Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура адміністративно-правової норми

Структура адміністративно-правової норми — це її внутрішня будова, визначений порядок взаємозв'язку, взаємозумовленості та взаємозалеж­ності складових частин норми.

Структура адміністративно-правової норми, як правило, традиційна і складається з трьох компонентів: гіпотези, диспозиції і санкції. Разом з тим норми адміністративного права як третій компонент можуть містити заохочення або зовсім його не мати.


50______________________________________________________ Глава З

Гіпотеза вказує на фактичні умови, за наявності яких слід керувати­ся цією нормою. Вона може бути абсолютно визначеною (досягши 16 ро­ків, громадянин зобов'язаний одержати паспорт) або відносно визначе­ною, тобто містити елементи адміністративного розсуду (вказівки на можливість її застосування за розсудом правозастосовника). Такі гіпоте­зи, як правило, містять формулювання: може бути, у разі необхідності, за доцільністю, у певних випадках тощо (військовозобов'язаний, який без поважних причин не з'явився за викликом військкомату, може бути при­тягнутий до адміністративної відповідальності; у необхідних випадках працівник міліції може перевірити документи, організувати медичний ог­ляд водіїв транспортних засобів; до батьків неповнолітніх правопоруш­ників, які без поважних причин не з'явилися за викликом у міліцію, мо­же бути застосоване примусове приведення).

Диспозиція це сформульоване у вигляді приписів, заборон, дозво­лів правило поведінки (16-річному громадянину слід виконати низку дій, щоб одержати паспорт; призовник зобов'язаний особисто з'явитися до військкомату).

У нормах адміністративної відповідальності диспозиція часто форму­люється у вигляді вказівок або опису діяння, що тягне за собою накла­дення стягнення. З караності діяння випливає висновок, що воно заборо­няється.

Наприклад:

— пошкодження внутрішнього обладнання пасажирських вагонів,
скла локомотивів і вагонів тягне за собою накладення штрафу;

— невиконання особами, які перебувають на повітряному судні, роз­
поряджень командира судна тягне за собою попередження або накладен­
ня штрафу;

— порушення правил фотографування, кінозйомки і користування
засобами радіозв'язку з борту повітряного судна тягне за собою попере­
дження або накладення штрафу.

Санкція вказує на зміст реагування держави у разі порушення тих чи інших правил, передбачених нормою. Наприклад:

— порушення санітарно-гігієнічних правил і норм тягне за собою
накладення штрафу;

— жорстоке поводження з тваринами, що спричинило їх загибель або
каліцтво, а так само мучення тварин тягнуть за собою попередження або
накладення штрафу.

Слід зазначити, що не всі норми містять санкцію. Так, норми, що ре­гулюють управлінську діяльність, виходять з того, що взаємовідносини між вищестоящими і нижчими адміністративно-управлінськими праців­никами будуються на засадах дисциплінарної влади. Санкції у цьому ви­падку містяться у нормах загального характеру, що належать інституту державної служби.


Адміністративно-правові норми

Наприклад:

—за анонімними повідомленнями, заявами та скаргами службове
розслідування не проводиться;

—неповнолітніх тримають у школах і професійних училищах соці­
альної реабілітації у межах встановленого судом строку, але не більше
трьох років;

—службові особи митних органів зобов'язані не допускати порушень
трудової дисципліни, а також вчинків, несумісних зі статусом працівника
митної служби, виявляти пильність, зберігати державну, службову та ко­
мерційну таємниці.

Вище вже зазначалося, що адміністративно-правові норми можуть містити заохочення. Питання щодо заохочення як складового компонен­та юридичної норми в теорії права майже не розглядається, на жаль не досліджується воно і в літературі, присвяченій проблемам адміністратив­ного права. Водночас вченими-адміністративістами приділяється достат­ня увага заохоченню як одній з форм переконання.

Заохочення як елемент правової норми — це публічне визнання за­слуг юридичної та фізичної особи за виконання адміністративно-право­вих або громадських обов'язків. Такі заслуги формулюються (перелічу­ються), як правило, в диспозиції норми. Підставою для заохочення є ви­значені нормою права дії (поведінка), що стимулюються державою. На­приклад, Положення про дисципліну працівників залізничного транспор­ту містить таку норму: «за зразкове виконання службових обов'язків та ініціативність у роботі для працівників залізничного транспорту встанов­люються такі види заохочення: оголошення подяки; преміювання; наго­родження цінним подарунком; нагородження почесною грамотою; при­своєння звання кращого працівника за фахом; нагородження нагрудним знаком; нагородження нагрудним значком «Почесному залізничнику».


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  4. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  5. IY.3. Общество и его структура.
  6. VІ. План та організаційна структура заняття
  7. А) Структура економічних відносин.
  8. Аграрна структура та її елементи
  9. Агропромисловий комплекс та його структура
  10. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  11. Адміністративно-правові відносини та адміністративно-правові норми
  12. Адміністративно-правові норми




Переглядів: 514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття адміністративно-правової норми | Види адміністративно-правових норм

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.