МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ЗА ХАРАКТЕРОМ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(за пізнавальною активністю школярів) У противагу класифікаціям, в основі яких лежать зовнішні прояви методів навчання, І.Я. Лернер та М.М. Скаткін пропонують класифікувати методи навчання за внутрішніми показниками взаємодії викладання й учіння, а саме: за характером пізнавальної діяльностіабо запізнавальною активністюшколярів. При цьому внутрішній і зовнішній прояв методу співіснують у своїй єдності. Внутрішнє розглядається як спосіб взаємодії викладання і навчання, а зовнішнє – як форма прояву цього способу. Наприклад, пояснювально-ілюстративний метод являє собою спосіб передачі і засвоєння інформації. Він реалізується у формі лекції, розповіді, інструктажу тощо. Дана класифікація містить у собі п'ять методів навчання, розташованих у порядку зростання пізнавальної активності школярів. Це: пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (рецепція – сприйняття) метод, репродуктивний, метод проблемного викладення матеріалу, частково-пошуковий та дослідницький. 6. Пояснювально-ілюстративний (інформаційно-рецептивний) метод навчання полягає в тому, що вчитель передає готові знання, пояснюючи матеріал та ілюструючи сказане прикладом, дією, показом. Діти сприймають його, розуміють і запам'ятовують. Цей метод реалізується у формі розповіді, лекції, пояснення, інструктажу, ілюстрації, демонстрації тощо. Він ощадливий у часі, найбільш інформативний, але не виходить за межі роботи пам'яті. 7. Репродуктивний метод використовується для формування умінь і навичок (способів діяльності). В основі цього процесу лежить багаторазове повторення діяльності в різних (при формуванні умінь) і в однакових (при формуванні навичок) умовах. Діяльність учителя полягає в пред'явленні зразка, а учнів – у виконанні діяльності за зразком. Реалізується цей метод у формі вправ, бесід (відтворюючих), семінарів, лабораторних, практичних робіт тощо. 8. Метод проблемного викладенняматеріалу полягає в тім, що вчитель ставить проблему і сам її вирішує, показуючи учням, як це робиться, тобто викладає матеріал проблемно. 9. Частково-пошуковий методнавчання спрямований на спільне вирішення навчальної проблеми, коли одну її частину вирішують діти, а іншу – вчитель. 10. Дослідницький методзабезпечує повне самостійне вирішення проблеми учнями. Порівняльний аналіз перелічених методів показує, що перші два ведуть дітей шляхом репродуктивного засвоєння, а наступні три – вчать виходити за межі відомого (продуктивне засвоєння). Послідовність пред'явлення методів у даній класифікації чітко фіксована, тому що її порушення приводить до руйнування логічної лінії побудови класифікації (закономірного зростання пізнавальної активності школярів).
Читайте також:
|
||||||||
|