Аналіз контрольної роботи Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій.
Мета: вправляти учнів у діленні двоцифрового числа на двоцифрове; закріплювати вміння розв'язувати задачі на три дії; вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Аналіз контрольної роботи 2. Перевірка домашнього завдання Завдання 950 — Прочитайте вирази з одноцифровими відповідями. (49 : 7 = 7; 51:17 = 3; 72:24 = 3) — Прочитайте вирази з двоцифровими відповідями. (55 : 5 = 11; 2 • 36 = 72; 4-24-24:2 = 84; 4- 9 = 36; 32 + 17•9 = 185) Завдання 951 Для виготовлення 3 кг масла витратили 75 л молока. Скільки кілограмів масла можна одержати зі 100 л молока? (100 : (75 : 3) - 4 (кг)) 2. Математичний диктант • Яке число в 6 разів менше 420? • Яке число на 6 менше 420? • У скільки разів число 900 більше 100? • На скільки число 900 більше 100? • У скільки разів число 10 менше 400? • На скільки число 10 менше 400? • Яке число в 6 разів більше 13? • Яке число на 6 більше 13? • Яке число в 7 разів менше 77? • Яке число на 7 менше 77? • Яке число зменшили в 3 рази і отримали 70? • Яке число зменшили на 3 і отримали 70? Відповіді: 70; 414; 9; 800; 40; 390; 78; 19; 11; 70; 210; 73. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми ділення на двоцифрове число. IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 1. Складання рівностей (с 144-145, завдання 952) Учні усно з виразів на множення та їх результатів складають рівності з ді ленням на двоцифрове число. 2. Робота за таблицею (с. 145, завдання 953) — Складіть вирази за даними таблиці та обчисліть їх. Розв'язання 48: 16-12 = 36 90: 18+5 = 10 90: 18-3 = 15 3. Розв'язування рівнянь (с. 145, завдання 954) — Як називаються числа при множенні? — Як знайти невідомий множник? — Як називаються числа при діленні? — Як знайти ділене? дільник? х•16 = 80 54:х = 3 х:15 = 3 х = 80: 16 х = 54:3 х=15•3 х = 5 х=18 х = 45 5•16 = 80 54:18 = 3 45: 15 = 3 80 = 80 3 = 3 3 = 3 Фізкультхвилинка 4. Колективна робота над задачею (с. 745, завдання 955) — Прочитайте задачу. — Скільки сорочок мас пошити кожна кравчиня? — Скільки за день шиє перша кравчиня? друга? — Знаючи загальну кількість сорочок і кількість сорочок за один день, що можна дізнатися? (Скільки знадобиться днів.) — Якою дією будемо це знаходити? (Діленням) — Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Відніманням) — Скільки дій у задачі? (Три) — Розв'яжіть, складіть умову, напишіть пояснення до дій.
Розв'язання 1) 96 : 12 = 8 (дн.) — виконає роботу перша кравчиня; 2) 96 : 16 = 6 (дн.) — виконає роботу друга кравчиня; 3)8-6 = 2 (дн.) Відповідь: друга кравчиня виконає роботу на 2 дні раніше. 5. Самостійна робота над задачею [с 145, завдання 956) Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв'язують. 6. Офтальмологічна пауза 7. Розв'язування логічних завдань 1) Завдання 957 (с. 145). Розв'язання 1) 18 • 3 = 54 (пав.) — за 3 квартали; 2) 6 • 2 = 12 (пав.) — у жовтні й листопаді; 3)54+12+18 = 84 (лав.) Відповідь: будівельники виконали річне зобов'язання. 2) Запишіть число 100 п'ятьма трійками. Відповідь: 33 • 3 + 3 : 3 = 100. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Якими способами можна розділити двоцифрове число на двоцифрове? Наведіть приклади. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 145, завдання 958; 959.