Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи науково-педагогічних досліджень.

Для вирішення дослідницьких завдань у педагогіці користуються методами науково-педагогічних досліджень. Чим більший арсенал цих методів застосовується при дослідженні педагогічних явищ, тим вищі досягнення вчених. Запас наукового інструментарію педагогіки безупинно поповнюється як за рахунок конструювання нових методів, так і шляхом запозичення придатних для педагогіки методів інших наук.

Специфічною особливістю сучасної педагогіки є тенденція перетворення методів наукового пошуку в методи практичної діяльності. Причина цього криється в уведенні в практику дослідницьких методик проблемного навчання, в необхідності адекватного контролю рівня навченості та вихованості дітей, у створенні та відновленні в навчанні дидактичних моделей тощо.

Дефініція (визначення) методу науково-педагогічних досліджень складається з ключового слова, що використовується для визначення поняття метод взагалі (таким є слово «спосіб») та мети його використання (отримання достовірної інформації про педагогічне явище або побудова педагогічної теорії). Таким чином:

 

Методом науково-педагогічного дослідження називається спосіб отримання достовірної інформації про педагогічне явищеабоспосіб побудови педагогічної теорії

 

Основними вимогами добору та застосування методів НПД є їх комплексність (для отримання достовірних даних необхідно залучати комплекс методів, що неодноразово підтверджують отриману інформацію) й адекватність сутності досліджуваного явища та отриманому продукту педагогічної діяльності.

Незважаючи на велику кількість методів, які використовуються в науково-педагогічних дослідженнях, проблема їх класифікації в науці практично не вирішена. Найчастіше в педагогічній літературі дається послідовний опис відомих методів, рідше – їх розподіл на певні групи. У даному посібнику методи науково-педагогічних досліджень поділено відповідно до сфери їх діяльностіна чотири групи: емпіричні, теоретичні, статистико-математичні та інтегративні.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  9. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  10. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття «методологія педагогіки». | Емпіричні методи науково-педагогічних досліджень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.