Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ділення виду 80:20, 600:30, 600:300 способом послідовного ділення та способом випробовування.

Мета: пояснити учням різні способи ділення розрядного числа на розрядне; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати мислення, математичне мовлення, пам'ять; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми застосуємо цей спосіб для обчислень такого виду: 90 : ЗО; 600 : ЗО та 800 : 200.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення зі способами обчислень (с 124, завдання 788)
— Поясніть, як знайшли частку 80 : 20 способом послідовного ділення та способом випробовування.
— Знайдемо частку чисел 80 і 20 способом послідовного ділення. Дільник 20 замінимо добутком чисел 10 і 2
Щоб поділити число 80 на добуток чисел 10 і 2, поділимо 80 на 10 та одержаний результат 8 поділимо на 2, буде 4. 80 : (10 • 2) = (80 : 10): 2 = 8 : 2 = 4 80 : 10 = 8, 8 : 2 = 4, отже, 80 : 20 = 4.
— Але існує ще один спосіб обчислення таких часток.
Він називається способом випробовування (базується на табличних ви падках множення і ділення).
Розглянемо його.
80:20
Випробовуємо числа, при множенні яких на число 20 одержимо 80.
20 • 2 40 (число 2 не підходить);
20 • 3 = 60 (число 3 не підходить);
20 • 4 = 80 (число 4 підходить).
Отже, 80: 20 = 4.
Таким чином, знайти частки чисел виду 80 : 20; 600 : ЗО; 800 : 200 можна двома способами:
1) способом послідовного ділення (застосувавши правило ділення числа на добуток);
2) способом випробовування (застосувавши знання табличних випадків мно ження і ділення).
2. Первинне закріплення (с. 124, завдання 789)
Один учень коментує, а вчитель записує на дошці.
600 : ЗО 600 : (10 • 3) (600 : 10) : З 60 : 3 20
800 : 40 = 800 : (10 • 4) = (800 : 10) : 4 = 80 : 4 = 20
1000 : 200 = 1000 : (100 * 2) = (1000 : 100) : 2 = 10 : 2 = 5
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Коментоване розв'язування прикладів (с. 124, завдання 790)
— Знайдіть частки зручним способом
60 : 30 = 2 100 : 20 = 5 60 : 20 = 3 800 : 400 = 2
90 : ЗО - 3 80 : 40 = 2 100 : 50 = 2 800 : 40 = 20
2. Усна робота над задачею [с 124, завдання 791)
— Що відомо у задачі? (900 яєць розклали в лотки, по 30 у кожний.)
— Про що запитується у задачі? (Скільки потрібно було лотків?)
— Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Так.)
— Якою дією це дізнаємося? (900: 30 = 30 лотків)
3. Робота над задачею (с. 124, завдання 792)
— Що відомо в задачі? (Для приготування розсолу для соління помідорів взяли 60 кг води.)
— Для приготування розсолу потрібна ще сіль. Чи відомо, скільки взяли солі? (Ні, невідомо.)
— А що сказано в задачі про сіль? (її взяли у 20 разів менше.)
— Про що запитується у задачі? (На скільки кілограмів менше взяли солі, НІЖ води?)
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, не можна.)
— Чому? (Не знаємо, скільки кілограмів солі взяли.)
— Чи можна про це дізнатися? Якою дією?
— Про що дізнаємося в другій дії? (На скільки кілограмів менше взяли солі, ніж води.)
— Яку дію треба виконати?

— Розв'яжіть задачу, склавши вираз, та знайдіть його значення. Розв'язання
1) 60 : 20 = 3 (кг) — взяли солі; 2)60-3 = 57 (кг)
Відповідь: на 57 кілограмів менше взяли солі, ніж води.
4. Пояснення розв'язання геометричної задачі [с. 124, завдання 79І)
Учні читають розв'язання і пояснюють, про що дізналися кожною дією.
5. Офтальмологічна пауза
6. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 794 (с. 124).
Трикутники: ABC,ACD,ABO, ВОК, КОС, COD, DOM, MOA.ABD, CBD, BOC, ADD.
Чотирикутники: ABCD.ABOM.ABKM. MKCD, OKCD, OMDC.ABKO.
2) Назвіть двоцифрове число, одним із «сусідів» якого є найменше трициф-рове число. (99)
3)3 однієї берези зірвали 14 яблук, а з другої — 10. Скільки всього яблук зірвали? (На березі яблука не ростуть.)
4) Троє коней пробігли 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км)
5) Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного їжака? (5)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Яким способом розв'язання прикладів на ділення ми користувалися сьогодні на уроці? (Способом послідовного ділення і способом підбору.)
— Наведіть приклади.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 125, завдання 795; 796.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. II. Укладання господарських договорів способом оферти та її акцепту
  3. III. За виділенням або поглинанням енергії
  4. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  5. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  6. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  7. Аналіз послідовного інтерфейсу з DSP-процесорами
  8. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  9. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  10. Б – розділення гелю на дві фази
  11. БАГАТОСТАНЦІЙНИЙ ДОСТУП І МЕТОДИ РОЗДІЛЕННЯ СИГНАЛІВ ЗЕМНИХ СТАНЦІЙ
  12. Баланс енергій у видобувній свердловині і класифікація видобувних свердловин за способом їх експлуатації




Переглядів: 2381

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | МАТЕМАТИКА 10.03

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.