Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МАТЕМАТИКА 10.03

Множення суми на число. Мета: ознайомити учнів з правилом множення суми на число; вчити розв'язувати задачі двома способами; вдосконалювати вміння розв'язувати складені задачі, що містять прості задачі на зменшення числа на декілька одиниць і у декілька разів; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета. Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 795 — Прочитайте складені вирази та їх значення. 72 : (8 + 1) = 8 (8 + 1) : 1 = 9 (14 + 28): (6 • 1) = 7 (48-48): 6 = 0 (0 • 12): 2 = 0 (8 + 4): 1 = 12 Завдання 796 — Скільки червоних гладіолусів завезли в магазин? (100 — 100 : 5 = = 80(гл.)) 2. Математичний диктант • Перший множник 10, другий — 4. Знайдіть добуток. • Число 10 збільшіть у 6 разів. • Перший множник 20, другий — 5. Знайдіть добуток. • Ділене 800, дільник 20. Знайдіть частку. • Ділене 200, дільник 4. Знайдіть частку. • На яке число треба помножити 9, щоб отримати 900? • На яке число треба розділити 49, щоб отримати 7? • Знайдіть добуток чисел 80 і 4. • Знайдіть частку чисел 120 і 10. • Яке число треба розділити на 5, щоб отримати 100? • Яке число треба помножити на 15, щоб отримати 150? • Знайдіть добуток чисел 20 і 4. Відповіді: 40; 60; 100; 40; 50; 100; 7; 320; 12; 500; 10; 80. 3. Усні обчислення III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як множити суму на число. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Аналіз способу обчислення (с. 125,завдання 797) Учні читають розв'язання задачі різними способами. Пояснюють, про що дізналися кожною дією. — Якого кольору були квіти? — Скільки білих квітів у одному букеті? — Скільки червоних квітів у одному букеті? — Скільки було букетів? — Про що запитується в задачі? — Про що дізналися у першій дії? / й спосіб (8 + 2) - 7 - 35 (к.) — Як можна розв'язати задачу інакше? (Знайти кількість білих квітів у семи букетах, потім — червоних квітів у семи букетах, а потім результати додати.) — Скільки дій у розв'язанні задачі другим способом? (Три) 2 й спосіб 3-7 + 2-7- 35(тс.) 2. Первинне закріплення (с. 125, завдання 798) 1) Поясніть, як помножили суму на число. (4 + 3) • 9 - 7 • 9 = 63 2) Розгляньте інший спосіб множення суми на число. (4 + 3) • 9 = 4 • 9 + 3 • 9 = 36 + 27 = 63. (Щоб обчислити значення добутку другим способом, кожний доданок помножили на число і додали отримані добутки.) Учні читають правило: «Щоб помножити суму на число, можна помножити на це число кожний доданок і знайдені добутки додати». 3. Практичне застосування вивченого правила (с. 125, завдання 799) (20 + 8) • 3 = 20 • 3 + 8 - 3 - 60 + 24 = 84 (300 + 60) • 2 = 300 • 2 + 60 • 2 = 600 + 120 - 720 Інформація для вчителя Можлива помилка — змішування двох властивостей: додавання суми до числа і множення суми на число. З метою її попередження доцільно порівнювати відповідні приклади: (7 + 2) + 3 = (7 + 3) + 2 = 10 + 2 = 12 та (7 + 2) • 3 = 7 • 3 + 2 • 3 = 21 + 6 = 27, запропонувати завдання «продовжити запис»: 8 • (10 + 2) = 8 -10 + [] 8 + (10 + 2) - (8 + 2) + [] (Додаючи число до суми, додаємо до нього один із доданків, і до отриманого результату додаємо інший доданок. При множенні числа на суму множимо число на кожний доданок і отримані добутки додаємо.) Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 125, завдання S00) — З чим були вареники? — Скільки вареників з картоплею на одній тарілці? — Скільки вареників з м'ясом на одній тарілці? — Скільки було тарілок? — Про що запитується в задачі? — Розв'яжіть задачу двома діями, склавши вираз. 1-й спосіб (3+5)-4- 32 (вар.) — Як можна розв'язати задачу інакше? {Знайти кількість вареників з картоплею на 4-х тарілках, потім — з м'ясом на 4-х тарілках, а потім результати додати.) — Скільки дій буде у розв'язанні задачі другим способом? (Три) 2-й спосіб З • 4 + 5 • 4 = 32 (вар.) Відповідь: 32 вареники мама поклала на 4 тарілки. 2. Самостійна робота (с 125, завдання 801) Один учень працює біля дошки. 72 : 8 = 9 600 : 20 : 6 = 5 72:8:3 = 3 800 - 80 : 4 = 780 8-7-56 500 : 5 : 10 - 10 72 : (8 • 3) - 3 300 + 30-3 390 3. Самостійне розв'язування задачі (с. 126,завдання803) Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. 4. Творча робота над задачею із буквеними даними (с. 126, завдання 803) Розв'язання а : 9 — взяли води; а + а : 9 — вийшло кілограмів тіста. Учні змінюють запитання, щоб у розв'язанні задачі другою була дія віднімання. 5. Офтальмологічна пауза 6. Розв'язування логічних завдань 1)3авдання 804 (с. 126). Господарка хотіла купити кавун масою 3 кг, а купила — масою 5 кг, тому заплатила на 6 грн більше. Скільки коштував куплений кавун? Розв'язання 1) 5 — 3 = 2 (кг) — заплатили 6 грн; 2) 6 : 2 = 3 (грн) — коштує 1 кг; 3) 3 • 5 = 15 (грн) — коштував куплений кавун. 2) У сім'ї три сини, кожен з них має сестру. Скільки дітей у сім'ї? Відповідь: чотири. 3) Скільки буде, якщо 8 розділити навпіл? Відповідь: 1) якщо 8 розділити навпіл, тобто на дві рівні частини, буде 4; 2) якщо цифру 8 розділити навпіл, отримаємо або два нулі, або дві трійки в дзеркальному відображенні.. 2. Самостійне розв'язування задачі [с. 127, завдання 810) Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. 3. Робота над задачею з буквеними даними [с 127, завдання811) 5 бл.— а грн /гбл.— ? — Прочитайте задачу. — Як дізнатися, скільки коштує один блокнот? (а : 5) — Знаючи, скільки коштує один блокнот, як дізнатися, скільки треба заплатити за іс таких блокнотів? (Помножити на ft) — Розв'яжіть задачу виразом. (а : 5) - k 4. Офтальмологічна пауза 5. Розв'язування логічних завдань 1) Завдання 812 (с. 127). Якщо кожний хлопчик візьме по 3 олівці, то один олівець залишиться. Якщо візьмуть по 4 олівці, то не вистачить одного олівця. Скільки всього олівців і скільки хлопчиків? (7 олівців і 2 хлопчики) 2) У кімнаті були дві матері, дві дочки, ще і бабуся з онучкою. Скільки всього людей було в кімнаті? (Троє) 3) У саду порівну яблунь і груш. Груш менше, ніж слив, а вишень менше, ніж яблунь. Яких дерев менше — вишень або слив? Відповідь: В < Я = Г < С. Отже, В < С. (Вишень менше, ніж слив.) VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що треба зробити, щоб помножити суму на число? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 127, завдання 813; 814.
 

 


Читайте також:

  1. Дата: 10.03. 201Х р.
  2. Домашнее задание: чтение - в папке (читать словосочетания); математика - в папке (состав числа 6).
  3. МАТЕМАТИКА
  4. Математика
  5. МАТЕМАТИКА 01.04
  6. МАТЕМАТИКА 03.02
  7. МАТЕМАТИКА 04.02
  8. МАТЕМАТИКА 05.02
  9. МАТЕМАТИКА 06.04
  10. МАТЕМАТИКА 10.02
  11. МАТЕМАТИКА 12.02




Переглядів: 964

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ділення виду 80:20, 600:30, 600:300 способом послідовного ділення та способом випробовування. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.