be working on computer the whole next week.

 

IV. Translate into English.

1. Коли мама зайшла в кімнату, я шукала роботу в газеті з оголошеннями (advertising paper).

2. Не дзвоніть мені завтра в цей час. Я матиму серйозну розмову з батьками щодо моїх пропусків (absence from) у технікумі.

3. Цілий місяць випускники шкіл думатимуть над тим, до якого навчального закладу вступати.

4. В той час, коли викладач пояснював новий матеріал, студенти слухали його з великим інтересом.

5. – Ти готуватимешся до співбесіди (interview) з роботодавцем (employer) цілу ніч? – Ні, коли ви повернетесь з вечірки, я вже спатиму.

6. Турботлива медсестра уважно слухала скарги (complaints) пацієнта, коли ми зайшли в палату (ward).

7. Завтра на другому уроці ми писатимемо твір на тему “Ким я хочу стати в майбутньому”.

8. Вчора цілий вечір я переглядав список найбільш оплачуваних робіт у нашому місті.


Lesson 2

University Life


Читайте також:

  1. A) Past Continuous B) Past Simple
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Open the brackets.
  4. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  5. Answer the following questions about the text.
  6. Answer the questions on the text.
  7. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  8. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  9. B) Skim the text and divide it into the logical parts. Entitle them.
  10. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  11. B. Practice the following conversation with a partner using the substitutions in the box.
  12. B. Read and translate the text.




Переглядів: 757

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vocabulary and Speech Exercises | Text:University Life

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.