Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи). Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій.

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел із переходом через розряд; розвивати вміння розв'язувати обернені задачі; формувати вміння розв'язувати нерівності способом випробування; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Математичний диктант (с, 105, завдання 676)
1)346; 203; 506.
2) 340; 43; 1000; 800; 808; 425. 3)599; 601.
4) 307 см, 360 см.
3. Розв'язування нерівностей способом випробування (с 108,завдання 677)
— Користуючись таблицею, назвіть ті значения а, при яких нерівність а — 33>40.
(Під час розв'язування нерівностей числа, що задані, випробовують. На приклад, підставимо у праву частину нерівності (а — 33) число 70. 70 — 33 = = 37. Число 37 не більше 40. Отже, число 70 не є розв'язанням нерівності а - 33 > 40.)
Далі учні самостійно повідомляють відповіді. Підходять числа 74; 75.
4. Робота за картками індивідуального контролю (див. додаток на с 37)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел з переходом через розряд, будемо складати та розв'язувати обернені задачі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення нового матеріалу (с 105, завдання 678)
— Прочитайте приклад з підручника.
— Хто бажає пояснити як виконали додавання з переходом через розряд? До 8 од. додати 4 од. буде 12, цифру 2 пишемо під одиницями, 1 десяток
запам'ятовуємо. Складаємо десятки: 1 + 5 + 7 = 13, цифру 3 пишемо під десятками, 1 дес. запам'ятовуємо. Складаємо сотні: 1 + 3 + 2 = 6. Цифру 6 записуемо під сотнями. Сума чисел 358 і 274 дорівнює 632.
2. Первинне закріплення (с 105, завдання 679)
— Обчисліть значення сум, записуючи доданки стовпчиком.
— Перший і другий стовпчики розв'яжіть з коментуванням біля дошки, третій і четвертий самостійно.
3. Робота над задачею (с. 105, завдання 680)
Умову задачі складають колективно, а розв'язують самостійно.
Було — ?
Змололи — ?, (140 + 140) кг
Залишилось — 136 кг
Розв'язання 1) 140 + 140 - 280 (кг) — змололи 2)280 + 136 = 416 (кг)
Відповідь: 416 кілограмів зерна треба було змолоти.
ФЬкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 105, завдання 681), складання оберненої задачі
— Прочитайте задачу.
— Яка довжина дроту? (9дм)
— Яка маса 9 дм дроту? (72 г)
— Якої довжини був відрізаний шматок дроту? (4 дм)
— Що запитується в задачі?
— Складіть коротку умову.
9 дм — 72 г
4дм — ?
— Про що дізнаємося в першій дії? (Якою є маса 1 дм дроту)
— Знаючи масу 1 дм дроту, чи можемо відповісти на питання задачі? (Так) Розв'язання
1) 72 : 9 = 8 (г) — маса 1 дм дроту. 2)8-4 = 32(г)
Відповідь'. 32 грами — маса 4 дм дроту.
— Складіть обернену задачу, у якій потрібно знайти довжину відрізаного шматка дроту — 4 дм.
9 дм — 72 г ? — 32 г
Розв'язання
1) 72 : 9 = 8 (г) — маса 1 дм дроту
2) 32 : 8 = 4 (дм) Відповідь: 4 дм — довжина 32 г дроту.
— Чи було відомим число 4 дм у першій задачі? (Так)
— Отже, розв'язавши обернену задачу та отримавши число, яке було відоме в першій задачі, можемо зробити висновок, що задача розв'язана правильно.
— Чи можна ще скласти обернені задачі, використовуючи дані першої задачі? (Так)
Учитель коротко записує ці задачі на дошці.
9 м — ? ? — 72 г
4 дм — 32 г 4 дм — 32 г
Висновок. Обернених задач можна скласти стільки, скільки в задачі є відомих чисел.
2. Завдання з логічним навантаженням (с 105, завдання Ш) Дідусеві — 50 років, батькові — ЗО років, сину — 10 років. Відповідь: разом їм 90 років.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 106, завдання 683; 684.

 


Читайте також:

  1. I. Застосування похідної та інтеграла до роз’язування задач елементарної математики.
  2. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  3. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  4. N – чисельність популяції
  5. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  6. VІI. Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння від прислівників із вправи VI.
  7. А) Задачі, що розкривають зміст дій
  8. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  9. Автододавання та автообчислення.
  10. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  11. Акробатичні вправи
  12. Акробатичні вправи.




Переглядів: 1497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕМАТИКА 12.02 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.